Kræfter kommer i ryk ved fuld gas på 1,4 TSI czea

Besvar
Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Kræfter kommer i ryk ved fuld gas på 1,4 TSI czea

Indlæg af GranTurismo » 7. jun 2019, 17:20

Jeg har fået det problem med min Polo 6C BlueGT, at den kommer med kræfterne "i klumper".

Det sker kun ved fuld gas og det sker ikke i noget fast omdrejningsområde. Det kan ske en eller flere gange op igennem omdrejningerne og er meget tydeligt især i 2. og 3. gear - Så trækker den, så trækker den næsten ikke, så trækker den, så trækker den næsten ikke og så trækker den igen...

Motoren har gået ca. 46.000 km og fik nye tændrør ved ca. 30.000 km.

Jeg har fået tid ved min "gamle" mekaniker, men han har først tid d. 19. juni.

Jeg har snakket med ham og beskrevet problemet. Jeg spurgte om han troede det kunne være et problem med dyser, tændspoler eller tændrør. Men han mente umiddelbart at det måske kunne være noget i forbindelse med turboen.

Er der nogen der har oplevet noget lignende med en 1,4 TSI ACT med motorkode CZEA, som har et bud på hvad det kan være? VAGcars har jo en overvældende vidensbank på en helvedes masse områder, så måske jeg kunne være heldig at nogen kunne indsnævre problemet, så jeg måske kan guide mekanikeren på rette kurs...

Han starter selvfølgelig med at udlæse eventuelle fejlkoder, men han har som nævnt først tid d. 19.

På forhånd tak!!!
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Kræfter kommer i ryk ved fuld gas på 1,4 TSI czea

Indlæg af GranTurismo » 14. jun 2019, 13:10

For lige at følge op på denne, så har jeg idag haft bilen ved Bosch.

Der var ikke logget nogle fejl.

De har skiftet tændrørene og det afhjalp problemet. Det var sgu dejligt! Jeg havde jo frygtet at det kunne være dyser, tændspoler eller noget turborelateret.

Jeg er lidt overrasket over at tændrørene kun har holdt ca 16.000 km. Men hvis jeg skal skifte tændrørene en gang om året, så overlever jeg nok også det.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
DanielSan
Nyt medlem
Indlæg: 325
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 78 times
Been thanked: 23 times

Re: Kræfter kommer i ryk ved fuld gas på 1,4 TSI czea

Indlæg af DanielSan » 15. jun 2019, 08:30

Det var kort tid. Var det originale tændrør, du skiftede til ved 30.000km?

Brugeravatar
Kinojserguru
Aktiv medlem
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Re: Kræfter kommer i ryk ved fuld gas på 1,4 TSI czea

Indlæg af Kinojserguru » 15. jun 2019, 09:18

Jeg har ikke skiftet tændrør endnu og den har kørt ca. 75k. Den kører stadig lige så langt på liter som den har gjort hele tiden, aner ikke hvilket fabrikat der sidder i.
/ Erik.

2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Kræfter kommer i ryk ved fuld gas på 1,4 TSI czea

Indlæg af GranTurismo » 15. jun 2019, 12:34

DanielSan skrev:
15. jun 2019, 08:30
Det var kort tid. Var det originale tændrør, du skiftede til ved 30.000km?
Ja de blev skiftet ved VW ifbm service.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Kræfter kommer i ryk ved fuld gas på 1,4 TSI czea

Indlæg af GranTurismo » 15. jun 2019, 12:39

Kinojserguru skrev:
15. jun 2019, 09:18
Jeg har ikke skiftet tændrør endnu og den har kørt ca. 75k. Den kører stadig lige så langt på liter som den har gjort hele tiden, aner ikke hvilket fabrikat der sidder i.
Min kørte også stadig langt på literen og trak fint medmindre speederen kom helt i kælderen og blev der.

Jeg tror at der er rigtig mange som stort set aldrig lader den trække med fuld gas op gennem omdrejningerne og derfor ikke vil opdage det, hvis de har samme problem. Det gør jeg nu heller ikke selv så tit. Men det er rart at vide at den ikke pludselig hakker, hvis man er igang med en overhaling og der pludselig kommer en modkørende ud fra en sidevej, så man har brug for alle kræfterne til at komme hurtigt forbi.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Kræfter kommer i ryk ved fuld gas på 1,4 TSI czea

Indlæg af Crucky » 15. jun 2019, 12:55

Hej.

Da jeg havde min GT den nåede jeg at runde 77000km i, og den fik tit fuld smadder ved træk i kryds (det er sjovt at ta brian biler der tror de kan noget) og der har aldrig været problemer med min, den har fået skiftet tændrør for hver 30tkm, så måske du har fået nogle dårlige tændrør who knows, jeg har ihvertfald aldrig oplevet problemer

Besvar

Tilbage til "Motor"