Kræfter kommer i ryk ved fuld gas på 1,4 TSI czea
: 7. jun 2019, 17:20
Jeg har fået det problem med min Polo 6C BlueGT, at den kommer med kræfterne "i klumper".
Det sker kun ved fuld gas og det sker ikke i noget fast omdrejningsområde. Det kan ske en eller flere gange op igennem omdrejningerne og er meget tydeligt især i 2. og 3. gear - Så trækker den, så trækker den næsten ikke, så trækker den, så trækker den næsten ikke og så trækker den igen...
Motoren har gået ca. 46.000 km og fik nye tændrør ved ca. 30.000 km.
Jeg har fået tid ved min "gamle" mekaniker, men han har først tid d. 19. juni.
Jeg har snakket med ham og beskrevet problemet. Jeg spurgte om han troede det kunne være et problem med dyser, tændspoler eller tændrør. Men han mente umiddelbart at det måske kunne være noget i forbindelse med turboen.
Er der nogen der har oplevet noget lignende med en 1,4 TSI ACT med motorkode CZEA, som har et bud på hvad det kan være? VAGcars har jo en overvældende vidensbank på en helvedes masse områder, så måske jeg kunne være heldig at nogen kunne indsnævre problemet, så jeg måske kan guide mekanikeren på rette kurs...
Han starter selvfølgelig med at udlæse eventuelle fejlkoder, men han har som nævnt først tid d. 19.
På forhånd tak!!!
Det sker kun ved fuld gas og det sker ikke i noget fast omdrejningsområde. Det kan ske en eller flere gange op igennem omdrejningerne og er meget tydeligt især i 2. og 3. gear - Så trækker den, så trækker den næsten ikke, så trækker den, så trækker den næsten ikke og så trækker den igen...
Motoren har gået ca. 46.000 km og fik nye tændrør ved ca. 30.000 km.
Jeg har fået tid ved min "gamle" mekaniker, men han har først tid d. 19. juni.
Jeg har snakket med ham og beskrevet problemet. Jeg spurgte om han troede det kunne være et problem med dyser, tændspoler eller tændrør. Men han mente umiddelbart at det måske kunne være noget i forbindelse med turboen.
Er der nogen der har oplevet noget lignende med en 1,4 TSI ACT med motorkode CZEA, som har et bud på hvad det kan være? VAGcars har jo en overvældende vidensbank på en helvedes masse områder, så måske jeg kunne være heldig at nogen kunne indsnævre problemet, så jeg måske kan guide mekanikeren på rette kurs...
Han starter selvfølgelig med at udlæse eventuelle fejlkoder, men han har som nævnt først tid d. 19.
På forhånd tak!!!