CFFB motor - Dyser sidder fast
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 29. jun 2017, 23:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
CFFB motor - Dyser sidder fast
Hej
Jeg har en Passat med CFFB motor, hvor dyse 3 og 4 sidder urokkelig fast. Problemet er at dyse 3 er defekt og lækker MEGET diesel ud over hele motoren
Hvem kører jeg til? Hvem er ekspert og har værktøjet og ekspertisen til det? Skal være på Sjælland og meget gerne Storkøbenhavn
Mvh. Christian
Jeg har en Passat med CFFB motor, hvor dyse 3 og 4 sidder urokkelig fast. Problemet er at dyse 3 er defekt og lækker MEGET diesel ud over hele motoren
Hvem kører jeg til? Hvem er ekspert og har værktøjet og ekspertisen til det? Skal være på Sjælland og meget gerne Storkøbenhavn
Mvh. Christian
Nuværende bil:
'13 VW Passat B7 2.0 TDI DSG Comfortline
Tidligere VAG:
'03 Audi A4 Avant 1.9 TDI
'13 VW Passat B7 2.0 TDI DSG Comfortline
Tidligere VAG:
'03 Audi A4 Avant 1.9 TDI
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13243
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3207 times
- Been thanked: 4541 times
Re: CFFB motor - Dyser sidder fast
Er den dieselgate-opdateret ? Og hvor mange km har den kørt nu ?
Hvis ja, hvor længe siden er det den blev opdateret, og hvor mange km havde den kørt da den blev opdateret ?
VW skifter ofte injektorer på dieselgate-opdaterede biler, hvis omstændighederne er på plads. Hvis du kunne få det kørt derind under, så ville det spare dig en pæn sum penge.
Hvis du er på egen hånd så ville jeg foreslå et Bosch center.
Hvis ja, hvor længe siden er det den blev opdateret, og hvor mange km havde den kørt da den blev opdateret ?
VW skifter ofte injektorer på dieselgate-opdaterede biler, hvis omstændighederne er på plads. Hvis du kunne få det kørt derind under, så ville det spare dig en pæn sum penge.
Hvis du er på egen hånd så ville jeg foreslå et Bosch center.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 29. jun 2017, 23:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: CFFB motor - Dyser sidder fast
Hej HansHansH skrev: ↑10. okt 2018, 14:01Er den dieselgate-opdateret ? Og hvor mange km har den kørt nu ?
Hvis ja, hvor længe siden er det den blev opdateret, og hvor mange km havde den kørt da den blev opdateret ?
VW skifter ofte injektorer på dieselgate-opdaterede biler, hvis omstændighederne er på plads. Hvis du kunne få det kørt derind under, så ville det spare dig en pæn sum penge.
Hvis du er på egen hånd så ville jeg foreslå et Bosch center.
Tak for dit hurtige svar
Ja, den er dieselgate opdateret, men da bilen har kørt 242K og ikke har haft sidste service autoriseret, så er der nok ikke noget at komme efter
Så jeg er på egen hånd. Det er fint med et anbefaling af et Bosch værksted, men kunne være rart at høre om der var noget der var ekstra gode til fastgroede dyser - og som havde ekspertisen, hvis det gik galt i forsøget på at få den af
Mvh. Christian
Nuværende bil:
'13 VW Passat B7 2.0 TDI DSG Comfortline
Tidligere VAG:
'03 Audi A4 Avant 1.9 TDI
'13 VW Passat B7 2.0 TDI DSG Comfortline
Tidligere VAG:
'03 Audi A4 Avant 1.9 TDI
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13243
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3207 times
- Been thanked: 4541 times
Re: CFFB motor - Dyser sidder fast
Jaaa okay.. den med ikke at have brugt aut. er der nok en vis risiko for at de vil slå ned påChristian_J skrev: ↑10. okt 2018, 14:19Ja, den er dieselgate opdateret, men da bilen har kørt 242K og ikke har haft sidste service autoriseret, så er der nok ikke noget at komme efter
Så jeg er på egen hånd. Det er fint med et anbefaling af et Bosch værksted, men kunne være rart at høre om der var noget der var ekstra gode til fastgroede dyser - og som havde ekspertisen, hvis det gik galt i forsøget på at få den af
De 242K burde være ok. Tommelfingerreglen siger under 250K.
Man kan jo sige, at du har alt at vinde og intet at miste. Hvis du kontakter aut. og beder dem give deres vurdering, så kan du jo højst få nej.
Jeg har aldrig selv været på et Bosch center, men læser positivt om deres ekspertise på dieselteknologi. Du kan evt skrive en PB til bruger Senz herinde og høre lidt nærmere. Han er potentielt farvet af hvem der betaler hans løn til daglig, men mon ikke du trods alt får et seriøst svar. Det tror jeg du gør
Jeg kan ikke huske om vi også har en bruger hos Ketner ... men ellers er det også et bud på en partner med ekspertise på diesel.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Medlem
- Indlæg: 663
- Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 12 times
Re: CFFB motor - Dyser sidder fast
Mht. til de fastgroede dyser:
Varme!
og hvis det ikke er nok så mer' varme
Varme!
og hvis det ikke er nok så mer' varme
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 29. jun 2017, 23:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: CFFB motor - Dyser sidder fast
Problemet er at den direkte ikke er relateret til opdateringen. Da jeg købte bilen sidste sommer, der lækkede den en smule olie. Jeg kørte den til nærmeste mekaniker der havde tid, skulle bruge bilen til ferie, og de skiftede topdækselpakningen. Men for at gøre det, der skal man have dyserne ud....HansH skrev: ↑10. okt 2018, 14:41Jaaa okay.. den med ikke at have brugt aut. er der nok en vis risiko for at de vil slå ned på
De 242K burde være ok. Tommelfingerreglen siger under 250K.
