VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 28. apr 2013, 21:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 6 times
VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Hej alle derude i solen
Jeg skal ud og finde en brugt VW Polo til ca 140tkr., omkring 2017 og 30-40tkm på klokken.
I 2017 udgaven er der biler til salg med 1.2 TSi (90 hk) motoren (er den ik opr. fra 2012 den motor?) og 1.0 TSi (95hk; Bluemotion) motoren.
Udover at 1.0’eren kører længere på literen er der så andet teknisk / konstruktionsmæssigt / stabilitetsmæssigt jeg bør tage med i overvejelserne imellem de to motorer?
Dbh kasper
Jeg skal ud og finde en brugt VW Polo til ca 140tkr., omkring 2017 og 30-40tkm på klokken.
I 2017 udgaven er der biler til salg med 1.2 TSi (90 hk) motoren (er den ik opr. fra 2012 den motor?) og 1.0 TSi (95hk; Bluemotion) motoren.
Udover at 1.0’eren kører længere på literen er der så andet teknisk / konstruktionsmæssigt / stabilitetsmæssigt jeg bør tage med i overvejelserne imellem de to motorer?
Dbh kasper
Mvh
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5582
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 324 times
- Been thanked: 370 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
1,2 TSI er 4-cylindret. Det er en nyere motor med rem end den gamle fra 2012 som var med kæde - og kædeproblemer. Jeg ville dog gå efter en 1,2 TSI 110 Highline. Den har bedre sæder og bl.a. P-sensorer for og bag - udover de 20 ekstra Hk. Gå efter en med ACC og AppConnect.
1,0 TSI er 3-cylindret og har derfor en markant anderledes lyd. Jeg synes de 4-cylindrede lyder mindre anstrengt, vibrerer mindre og har en mere harmonisk motorgang. 1,0 TSI skal køres lidt længere ud i gearene for køre jævnt.
De kan alle gå over 20 km/l ved fornuftig kørsel på landevej og koster også alle kun 660,- årligt i afgift.
1,0 TSI er 3-cylindret og har derfor en markant anderledes lyd. Jeg synes de 4-cylindrede lyder mindre anstrengt, vibrerer mindre og har en mere harmonisk motorgang. 1,0 TSI skal køres lidt længere ud i gearene for køre jævnt.
De kan alle gå over 20 km/l ved fornuftig kørsel på landevej og koster også alle kun 660,- årligt i afgift.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 161
- Tilmeldt: 29. okt 2009, 21:42
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 7 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
enig med granturismo. I 2017 udgaven fås 1,0 tsi vidst kun i modeller med bluemotion udstyrsniveau og den er efter min mening lidt skæv. Mangler bl.a. splitbagsæde og dobbelt bagagerumsbund.
Hvis du kan finde en med LED lys og ACC er dette også et plus
Hvis du kan finde en med LED lys og ACC er dette også et plus
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 28. apr 2013, 21:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 6 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Hej begge
Ahh. Så skal jeg jo slet ikke være så bange for 1.2erne - måske tværtimod.
Og I mener ren 3-cylinder i 1.0 tsi ikke? Og altså ikke bare frakobling for øko kørsel på en cylinder ?
Generelt skal den ligge omkring 140-145tkr, under 50tkm og med DSG gear.
Krav om autobrake m city emergency og aircondition.
Nice med klima og p sensor bag men ikke krav.
Helst til salg i Jylland og kun ved forhandler.
Samlet på de krav så bliver 110hk og Highline desværre automatisk udelukket v prise.
Sidder lige og kigger på:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... mt/4710645
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... mt/4602712
Og var det ikke markant udenfor budgettet så kiggede jeg også på denne
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... sg/4727150
Og hvis ikke den her havde de km på klokken og istedet var en 16-17’er:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... mt/4716740
Og den her hvis jeg skulle holde fast i krav om km og alder men bryde budgettet.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... mt/4690449
Ahh. Så skal jeg jo slet ikke være så bange for 1.2erne - måske tværtimod.
Og I mener ren 3-cylinder i 1.0 tsi ikke? Og altså ikke bare frakobling for øko kørsel på en cylinder ?
