Falder til 80grader?

Besvar
Leff
Nyt medlem
Indlæg: 415
Tilmeldt: 21. jun 2008, 09:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Falder til 80grader?

Indlæg af Leff » 10. apr 2009, 09:35

Hey.
Bilen: Audi A4 1,8T Quattro 1997.
Først den korte version.
Min bil, falder ned på 80 grader, den gør det ca. hvert 5min. Ligemeget hvordan man køre, dog har jeg ikke prøvet at lade den stå i tomgang? Den plejer ALTID at ligge fast på 90grader, ligemeget hvordan man køre. Har været ude og mærke på slangerne, syntes den virker koldere, kan sagtens stå og holde om kølerslangen, MENER jeg ikke, at jeg plejer at kunne.
Hvad kan der være i vejen med min bil?




Den lange historie.
Syntes min bil har det ene mærkelig problem efter det andet.
Idag da jeg var ude og køre, kørte jeg ind på en p-plads, for at finde en cd. Holder nok på p-pladsen i 10min. Har kørt fra 10min, inden jeg parkerede. Altså bilen burde være 100% varm der. Når, men jeg starter op, og giver den fuld skrue, køre den helt ud i 1. 2. 3 gear. Køre ca. 120. Og ligger sådan i ca 2km. Så kommer der en anden audi bag fra, og presser helt vildt, så smækker den i 4 gear, og køre gearet helt ud, og op i 5gear. hvor jeg ligger med 200kmt i lidt tid. Lader den gå stille og rolig ned i fart igen, så jeg kommer ned på de 120kmt igen. Drejer af, og køre ud på en mindre landevej, og her falder min temp. pludselig til 80grader? Har den ALDRIG gjort før.
Når, men tænker at det kan være fordi jeg lige havde lade den gå ned i fart, fra 200kmt. Holder lige ind i siden, og tjekker at alt er ok. Det er det. Den kommer op på 90grader igen, og jeg køre videre. Men så falder den sgu til 85grader lige pludselig. Tænker bare, "hva fanden?" Vender bilen om, og køre mod motortrafikvejen, den kommer op på 90grader igen. Giver den fuld hammer hjemad, og den holder sig på 90grader, indtil jeg slipper speederen, og lader den trille ned fra 200kmt. Drejer af igen, og køre stille og rolig, indtil den kommer op på 90grader igen. Så prøver jeg at køre Mormor kørsels, resten af vejen hjem, hvor jeg næsten ik giver den gas. For troede det var noget med farten af gøre, men den gjorde det sgu igen, faldt ned på 80 grader lidt tid, og så op på 90 grader igen, det gør den to gange, inden jeg når hjem, ca. med lige stort mellemrum imellem.
Hvad kan der være i vejen med min bil?
Den plejer altid at ligge fast på 90grader, når den er varm, ligemeget hvordan man køre, aldrig under, og aldrig over.

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Falder til 80grader?

Indlæg af Gubbi » 10. apr 2009, 16:33

jeg hælder mest til dit thermostat, men kan også være din vandtemperaturføler

gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

nuggivr6
Medlem
Indlæg: 703
Tilmeldt: 9. sep 2008, 19:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 4480
Has thanked: 101 times
Been thanked: 10 times

Re: Falder til 80grader?

Indlæg af nuggivr6 » 13. apr 2009, 17:26

Vores Passat 1,8 turbo lavede samme nummer, skiftede først vandtemperatur føler uden det hjælp, og så termostaten det hjælp:-)
Der var ingen problemer i tomgang der lå den fint på 90 grader.
Tesla 3 SR 2024 (Highland)
Vw bobbel type 1 1956

Besvar

Tilbage til "Motor"