Golf 5 GT - 1,4tsi - ingen turbo?

Besvar
tasher
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28. jul 2019, 18:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Golf 5 GT - 1,4tsi - ingen turbo?

Indlæg af tasher » 28. jul 2019, 18:40

Hej derude

Var ude og køre igår, og pludselig forsvandt alt træk på motorvejen, lagde så mærke til da jeg kom af motorvej at kompressor yder fint op til 3500 rpm, og derefter hvor den slår fra og turboen plejer at være i fuld gang, er der bare intet og føles som om jeg er på 50hk eller noget i den stil.

Har ingen mislyde, den kører fint fra 0-3000rpm. -
Det er en twincharged.

Hvad tænker i kan være galt?

har fået udlæst dette:
3 fejlkoder fundet:
008803 - Turbolader/kompressor
P2263 - 000 - System ingen ydelse/fejlfunktion
Fryseramme:
Fejl status : 01110000
Fejlprioritet: 0
Fejlhyppighed: 1
NulstiltÊller: 255
K¯restrÊkning: 152370 km
Tidsindikation: 0
Dato: 2000.00.00
Tid: 21:08:08

Fryseramme:
Omdr.: 3319 /min
Last: 75.7 %
Hastighed: 131.0 km/h
Temperatur: 85.0∞C
Temperatur: 35.0∞C
Absolut tryk: 1010.0 mbar
Volt: 13.716 V

013174 - Indsugningslufttemperaturf¯ler 3 (G520)
P3376 - 000 - Signal for svagt - Periodisk
Fryseramme:
Fejl status : 00100000
Fejlprioritet: 0
Fejlhyppighed: 1
NulstiltÊller: 255
K¯restrÊkning: 152394 km
Tidsindikation: 0
Dato: 2000.00.00
Tid: 21:19:21

Fryseramme:
Omdr.: 3177 /min
Last: 43.9 %
Hastighed: 125.0 km/h
Temperatur: 88.0∞C
Temperatur: 33.0∞C
Absolut tryk: 1010.0 mbar
Volt: 13.970 V

004260 - ReguleringsspjÊldtil indsugningsluft
P10A4 - 000 - Mekanisk fejlfunktion - Periodisk
Fryseramme:
Fejl status : 00110000
Fejlprioritet: 0
Fejlhyppighed: 1
NulstiltÊller: 255
K¯restrÊkning: 152442 km
Tidsindikation: 0
Dato: 2000.00.00
Tid: 21:48:52

Fryseramme:
Omdr.: 2646 /min
Last: 43.9 %
Hastighed: 38.0 km/h
Temperatur: 87.0∞C
Temperatur: 35.0∞C
Absolut tryk: 1010.0 mbar
Volt: 13.716 V

Readiness: 0000 0000


Har bestilt en ny n75 ventil til imorgen, men er sku lidt usikker på om det kan være denne, da jeg ikke synes der er meget info at finde i fejludlæsningen og kan heller ikke rigtig finde noget i forum eller google om det.

stump
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 17. jan 2015, 15:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Golf 5 GT - 1,4tsi - ingen turbo?

Indlæg af stump » 28. jul 2019, 20:27

Havde præcist det samme på min, dengang var det n75.
Mvh. Christian

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 612 times
Been thanked: 350 times

Re: Golf 5 GT - 1,4tsi - ingen turbo?

Indlæg af kGlerup » 28. jul 2019, 20:29

Forstår ikke helt hvorfor du fokuserer på N75, når fejlen ligner noget med den ventil der styrer ladetryk mellem kompressor og turbo.
Har du set denne?
https://www.audizine.com/forum/showthre ... alfunction

Kunne eventuelt lygte af en utæthed i noget vakuum styring.

tasher
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28. jul 2019, 18:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Golf 5 GT - 1,4tsi - ingen turbo?

Indlæg af tasher » 28. jul 2019, 20:40

@Stump - tak for svar, håber det blot er denne så!

@kGlerup - det var efter en del søgen rundt på den første fejlkode p2263 at jeg kom frem til det godt kunne være n75 ventilen, da de andre fejlkoder først er dateret til et kort stykke tid efter den første fejlkode, hvor turboen slet ikke kom igang.
Men vil helt sikkert tjekke op på dit link imorgen hvis det ikke er n75'eren, så mange tak for linket!
Har forsøgt at tjekke alle slanger, og vakuum igennem, og det ser umildbart fint ud... men man ved jo aldrig helt..

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 612 times
Been thanked: 350 times

Re: Golf 5 GT - 1,4tsi - ingen turbo?

Indlæg af kGlerup » 28. jul 2019, 20:42

tasher skrev:@Stump - tak for svar, håber det blot er denne så!

@kGlerup - det var efter en del søgen rundt på den første fejlkode p2263 at jeg kom frem til det godt kunne være n75 ventilen, da de andre fejlkoder først er dateret til et kort stykke tid efter den første fejlkode, hvor turboen slet ikke kom igang.
Men vil helt sikkert tjekke op på dit link imorgen hvis det ikke er n75'eren, så mange tak for linket!
Har forsøgt at tjekke alle slanger, og vakuum igennem, og det ser umildbart fint ud... men man ved jo aldrig helt..
Held og lykke. Lyder til at du har gravet en del i det, så forhåbentligt er det N75 :)

tasher
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28. jul 2019, 18:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Golf 5 GT - 1,4tsi - ingen turbo?

Indlæg af tasher » 28. jul 2019, 21:06

@kGlerup tak!

Hvis der er andre der har nogle gode ideer eller erfaringer er de stadig meget velkomne!

Eller et værksted de kan anbefale til denne type problem gerne i Århus - omegn
Hvis det nu viser sig ikke at være N75'eren

tasher
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28. jul 2019, 18:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Golf 5 GT - 1,4tsi - ingen turbo?

Indlæg af tasher » 29. jul 2019, 18:21

Det var så desværre ikke n75, og har tjekket godt efter slanger der er hul i, intet her heller.

Nogen bud derude, eller nogen der kender et sted hvor de har god forstand på 1,4 TSI twincharged, eller bare et værksted som virkelig kan deres shit?

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Golf 5 GT - 1,4tsi - ingen turbo?

Indlæg af styker » 29. jul 2019, 18:45


tasher
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28. jul 2019, 18:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Golf 5 GT - 1,4tsi - ingen turbo?

Indlæg af tasher » 30. sep 2019, 19:59

Lige for at slutte den af.

Det var bolten på turbohjulet/blæseren der var gået løs og kilet sig fast. så ny turbo.
These users thanked the author tasher for the post:
HansH

Besvar

Tilbage til "Motor"