Generelt skal den ligge omkring 140-145tkr, under 50tkm og med DSG gear.
Krav om autobrake m city emergency og aircondition.
Nice med klima og p sensor bag men ikke krav.
Helst til salg i Jylland og kun ved forhandler.
Samlet på de krav så bliver 110hk og Highline desværre automatisk udelukket v prise.
Sidder lige og kigger på:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... mt/4710645
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... mt/4602712
Og var det ikke markant udenfor budgettet så kiggede jeg også på denne
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... sg/4727150
Og hvis ikke den her havde de km på klokken og istedet var en 16-17’er:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... mt/4716740
Og den her hvis jeg skulle holde fast i krav om km og alder men bryde budgettet.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... mt/4690449
Mvh
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5582
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 324 times
- Been thanked: 370 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Ja 1,0 TSI er en ren 3-cylindret. Det er kun 1,4 TSI BlueGT som har cylinderfrakobling (4->2).kasperaarhus skrev: ↑29. maj 2020, 19:46Hej begge
Ahh. Så skal jeg jo slet ikke være så bange for 1.2erne - måske tværtimod.
Og I mener ren 3-cylinder i 1.0 tsi ikke? Og altså ikke bare frakobling for øko kørsel på en cylinder ?
Generelt skal den ligge omkring 140-145tkr, under 50tkm og med DSG gear.
Krav om autobrake m city emergency og aircondition.
Nice med klima og p sensor bag men ikke krav.
Helst til salg i Jylland og kun ved forhandler.
Samlet på de krav så bliver 110hk og Highline desværre automatisk udelukket v prise.
Sidder lige og kigger på:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... mt/4710645
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... mt/4602712
Og var det ikke markant udenfor budgettet så kiggede jeg også på denne
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... sg/4727150
Og hvis ikke den her havde de km på klokken og istedet var en 16-17’er:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... mt/4716740
Det burde altså være muligt at finde en Highline til budgettet. Hvis der ikke er en på markedet lige nu, så prøv at vente nogle dage/uger. Hvis jeg ser en i Pologruppen, så skal jeg nok lige tænke på dig. Meld dig evt. ind i "VW Polo 6R & 6C DK" på Facebook. Der var en Highline til salg forleden dag.
Frontassist/City emergency brake er standard. Så de er alle født med den radar som giver mulighed for adaptiv fartpilot (ACC). Så det er en billig og hyppig option. Jeg ville ikke undvære dette - slet ikke i forbindelse med DSG. Klima er en del af DK-pakken som var gratis, så det de også næsten allesammen - jeg kan ikke huske om det dog ikke gælder BlueMotion modellerne.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5582
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 324 times
- Been thanked: 370 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Kopieret fra Pologruppen. Bilen er Silkeblå. Den er dog med mauelt gear, men en tilsvarende med DSG burde ikke være så meget dyrere, at den overstiger det nævnte budget:
Polo 6c. 1.2 tsi 110hk
2015
110.000kr.
Hejsa, jeg vil lige smide en føler ud for min dejlige polo.
Den kører skide godt, starter og kører præcis som den skal
Det er en highline model, med:
• adaptiv fartpilot
• automatisk klimaanlæg
• sæde varme i begge forsæder
• el ruder for og bag
• tågelys for sammen med kurvelys
• automatisk nedblændende bakspejl
• el spejle med varme, der klapper ind når man låser bilen
• kørecomputer
Har sikkert glemt noget, så skriv endelig ved interesse
Jeg har selv sat led lys i kabinen både ved fødderne og i loftet, samt i bagagerum
Sælges da jeg gerne vil have noget større
Bilen har kørt 120.xxx
Prisen kan forhandles
Skriv endelig
N.B. Privat gruppe, så kan nok først ses ved medlemsskab: https://www.facebook.com/groups/vwpolo6 ... 766625871/
Polo 6c. 1.2 tsi 110hk
2015
110.000kr.
Hejsa, jeg vil lige smide en føler ud for min dejlige polo.
