Audi A4 2.4 start Problemer

Besvar
laurits nn
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. maj 2019, 09:16
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Audi A4 2.4 start Problemer

Indlæg af laurits nn » 1. maj 2019, 09:36

Hej derude. Jeg er ejer af en Audi A4 B6 2.4 v6 fra 2002, som jeg nu er begyndt er få lidt problemer med og jeg kan kun gisne om hvad fejlen kan være, derfor ønsker at jeg søge råd hos jer, der ved lidt om de forskellige VAG biler

Symtomerne på bilen er. Når jeg har kørt i bilen, og den er blevet driftvarm så opelver jeg at bilen nægter at starte, den tørner på starteren, men der er ingen tænding.
Ligeledes oplevet jeg at den gik død mens jeg kørt på landevejen, hvilket jo kan gå hen og blive små farligt.

jeg har fået meldt 2 fejler koder når udheldet har været ude
P0322 - strømfordeler motor -omdrejningstal indgang-kreds (No Signal)
P0171 - system for mager ( Række 1)

Min mekaniker mener at det er brændstof pumpen der er ved at sige farvel og tak.
Selv om han er en fagmand tvivler jeg lidt på den vurdering, og synes selv at P0322 fejle koden er mest sandsynlig, som efter hvad jeg har kunne snuse frem mig frem til på nettet betyder at det er G28 Sensor ( knastaksel sensor) som bør skiftes.
skal lige siges at jeg har selv udlæst fejl koderne, og min mekanikerne, kunne ikke finde nogen fejle koder.

mit sprøgsmål er til jer, hvad mener i kan være problemet med bilen

På forhånd mange tak :)

Brugeravatar
Mortenfh
Nyt medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 15. sep 2015, 11:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A4 2.4 start Problemer

Indlæg af Mortenfh » 9. maj 2019, 09:08

Hej.

Det er med stor sansynlighed din g28 “motoromdrejningsføler” der har en periodisk fej. Det set mange gange før. Motoren starter ikke hvis den mister signalet. Ledningerne skal selvfølgelig være i orden men da det en periodisk fejl tyder det på selve føleren.

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Audi A4 2.4 start Problemer

Indlæg af ESN » 11. maj 2019, 18:08

Det kan også være "transponderen" i din tændingsnøgle som ind imellem falder ud og derfor ikke giver signal til startspærren, som så stopper motor......Har selv en (tiltider defekt nøgle), som lavede samme fejl som du nævner.
Du kan prøve bruge din reserve nøgle og se om problemet forsvinder.
No Letting the Old Man In!

Allanxx
Medlem
Indlæg: 1267
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 18 times
Been thanked: 22 times

Re: Audi A4 2.4 start Problemer

Indlæg af Allanxx » 11. maj 2019, 19:46

Hvis det var startspærren ville der være en fejlkode.
Desuden stopper startspærren ikke motoren under kørsel, og motoren ville også starte 2-3 sek. i starten, ikke være helt død.

ESN skrev:
11. maj 2019, 18:08
Det kan også være "transponderen" i din tændingsnøgle som ind imellem falder ud og derfor ikke giver signal til startspærren, som så stopper motor......Har selv en (tiltider defekt nøgle), som lavede samme fejl som du nævner.
Du kan prøve bruge din reserve nøgle og se om problemet forsvinder.
Audi A6 4G FL limousine. 2,0 Tdi 190hk

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Audi A4 2.4 start Problemer

Indlæg af ESN » 11. maj 2019, 20:14

Det gælder så ikke lige for min gamle A3 den loggede ikke nogen fejlkode og heller ikke lampe i instrumentbord, men problemet forsvandt da jeg skiftede nøgle, så i mit tilfælde var det en periodisk transponder fejl.
No Letting the Old Man In!

Besvar

Tilbage til "Motor"