2.0 TFSI udsætter ved lav omdrejninger

Besvar
PVH
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 5. jan 2010, 13:41
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: KK-Autoteknik
Geografisk sted: Midtjylland - Viborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

2.0 TFSI udsætter ved lav omdrejninger

Indlæg af PVH » 4. nov 2018, 13:27

Hej Vagcars,

Audi A5 cabriolet 2.0 TFSI manuel gear

Kort historie, jeg har overtaget en problem bil for at finde ud af hvorfor bilen nykker og registrere udsætter ved høj gear og lav omdrejninger, kold og varm ingen forskel.

De har skiftet følgende:
Tændspoler
Tændrør
Krumtap udluftning
Mapsensor
Fjernet manifoldspjælde

Det første jeg gjorde var at kigge udsætter via tester og der registrerede den ganske rigtig via Vcds i sumtæller men mellem forskellige cylindre.

Nogle der har erfaring med at nulstille tæller via vcds synes jeg umiddelbart ikke jeg kan.?

Ud over dette tog jeg tændrør op, og kunne se at der var anderledes sprøjtemønster på cylinder 1 og 3 på stempeltop, så ud fra min erfaring med dyserne på sådan en TFSI, så kom der hurtig 4 nye dyser i, samt den fik en ny manifold pakning da jeg smoketestede inden for utætheder og ganske rigtig den var utæt på cylinder 4.
Nu hvor indsugning var af, så blev ventil stammer renset for koks og sod, der var en del koks og sod på cylinder 1 og 3, men har set langt værre hvor det har kørt fint.

Nu har jeg skiftet det uden nogen reaktion, og stadig har udsættere/nykker og udsætter registrering.

Der er fin spænding til dyser og tændspoler, samt jeg har haft 4 amp tænger og osilyscope på både spoler og dyser for at se dem arbejde "mekanisk"

Udover dette har jeg lavet bilen standart da den var tunet før for at sikre software delen

Jeg har målt kompression kold og varm og den ligger på 14 bar plus minus 0.5 bar så det er ikke der fejlen ligger.

Den har fået den nye type kæde og strammer så timing er også kontrolleret og ok.

Den registere udsætter i "sumtæller" og skifter lidt mellem forskellige cylindre.

Gode råd søges, da jeg lige pt er gået i tænke boks 🙄🙂

PVH
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 5. jan 2010, 13:41
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: KK-Autoteknik
Geografisk sted: Midtjylland - Viborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0 TFSI udsætter ved lav omdrejninger

Indlæg af PVH » 19. nov 2018, 21:05

Slet ikke nogle gode bud🙄😂

kkkristensen
Nyt medlem
Indlæg: 357
Tilmeldt: 16. jun 2008, 06:07
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: 2.0 TFSI udsætter ved lav omdrejninger

Indlæg af kkkristensen » 22. nov 2018, 17:33

Ikke at jeg er 100m mester i den motor, men hvis du har fjernet minifold spjældene uden en efterfølgende mapning tror jeg vil give de symptomer du nævner. Så jeg ville prøve at montere disse igen, og som fejlen ikke forsvinder så.

Mvh Kim
-SKODA SUPERB COMBI Business Edition 150HK TDI DSG7 2018
-VW E-Golf 2020
-KAWASAKI ZX10R 2013

Besvar

Tilbage til "Motor"