Den kører skide godt, starter og kører præcis som den skal
Det er en highline model, med:
• adaptiv fartpilot
• automatisk klimaanlæg
• sæde varme i begge forsæder
• el ruder for og bag
• tågelys for sammen med kurvelys
• automatisk nedblændende bakspejl
• el spejle med varme, der klapper ind når man låser bilen
• kørecomputer
Har sikkert glemt noget, så skriv endelig ved interesse
Jeg har selv sat led lys i kabinen både ved fødderne og i loftet, samt i bagagerum
Sælges da jeg gerne vil have noget større
Bilen har kørt 120.xxx
Prisen kan forhandles
Skriv endelig
N.B. Privat gruppe, så kan nok først ses ved medlemsskab: https://www.facebook.com/groups/vwpolo6 ... 766625871/
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 28. apr 2013, 21:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 6 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Fedt GT.
Ja det skal godt nok være dsg og så er de 122tkm på den der nævnte for møj . Jeg melder mig straks ind i gruppen. Tak!!
Reelt er p sensor tæt på must. Men så stiger priserne bare alle 10.000 oveni ca
Ja det skal godt nok være dsg og så er de 122tkm på den der nævnte for møj . Jeg melder mig straks ind i gruppen. Tak!!
Reelt er p sensor tæt på must. Men så stiger priserne bare alle 10.000 oveni ca
- These users thanked the author kasperaarhus for the post:
- GranTurismo
Mvh
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5582
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 324 times
- Been thanked: 370 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
To bud fra Bilbasen. Jeg har søgt på 100-120 Hk, 2015-2017 og automatgear. Begge har dog 75-76.000 km på klokken:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... 5d/4704829
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... 5d/4632229
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... 5d/4704829
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... 5d/4632229
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 28. apr 2013, 21:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 6 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Yeah de er super. Jeg tænker egentligt også at fx 2016 er ok ift 2017 jeg kiggede på.
Men er skisme lidt i tvivl om, om det er bedre at bruge 140k på en 16’er i highline, 110hk og 75kkm end at bruge de samme penge på en 17’er i comfortline, 90hk og 40kkm.
Den store forskel for mig er de 35.000 km i forskel.
Bilen skal køre ca 15.000 km hvert år og vi skal have den i 3-5 år. Fruen der skal køre den er mest interesseret i automatgear og så er hun lidt ligeglad med alt det vi andre gerne vil - ACC , hk osv.
Men det kunne jo være at det næsten alene pga gensalgsværdien var værd at overveje med highline i valget ovenfor
Men er skisme lidt i tvivl om, om det er bedre at bruge 140k på en 16’er i highline, 110hk og 75kkm end at bruge de samme penge på en 17’er i comfortline, 90hk og 40kkm.
Den store forskel for mig er de 35.000 km i forskel.
Bilen skal køre ca 15.000 km hvert år og vi skal have den i 3-5 år. Fruen der skal køre den er mest interesseret i automatgear og så er hun lidt ligeglad med alt det vi andre gerne vil - ACC , hk osv.
Men det kunne jo være at det næsten alene pga gensalgsværdien var værd at overveje med highline i valget ovenfor
Mvh
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5582
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 324 times
- Been thanked: 370 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Jeg ville 100% sikkert foretrække en 16’er i highline, 110hk og 75kkm end at bruge de samme penge på en 17’er i comfortline, 90hk og 40kkm.kasperaarhus skrev: ↑29. maj 2020, 21:04Yeah de er super. Jeg tænker egentligt også at fx 2016 er ok ift 2017 jeg kiggede på.
Men er skisme lidt i tvivl om, om det er bedre at bruge 140k på en 16’er i highline, 110hk og 75kkm end at bruge de samme penge på en 17’er i comfortline, 90hk og 40kkm.
Den store forskel for mig er de 35.000 km i forskel.
Bilen skal køre ca 15.000 km hvert år og vi skal have den i 3-5 år. Fruen der skal køre den er mest interesseret i automatgear og så er hun lidt ligeglad med alt det vi andre gerne vil - ACC , hk osv.
Men det kunne jo være at det næsten alene pga gensalgsværdien var værd at overveje med highline i valget ovenfor
Hun vil helt sikkert blive glad for både de gode sportssæder og ACC - når hun lærer systemet at kende. Jeg skal ALDRIG have en bil uden, efter at have haft en bil med automatgear og ACC. Jeg bruger ACC både i by, på lande- og motorvej. Det er simpelthen genialt!!!
