Nogen der har erfaring med den nyere type tændrør (BRISK) der ikke har nogen justérbar sideelektrode, men hvor gnister løber ned ad den koniske lagdelte midterelektrode. Skal jeg tro you tube får man en rigtig lang gnist, i stedet for en blot 0,7 mm lang.
Har nogen erfaring ? ?
nye type tændrør
- 8278
- Medlem
- Indlæg: 585
- Tilmeldt: 7. aug 2008, 06:24
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Bjerringbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 9 times
Re: nye type tændrør
Jeg tror ikke på den..
Husk på at gnisten springer kun et sted. (Der hvor afstanden er mindst)
Det med at de siger at den springer 3 steder samtidig passer ikke.
Og hvis den kunne springe flere steder samtidig, - så ville man få 3 svage gnister. - mængden af energi delt på 3 steder giver 3 svage gnister.
Så ville jeg da foretrække 1 kraftig gnist istedet.
Men holdbarheden kan godt være bedre, - da der er mere areal der kan slides væk.
Der er også noget med at tændrør med en elektrode tænder benzinen bedre, da den er i bedre kontakt med benzin/luftblandingen..
Jeg mener at tændrør med flere elektroder kun skulle være en fordel hvis man vil have røret til at holde længere. - men der giver ikke brædder ydelse.
Husk på at gnisten springer kun et sted. (Der hvor afstanden er mindst)
Det med at de siger at den springer 3 steder samtidig passer ikke.
Og hvis den kunne springe flere steder samtidig, - så ville man få 3 svage gnister. - mængden af energi delt på 3 steder giver 3 svage gnister.
Så ville jeg da foretrække 1 kraftig gnist istedet.
Men holdbarheden kan godt være bedre, - da der er mere areal der kan slides væk.
Der er også noget med at tændrør med en elektrode tænder benzinen bedre, da den er i bedre kontakt med benzin/luftblandingen..
Jeg mener at tændrør med flere elektroder kun skulle være en fordel hvis man vil have røret til at holde længere. - men der giver ikke brædder ydelse.
John / Bjerringbro
Golf GTE 2016
Golf GTE 2016