Temperatur føler, turbo fejl, og askebæger sharan

Besvar
Mort32
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 31. okt 2012, 17:16
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 0

Temperatur føler, turbo fejl, og askebæger sharan

Indlæg af Mort32 » 29. okt 2018, 08:06

Hej med jer fantastiske mennesker.. :)

Jeg er den nye stolte ejer af en sharan fra 2002 1,9 TDI ;), har næsten lige købt den...

Den har lidt fejl har jeg fundet ud af:

Temperatur måler virker on/off, så tænker at det måske er stikket der er irret eller måske skal måler skiftes, men hvor hulan sidder den på sådan en fætter??? har ledt i en times tid og kan ikke finde den :o

Turboen er det lidt det samme, den virker on/off, har læst mig til at det kan være en overtryks fejl, så den går i fejl mode og først virker igen efter bilen har været slukket, virker som om den er god nok :)
Har købt noget ERG ventil rens og har givet den det to gange (med varm motor ved ca. 2000 omd.), første gang hostede den lidt når den fik det og anden gang det samme undtagen sidste gang, der fik den et ordentligt skud af sprayen, pludselig gik motoren helt amok :D og røg op på sindssygt mange omd. så længe jeg måtte slukke motoren og det væltede ud med sod og sort røg (der lå en stor sort plet fra udstødningen af sod), startede den op og heldigvis er der ikke sket noget med motoren.. MEN turboen laver stadig samme fejl.. Nogle gode ideer til hvad jeg skal prøve og tjekke?? (har fået den udlæst, og har fejl på temp føler, side airbag men ellers ikke noget)

En sidste ting i sikkert vil få jer en total griner af, men hvordan fanden tager man askebægret ud til tømning OG vask, jeg syns jeg har prøvet alt, men kan simpelthen ikke få det ud... Er med garanti skide nemt, men jeg kan bare ikke få løst koden selv :D he he...

Håber i har en god vindblæst dag og på forhånd tak.... Morten

Mort32
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 31. okt 2012, 17:16
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 11 times
Been thanked: 0

Re: Temperatur føler, turbo fejl, og askebæger sharan

Indlæg af Mort32 » 29. okt 2018, 22:03

Glem det med askebægret, fandt sku da ud af at det var ude og det kun var bunden der sad tilbage :shock: :shock: :D :D

Besvar

Tilbage til "Motor"