VW T5 mister pludselig trækkraft - men kører fint igen efter at have været slukket - lyder som om turboen piver

Besvar
BIGR
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17. nov 2018, 03:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VW T5 mister pludselig trækkraft - men kører fint igen efter at have været slukket - lyder som om turboen piver

Indlæg af BIGR » 17. nov 2018, 04:04

Kære Forum
Min VW T5 mistede i dag pludselig trækkraft. Efter at have stoppet den og tændt på ny, kørte den fint igen. Har dog bemærket en underlig hvæsen nogle gange når jeg slipper gassen - det kommer og går, men er dog tiltaget - kunne lyde som noget fra turboen.
Er der noget herinde der kan gøre mig klogere på hvad det kan være?

Og er der nogen herinde i eller omkring Storkøbenhavn der er god til at fejlfinde og elsker at skrue på VW T5 og som har lyst til at hjælpe - hører jeg gerne nærmere😊👍

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: VW T5 mister pludselig trækkraft - men kører fint igen efter at have været slukket - lyder som om turboen piver

Indlæg af malern » 17. nov 2018, 07:26

Flækket intercooler fra stenslag eller utætte/flækket ladetryks slanger.
Har haft begge dele på min igennem tiden.
Hvis du har udstødnings gas i bilen, ville jeg også kigge efter utæt udstødningsmanifold.
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

BIGR
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17. nov 2018, 03:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW T5 mister pludselig trækkraft - men kører fint igen efter at have været slukket - lyder som om turboen piver

Indlæg af BIGR » 18. nov 2018, 00:10

Håber du har ret - må finde en der kan løbe det igennem og sætte en tester på. Er bekymret for det er turboen der er færdig. Har fået af vide at det er hammer dyrt at skifte turbo

PVH
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 5. jan 2010, 13:41
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: KK-Autoteknik
Geografisk sted: Midtjylland - Viborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW T5 mister pludselig trækkraft - men kører fint igen efter at have været slukket - lyder som om turboen piver

Indlæg af PVH » 19. nov 2018, 21:08

Som skrevet tidligere kontroller din intercooler og trykslanger, det er set før at stenslag har slået hul på intercooler, så den overlader og går i nødprogram.

Besvar

Tilbage til "Motor"