Man kan jo sige, at du har alt at vinde og intet at miste. Hvis du kontakter aut. og beder dem give deres vurdering, så kan du jo højst få nej.
Jeg har aldrig selv været på et Bosch center, men læser positivt om deres ekspertise på dieselteknologi. Du kan evt skrive en PB til bruger Senz herinde og høre lidt nærmere. Han er potentielt farvet af hvem der betaler hans løn til daglig, men mon ikke du trods alt får et seriøst svar. Det tror jeg du gør
Jeg kan ikke huske om vi også har en bruger hos Ketner ... men ellers er det også et bud på en partner med ekspertise på diesel.
Her et års tid efter, der begynder den så at lække diesel et ukendt sted fra, men omkring dyserne. Snakker med min nye mekaniker, konkludere sammen med ham at det nok er flammeskiver, da de åbenbart ikke er blevet skiftet jvf fakturaen, i øvrigt ej heller strækbolte og O-ringe - og vi i øvrigt ikke kan finde andre spor af utætheder.
Og det er så her vi ikke kan få dyse 3 og 4 ud. Og efter vi har rodet med det, så er dyse 3 blevet meget mere utæt, så jeg efterlader store pletter på jorden, når jeg holder stille. Min mekaniker har meldt pas, så må der jo folk med ekspertise til
Så jeg vil kontakte nogle af dem du har nævnt, tak for hjælpen igen
Nuværende bil:
'13 VW Passat B7 2.0 TDI DSG Comfortline
Tidligere VAG:
'03 Audi A4 Avant 1.9 TDI
'13 VW Passat B7 2.0 TDI DSG Comfortline
Tidligere VAG:
'03 Audi A4 Avant 1.9 TDI
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 29. jun 2017, 23:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: CFFB motor - Dyser sidder fast
Nu er jeg ikke selv mekaniker, men hvordan giver man dem varme? Der sidder et plastik topdæksel lige under dysehovedet, tænker at hverken det eller toppen af dysen har godt af for meget varme??
Mvh. Christian
Nuværende bil:
'13 VW Passat B7 2.0 TDI DSG Comfortline
Tidligere VAG:
'03 Audi A4 Avant 1.9 TDI
'13 VW Passat B7 2.0 TDI DSG Comfortline
Tidligere VAG:
'03 Audi A4 Avant 1.9 TDI
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: CFFB motor - Dyser sidder fast
Der skal ikke varmes på noget som helst
Ventildækslet er i plastik , det brænder da af lige med det samme
Dysen er vel 15cm lang så det hjælper da lige præcis ikke en skid at varme den oppe på toppen
Ventildækslet er i plastik , det brænder da af lige med det samme
Dysen er vel 15cm lang så det hjælper da lige præcis ikke en skid at varme den oppe på toppen
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 33
- Tilmeldt: 29. jun 2017, 23:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: CFFB motor - Dyser sidder fast
Måske, men min mekaniker havde ikke noget værktøj til det
Mvh. Christian
Nuværende bil:
'13 VW Passat B7 2.0 TDI DSG Comfortline
Tidligere VAG:
'03 Audi A4 Avant 1.9 TDI
'13 VW Passat B7 2.0 TDI DSG Comfortline
Tidligere VAG:
'03 Audi A4 Avant 1.9 TDI
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 100
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:57
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Re: CFFB motor - Dyser sidder fast
Som man siger “Det rigtige værktøj, er den halve tid”.
Sådan et dyse aftrækker sæt kan erhverves for cirka 1000kr.
- Jever112
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 45
- Tilmeldt: 4. okt 2011, 19:15
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: CFFB motor - Dyser sidder fast
Jeg kan få dine dyser ud Skriv en pb
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 299
- Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: CFFB motor - Dyser sidder fast
Det har du nemlig altid ret i at jeg kommer med et ærligt og seriøst svar.Jeg har aldrig selv været på et Bosch center, men læser positivt om deres ekspertise på dieselteknologi. Du kan evt skrive en PB til bruger Senz herinde og høre lidt nærmere. Han er potentielt farvet af hvem der betaler hans løn til daglig, men mon ikke du trods alt får et seriøst svar. Det tror jeg du gør
Når folk siger man skal varme en dyse. så betyder det ikke at du skal stå med gas og ild og varme dem.
Det man gør er at køre en god tur så motoren bliver godt varmt. også prøver man at se om det har hjulpen. normalt tager jeg en gaffel nøgle og ser om du kan rokke dysen frem og tilbage. hvis dette er helt umuligt så benytter os der har Wurth noget væske som er med til at hjælpe. det koster kassen. men hjælper på problemen. Men jeg vil næsten sige når man er kommet her til så bør man lade andre om det. Det kan koste mange penge hvis man ødelægger dysen.
Der er nogen som gør meget i at hive dyser ud. På sjælland vil http://www.danskcylinderservice.dk/gloderor-og-dyser/
Være et godt bud. At køre ned til et Bosch værksted betyder ikke at de kan og ved alt om dieselteknologi samt have værktøjet til at få dyser ud til
Held og lykke. Du må da lige vise et billede af den gamle dyse. Det er altid spænderne at se hvordan den ser ud når den kommer ud
- These users thanked the author Senz for the post:
- Christian_J
-
- Medlem
- Indlæg: 663
- Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 12 times
Re: CFFB motor - Dyser sidder fast
Tak skal du have, Senz
Jeg er glad for at mindst én tråddeltager forstod det jeg skrev. Det bliver en god dag