Hej VAG-venner
Håber jeg må lægge disse spørgsmål her?:
1. Kan knastaksel, knastaksellejer og ventilløftere skiftes med demonteret ventildæksel uden at toppen demonteres?
2. Kan ledningsnettet til PD-enhederne også skiftes ved bare at demontere ventildækslet?
3. Er jeres erfaring, at 1.9 tdi motorerne (med alle hk-tal) er slemme til at slide knasten og dens omgivelser (løftere og lejer)?
Jeg er ny herinde, og der kan forekomme "dumme" spørgsmål.
I øvrigt tak for dette fantastiske forum med masser af viden og velvillighed.
mvh Huke
1,9 tdi, 90 hk, Touran, 66 kw, BRU, udleveret fra ny 11.11. 2005, 400000 km - knastakselskift med lejer og løftere
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: 1,9 tdi, 90 hk, Touran, 66 kw, BRU, udleveret fra ny 11.11. 2005, 400000 km - knastakselskift med lejer og løftere
1. Ja
2. Ja
3. Det sker , søg lidt i forumet på det , der er fler tråde med billeder af det
2. Ja
3. Det sker , søg lidt i forumet på det , der er fler tråde med billeder af det
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: 1,9 tdi, 90 hk, Touran, 66 kw, BRU, udleveret fra ny 11.11. 2005, 400000 km - knastakselskift med lejer og løftere
Har du brug for hjælp til at skifte den knastaksel....???
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 237
- Tilmeldt: 25. jun 2019, 09:47
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 27 times
Re: 1,9 tdi, 90 hk, Touran, 66 kw, BRU, udleveret fra ny 11.11. 2005, 400000 km - knastakselskift med lejer og løftere
Hej;
Det er længe siden, jeg har været i Sønderjylland. Jeg kunne nok inden for en overskuelig tidshorisont få brug for hjælp til knasten. Jeg synes jeg kan høre den i baggrunden, når bilen står i tomgang (dunk- dunk - dunk - dunk i baggrunden i regelmæssig takt - men ved ikke, om det er den - jeg er ikke motorekspert, men jeg er meget interesseret i at lære nyt
)
Det handler også om et ledningsnet til pd-enhederne, og evt en pd-enhed.
Fik målt pd-enhederne i dag hos VW . PD -cylinder 1 har en skidt værdi, og værkføreren sagde, at PD-cylinder 4 kompenserede
Nu spørger du jo, om jeg har brug for hjælp til knasten. Så muligvis tager jeg munden for fuld, når jeg taler om 3 ting.
Men jeg mener, når man nu er dernede.
Lad os se på mulighederne.
Vi finder selvfølgelig en pris, hvis det evt kan lade sig gøre.
Jeg har så selv reservedele med i en god kvalitet, men jeg har ikke værktøj.
Mvh Huke
Det er længe siden, jeg har været i Sønderjylland. Jeg kunne nok inden for en overskuelig tidshorisont få brug for hjælp til knasten. Jeg synes jeg kan høre den i baggrunden, når bilen står i tomgang (dunk- dunk - dunk - dunk i baggrunden i regelmæssig takt - men ved ikke, om det er den - jeg er ikke motorekspert, men jeg er meget interesseret i at lære nyt
)
Det handler også om et ledningsnet til pd-enhederne, og evt en pd-enhed.
Fik målt pd-enhederne i dag hos VW . PD -cylinder 1 har en skidt værdi, og værkføreren sagde, at PD-cylinder 4 kompenserede
Nu spørger du jo, om jeg har brug for hjælp til knasten. Så muligvis tager jeg munden for fuld, når jeg taler om 3 ting.
Men jeg mener, når man nu er dernede.
Lad os se på mulighederne.
Vi finder selvfølgelig en pris, hvis det evt kan lade sig gøre.
Jeg har så selv reservedele med i en god kvalitet, men jeg har ikke værktøj.
Mvh Huke
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 237
- Tilmeldt: 25. jun 2019, 09:47
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 27 times
Re: 1,9 tdi, 90 hk, Touran, 66 kw, BRU, udleveret fra ny 11.11. 2005, 400000 km - knastakselskift med lejer og løftere
Hej Vag-venner,
Kan man ikke nærmest gå ud fra som på det nærmeste sikkert, at knastaksel, ventilløftere og pandelejer har lidt skade på en 1,9 tdi, 90 hk, BRU, Touran, 2005, 400 000 km, selv om den har alle servicestempler fra VW?
Er de kendt for andre svage punkter i den centrale motor?
mvh Huke
Kan man ikke nærmest gå ud fra som på det nærmeste sikkert, at knastaksel, ventilløftere og pandelejer har lidt skade på en 1,9 tdi, 90 hk, BRU, Touran, 2005, 400 000 km, selv om den har alle servicestempler fra VW?
Er de kendt for andre svage punkter i den centrale motor?
mvh Huke