Ja jeg trodsede al fornuft, og købte en diesel (2.0 tdi pd), selvom mit kørselsbehov overhovedet ikke berretiger til det.
Det siger sig selv at der er en del turer, hvor bilen faktisk slet ikke når at blive driftsvarm.
Hvilke ting kan jeg gøre for at den elligevel får et langt liv ?
Hyppigere olieskift ?
Fyr ? Men det er jo alligevel svært at tage bilen spontant, hvis man først skal sidde og vente på at fyret får bilen varm.
Hvor mange grader skal kølevandet være før man kan sige at det nærmer sig noget der ligner en lunken/varmstart der slider knapt så meget på motor ? 40 grader ?
Diesel og 10.000 km om året.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
-
- Medlem
- Indlæg: 649
- Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 57 times
Re: Diesel og 10.000 km om året.
Hyppigere olieskift skader aldrig, et par lange varme ture med kampen i bund, fyr er altid godt (tid og temp må du finde ud af hen ad vejen)
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 34 times
Re: Diesel og 10.000 km om året.
måske en årlig rens af denne type kunne være en idé
https://dk.hydrive.com/p/om-hydrive/hvad-er-hydrive
https://dk.hydrive.com/p/om-hydrive/hvad-er-hydrive
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.