2.0 tfsi dyseskift manifold af

Besvar
srensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 22. maj 2018, 20:46
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

2.0 tfsi dyseskift manifold af

Indlæg af srensen » 24. sep 2018, 21:28

Hej har fået en defekt dyse på min 2.0 tfsi cdnc audi motor
Jeg skal ha manifold af kan jeg se og vil så også rense ventiler for koks nu jeg er igang , er der noget at være obs på ved denne opgave ?
har købt en ny dyse men skifter man o ringe på de andre nu det er ude eller ?
andre ting at være obs på ? hvad bruger i ca af tid på sådan en opgave ?

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: 2.0 tfsi dyseskift manifold af

Indlæg af m power » 25. sep 2018, 06:33

Vi har afmonteret manifold en 5-6 gange og har aldrig skiftet hverken o-ringe eller pakninger.
Jeg vil skyde på at afmontering/montering tager ca 1.5 time, og så går der jo nok ca det samme med rengøring af ventiler.

Brugeravatar
Jever112
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 4. okt 2011, 19:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: 2.0 tfsi dyseskift manifold af

Indlæg af Jever112 » 25. sep 2018, 16:41

Jeps, disse skal udskiftes hver gang på alle sammen. Jeg vil råde dig stærkt til at gøre det, da de ellers kan blive utætte. Har jeg set en del gange.. Til rens ville jeg bruge en stærk Egr rens og sætte det i blød, selvfølgelig med ventilerede lukket. Derudover et sæt messing børster på en skruemaskine - det virker super.


Sent from my iPhone using Tapatalk

srensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 22. maj 2018, 20:46
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: 2.0 tfsi dyseskift manifold af

Indlæg af srensen » 25. sep 2018, 17:17

Mange tak for svar ,
jeg har bestilt nye pakninger da der var fusket med de gamle og limet :shock:
fik det renset med børster på boremaskine og carbon cleaner fra bell add
den for 4 nye dyser og pakninger nu jeg er igang
kan se på pakken der er dyse nr på , kan vcds kode dette ? og i så fald hvor henne i vcds gøres dette ? :)

jk6
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 29. okt 2009, 21:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: 2.0 tfsi dyseskift manifold af

Indlæg af jk6 » 25. sep 2018, 18:54

det er ikke nødvendigt at kode dyserne på en benzinmotor.

srensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 22. maj 2018, 20:46
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: 2.0 tfsi dyseskift manifold af

Indlæg af srensen » 25. sep 2018, 19:43

Ok mange tak :)

Brugeravatar
8278
Medlem
Indlæg: 585
Tilmeldt: 7. aug 2008, 06:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bjerringbro
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: 2.0 tfsi dyseskift manifold af

Indlæg af 8278 » 26. sep 2018, 09:19

Har du ikke nogle billeder af før og efter? (-;
John / Bjerringbro

Golf GTE 2016

srensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 22. maj 2018, 20:46
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: 2.0 tfsi dyseskift manifold af

Indlæg af srensen » 26. sep 2018, 19:13

desværre har ikke taget billeder af opgaven , men det var kokset til ok og fik det renset og samler det i morgen da audi ikke havde pakninger på lager, så spændt på hvordan den går med nye dyser og renset indsugning

Besvar

Tilbage til "Motor"