Audi A6 - problemer med kædestrammer

Besvar
Clappi
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16. apr 2009, 21:58
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Audi A6 - problemer med kædestrammer

Indlæg af Clappi » 16. apr 2009, 22:23

Jeg har en Audi A6 med overholdt service hos Audi i Danmark. Bilen er 3 år gammel og har kun kørt 78.000 km. Fornylig lyste knappen til udstøningskontrolsystemet og det viste sig at det var kædestrammerne i moteren det var galt med.
På værkstedet oplyste de at det er en svaghed Audien har haft de seneste på år (han havde inden for de sidste par uger lavet samme reperation på 3 andre Audier) og da de havde åbnet motoren skiftede de således begge kædestrammere. Dette er selvfølgelig betryggende, men jeg synes ikke at det er betryggende at man selv skal betale for udskiftningen af disse dele samt for en del af arbejdslønnen for skiftet NÅR MAN PÅ AUTORISERET VÆRKSTED FÅR AT VIDE AT DET ER EN SVAGHED SOM AUDI HAR.
Jeg er MEGA skuffet over at Audi kun tager en del af omkostningerne ved denne udskifning, da en 3 år gammel bil i denne prisklasse med fuld servicebog ABSOLUT ikke burde have sådanne problemer.
Er der andre der har haft lignende problemer med kædestrammere eller samme dårlige service hos Audi?

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Audi A6 - problemer med kædestrammer

Indlæg af kristian » 17. apr 2009, 06:32

det er et problem på den motor andet kan jeg ikke sige.
har også lavet nogen af dem når det blev for dyrt ved Audi :)
Touareg 3,0TDI
Aalborg

Kimb
Aktiv medlem
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus N
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A6 - problemer med kædestrammer

Indlæg af Kimb » 17. apr 2009, 07:10

Det er galt på 2,4 V6 motoren, og det er altså ikke KUN kædestrammerne man skifter. Så skifter man kæder, tandhjul, knastakselforstiller mv. samtidig med. Det seneste jeg har hørt er, at SMC Odensen har givet pris på kr. 50k for denne reperation ! ;)

Min mekaniker her i Fredericia har også lavet et par stykker, og tager kun 25k for den reperation og han bruger originale Audi stumper ! Autoværkstedet GT, tlf. 51 54 84 90. ;)
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!

JBroendum
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 18. feb 2009, 21:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A6 - problemer med kædestrammer

Indlæg af JBroendum » 17. apr 2009, 07:29

Hejsa,

Ja har haft præcis samme oplevelse, men fik skiftet det hele for egen regning. Jeg undersøgte muligheden for kulance både i DK og Tyskland, og der var intet at hente. Du kan se mit indlæg d. 22. februar og svarerne dertil.

Mvh.
J

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Audi A6 - problemer med kædestrammer

Indlæg af kristian » 17. apr 2009, 09:33

jeg plejer også at ta mellem 22 og 28 for det
Touareg 3,0TDI
Aalborg

Besvar

Tilbage til "Motor"