Side 1 af 1

Hjælp til dyser

: 8. maj 2019, 16:35
af Nalla
Hejsa med jer herinde.

Mit lille problem med min vw bora fra 2000 TDI, der hakker min motor en del når den står i tomgang. Jeg har haft en tester på og den skriver:

P1264 cylinder 1 og 2 PD injector unit.

Jeg skulle tjekke ledningerne og/eller tjekke op på dyserne.

Jeg har tidligere hældt noget injector rens i tanken, det er blevet bedre, men den melder stadig væk fejl.
Desuden er trækkraften også forsvundet en betydelig del.

Kan jeg rense dyserne eller skal der nye til ?

Re: Hjælp til dyser

: 8. maj 2019, 18:15
af wahlstrom
Hvilken motor er det?
Har du googlet fejlkoden?

Re: Hjælp til dyser

: 8. maj 2019, 19:10
af Nalla
Motoren er en AJM og jo jeg har skam googlet fejlkoden.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 264/004708

Den skriver at jeg skal tjekke ledninger og/eller tjekke mine dyser på cylinder 1 og 2

Jeg står lidt og tænker om jeg skal finde 4 nye dyser som erstatning for de dyser som sidder i eller jeg kan fikse dem ?

Re: Hjælp til dyser

: 8. maj 2019, 19:29
af wahlstrom
Hvad siger blok 13/18/23 i motor?

Re: Hjælp til dyser

: 8. maj 2019, 19:56
af Nalla
Jeg testede kun blok 13 og den siger:

Cylinder 1 -0.61 mg/str
Cylinder 2 -0.28 mg/str
cylinder 3 -1.34 mg/str
cyliinder 4 2.21 mg/str

Re: Hjælp til dyser

: 8. maj 2019, 20:30
af wahlstrom
Noget galt på 4’eren ud fra det.
Mener blok 23 er over 1 min(varm)tomgang, så skal alle fire dyser stadig hedde 0.0

Re: Hjælp til dyser

: 9. maj 2019, 11:18
af R TDI
jeg vil kikke på knasten og de hyd løfter. for det kan også være dem der er slidt. hvis du tager ventildækslet af og tager noget bremserens og sprøjter på løfterne. så kan du se om de er slidte eller defekte.

Re: Hjælp til dyser

: 9. maj 2019, 15:09
af Nalla
Nu fik jeg lige tid til at teste den på block 13, 18 og 23

Og sådan ser det ud:
block 13
cyl 1 -0.59
cyl 2 -0,96
cyl 3 -1.67
cyl 4 2.99

block 18

0
0
0
0

block 23

102
122
89
54

Jeg vil med det samme pille ventildækslet af og tjekke hvordan det ser ud i sumpen

Re: Hjælp til dyser

: 9. maj 2019, 18:08
af Nalla
Så blev ventildækslet lige pillet af og jeg synes ikke der er noget der tyder på der er slid, defekte ventilløftere.

Dog tænkte jeg på om denne film kunne afsløre hvor problemet ligger henne.

https://www.youtube.com/watch?v=8_YCLNckiAg&t=31s

Re: Hjælp til dyser

: 9. maj 2019, 18:55
af wahlstrom
De 2.99 på cyl 4, vil jeg sige er en defekt dyse.

Hvad med ohm på stikkene..?

Nu siger blok 18 godt nok 0.0

Re: Hjælp til dyser

: 9. maj 2019, 19:09
af Nalla
Nu fik jeg slet ikke målt ohm på nogen af dyserne. Jeg rensede stikkene og tjekkede efter om der var nogen steder hvor der var slidtage.

Hvis det nu ender med at jeg skal have fat i 4 nyere dyser, hvad skal jeg så lede efter. De dyser som sidder i hedder BF ?
Er det en Brian som har smidt de dyser i eller er det standard fra VW af ?

Re: Hjælp til dyser

: 9. maj 2019, 19:46
af wahlstrom
Lyder meget rigtigt..

Jeg har fire BA dyser.

Hvor mange HK?

Men man behøver kun at skifte den ene

Re: Hjælp til dyser

: 9. maj 2019, 19:56
af Nalla
115 HK

Hvad skal 1 koste ? Hvis du mener at det er nok med at skifte denne ene

Re: Hjælp til dyser

: 9. maj 2019, 20:49
af wahlstrom
Jeg aner ikke om du får problemer ved kun at skifte en til en anden type.. tror jeg næsten..
Min var en 130hk, om de er ens i flow mv, må jeg være dig svar skyldig

Re: Hjælp til dyser

: 9. maj 2019, 20:54
af Nalla
Jeg høre lige af ude på arbejdet, så melder jeg tilbage om jeg skal have alle 4 stk

Re: Hjælp til dyser

: 15. maj 2019, 09:39
af Nalla
Istedet for at ofre penge på 4 nyere dyser, så valgte jeg og ty til produktet Bell Add dyserens og jeg må da lige indrømme at det er sgu et hidsigt produkt.

Det blev hældt i tanken da der var ca 10 liter tilbage og kørte en god lang tur på ca 30 km og tjekkede op på tallene.
Den dyse der viste 2.99, den var endelig kommet ned på et normalt sted.

Så de 289 kr jeg ofrede på de 500 ml Bell Add, det gav godt nok pote