Hej VAG
jeg er ved at lægge en 1,3 AAV motor fra en polo coupe 1991, i min gamle polo fra 1982.
1991'eren er født med monopoint system, elektronisk strømfordeler og katalysator. Alle de ting vil jeg gerne undvære, og er i den forbindelse løbet ind i at skulle finde en "gammeldags" strømfordeler med platiner der passer på AAV motoren. De har jo ændret koblingen til knastakslen til en anden type, med de nyere strømfordelere.
Er der nogen herinde der har et fif til løsning af problemet ?
Mvh. Kavs
strømfordeler konvertering polo 86c
- PoloCabrio
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 26. nov 2011, 17:53
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stege, Møn
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
- Jettadriver
- Medlem
- Indlæg: 765
- Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde området.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 19 times
Re: strømfordeler konvertering polo 86c
Nu er jeg ikke så velbevandret i gamle Polo'er som i gamle Golf'er... Men hvorfor ikke beholde det elektroniske tændingssystem og slippe for platiner der med tiden kræver justering, rengøring eller udskiftning?
På Golf 1 f.eks. har det været meget almindelig at bruge strømfordeler og tændingsmodul med ledningsnet fra en Golf 2 og så slippe for platinerne. Hele tænding systemet på disse er et isoleret system på karburator modellerne, og derfor ret nemt at flytte.
Måske noget lignende er muligt i Polen? Jeg ved ikke hvor integreret tændingen er hvis du har en motor styring også? Sidder der et tændingsmodul ved siden af motorstyringen i din donor bil?
På Golf 1 f.eks. har det været meget almindelig at bruge strømfordeler og tændingsmodul med ledningsnet fra en Golf 2 og så slippe for platinerne. Hele tænding systemet på disse er et isoleret system på karburator modellerne, og derfor ret nemt at flytte.
Måske noget lignende er muligt i Polen? Jeg ved ikke hvor integreret tændingen er hvis du har en motor styring også? Sidder der et tændingsmodul ved siden af motorstyringen i din donor bil?
- These users thanked the author Jettadriver for the post:
- PoloCabrio
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!
... others impressions!
Choose your own style!
- PoloCabrio
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 26. nov 2011, 17:53
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stege, Møn
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
Re: strømfordeler konvertering polo 86c
Det er netop fordi at tændingen styres gennem ECU'en, og for at undgå at flytte hele motorstyringen med over og for at holde det så enkelt som muligt. På en bil der måske kommer til at køre nogle få tusinde kilometer om året betyder det intet fordi der sidder platiner på. Det skal alligevel kigges efter hvert forår
Mvh. Klavs
Mvh. Klavs
- Jettadriver
- Medlem
- Indlæg: 765
- Tilmeldt: 25. jun 2008, 18:23
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde området.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 19 times
Re: strømfordeler konvertering polo 86c
Kan godt se din pointe! Især når det er bygget sammen med motor styringen.
Men kunne alternativet ikke stadig være en fordeler fra en anden Polo med karburator, og som trods alt stadig har den elektroniske tænding?
Skal du kører med karburator og hvad slags, hvis du skrotter monopoint en?
Men kunne alternativet ikke stadig være en fordeler fra en anden Polo med karburator, og som trods alt stadig har den elektroniske tænding?
Skal du kører med karburator og hvad slags, hvis du skrotter monopoint en?
- These users thanked the author Jettadriver for the post (total 2):
- The Micktrix / Dk • PoloCabrio
Some people leave footprints behind
... others impressions!
Choose your own style!
... others impressions!
Choose your own style!
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1898
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 334 times
- Been thanked: 214 times
Re: strømfordeler konvertering polo 86c
Gør som Jettadriver skriver. Bare tag kun tændings dele og flyt over. Det kører så mere stabilt end platiner. Selv om du kun kører få 1000 km
- These users thanked the author The Micktrix / Dk for the post:
- PoloCabrio
Mercedes w124 280TE sommervogn
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
Mercedes w204 200 kompressor
Datsun 240z
Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70
- PoloCabrio
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 28
- Tilmeldt: 26. nov 2011, 17:53
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stege, Møn
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
Re: strømfordeler konvertering polo 86c
Motorstyringen bliver definitivt skrottet. Ligeså katalysator og monopoint. Den har ikke separat tændingsmodul.
Jeg kan se at vejen (måske)bliver at prøve at finde et tændingsmodul fra Golf 2 der kan bruges sammen med fordeleren med hall sensor. Det må jeg prøve at arbejde lidt videre med. Jeg er bare så gammeldags at det med platiner er helt fint
Har ikke helt lagt mig fast på karburatormodel, men har flere forskellige at lege med.
Mvh. Klavs
Jeg kan se at vejen (måske)bliver at prøve at finde et tændingsmodul fra Golf 2 der kan bruges sammen med fordeleren med hall sensor. Det må jeg prøve at arbejde lidt videre med. Jeg er bare så gammeldags at det med platiner er helt fint
Har ikke helt lagt mig fast på karburatormodel, men har flere forskellige at lege med.
Mvh. Klavs
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 13 times
Re: strømfordeler konvertering polo 86c
Lavede ombygningen på en golf 2er 1.6 84 til noget 87er og det virkede bare. Vær lige obs på at der kan være noget med tændkabler/hætter og strømfordelerdæksler som lige skal spille sammen. På 2erne var der noget skift fra størrelserne på de ''pinde'' hvor hætterne dkal ned over i strømfordelerdæksel i forhold til nyere model, det kan være det også gælder polo. Tror det endte med jeg skiftede den ene hætte op til tændspolen og kørte med halvt nyt halvt gammelt. Men det var ret nemt og herligt at slippe af med platiner.
- These users thanked the author Herpes for the post:
- PoloCabrio