Golf 1 cabriolet 2.0 sætter ud. Måske tændingsproblemer?

Besvar
MWinther
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29. sep 2014, 20:24
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf 1 cabriolet 2.0 sætter ud. Måske tændingsproblemer?

Indlæg af MWinther » 16. maj 2019, 16:48

Hej

Jeg har en golf 1 cabriolet som er ombygget til en 2.0 8v motor fra en golf/passat med motorkode 2e (af tidligere ejer) og med motorstyring fra denne. Jeg har problemer med at den sætter ud når den bliver driftsvarm. Ved kold motor går den fint, men når olietemperatur bliver ca. 70 grader så begynder den at miste trækktraft. Ved 90+ på olietemperatur der kan den stort set ikke trække sig selv mere.

Ting som er skiftet/kontrolleret:
-Skiftet brændstoffilter
-Brændstoftryk iht til værdier fra tolerancedata
-Vaccumslanger
-Gasspjældspotentiometer kontrolleret ved klemmer på motorstyring iht til værdier fra tolerancedata
-Luftmængdemåler kontrolleret ved klemmer på motorstyring iht til værdier fra tolerancedata
-Tandrem står på mærker
-Skiftet rotor, tændkabler, tændspole, tændrør
-Skiftet temperaturføler
-Tændingsforstilling justeret til 6 grader ved 2250 omdrejninger med blå temperaturføler demonteret (driftsvarm motor og gas op 3 gange)

Når temperaturføler er demonteret, så er det som om den går i en form for "nødprogram" hvor den egentlig går "rimeligt" under kørsel. Men hvis temperaturføler er monteret så forsvinder trækkraften.
Hvis den holder stille og temperaturføler er demonteret, så holder den tændingsforstilling på 6 grader indtil ca. 2500 omdrejninger. Men hvis temperaturføler monteres og speeder holdes stille, hvor motor burde gå med ca. 2250 omdr, så står forstilling til ca 30-35 grader ved 2250 omdr, men falder hurtigt til 1200-1400 omdrejninger, hvorefter den igen går på ca 2250 og igen ned på 1200-1400 omdr. og sådan fortsætter cyklussen.

Jeg er gået lidt i stå på hvad jeg skal kontrollere/justere så gode råd og erfaringer modtages gerne. Jeg har en fornemmelse af den justerer tændingstidspunktet så meget at den begynder at sætte ud, men kan også være andet som er galt

Mvh Martin Winther

Besvar

Tilbage til "Motor"