I forhold til det nævnte kørselsbehov og forventet ejertid ville jeg heller ikke være bekymret for 76.000 km på klokken.
- These users thanked the author GranTurismo for the post:
- kasperaarhus
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- DanielSan
- Nyt medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 23 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Vi har en 1.2 TSI 90hk fra 2015 i familien. Den har kørt 50.000km indtil nu, og jeg kørte den fra Odense til København og tilbage. Rigtig fin motor med 4 cylinder, så den kører meget stille. 5 gear er lidt tungt i det, men man må overleve.
Den er virkelig, virkelig billig at servicere. Bare olie hvert 15.000 km, diverse filtre og så kører den. KØB er mit råd!
Den er virkelig, virkelig billig at servicere. Bare olie hvert 15.000 km, diverse filtre og så kører den. KØB er mit råd!
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 9. jul 2016, 14:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 16 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
1,2 tsi 90hk motoren kører fantastisk efter en tur hos Landberg
Skoda Octavia 2,0 TSi 190. Årg. 2019. VW E-up United model. Årg. 2021
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 28. apr 2013, 21:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 6 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Gode pointer fra alle
Mvh
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Jeg synes 1.0'eren er mere økonomisk i daglig brug. Men der ud over ville jeg ikke være bekymret for nogle af de to. Vil tilslutte mig koret med at du skal gå efter en highline dog
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 28. apr 2013, 21:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 6 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Fald over denne der virker lovende.
Jeg er dog lidt i tvivl om forhandleren .. kender I denne monstro? Ligner at garanti er noget der er tilkøb via ekstern forme (car garantie i de)
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... mt/4632229
Jeg er dog lidt i tvivl om forhandleren .. kender I denne monstro? Ligner at garanti er noget der er tilkøb via ekstern forme (car garantie i de)
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/po ... mt/4632229
Mvh
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 9. jul 2016, 14:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 16 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Dette er ganske vist ikke en Vw Polo, men samme 1,2 tsi 110hk motor og virkelig god plads i bagagerummet https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda ... sg/4689807
Skoda Octavia 2,0 TSi 190. Årg. 2019. VW E-up United model. Årg. 2021
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 28. apr 2013, 21:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 6 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Tak Grenå. Men det går ikke til held v fruen det der
Mvh
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 9. jul 2016, 14:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 16 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Okay, der er vi jo heldigvis alle forskellige. Jeg ville vælge Fabia’en da den giver lidt mere for pengene i mine øje(har jo også Skoda i forvejen)
- These users thanked the author Grenaahavn for the post:
- kasperaarhus
Skoda Octavia 2,0 TSi 190. Årg. 2019. VW E-up United model. Årg. 2021
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 28. apr 2013, 21:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 6 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Det lykkedes mig at finde en 110 highline (2016) som kører fino. Kan det passe, at omdrejningstælleren kun går til 6.000? Og at den når den bliver presset godt kan ligge på de 6.000 førend den skifter gearet op ?
Synes den blev i gearet meget længe - hvor speederen godt nok var i bund
Synes den blev i gearet meget længe - hvor speederen godt nok var i bund
Mvh
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 16. nov 2014, 18:36
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 39 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Tror sgu aldrig jeg haf været på 6000 o/min i min 1,2 tsi 110 hk efter 40.000
Mvh Lars
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
Golf 1,4 TSI highline, årgang 2017. 150 HK
Polo 1,2 TSI 110 HK highline, årgang 2017 med LED lygter, adaptiv fartpilot og sport select undervogn samt klapspejle
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 28. apr 2013, 21:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 6 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Undrede også mig at den ikke skiftede ?
Mvh
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13257
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4544 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Plejer vi ikke at sige baghjulslejer som en oplagt kandidat, når biler med DSG ikke kan finde ud af at skifte gear ....
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5582
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 324 times
- Been thanked: 370 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Med speeder i bund skal den først skifte omkring 6000 rpm uanset om det er i D eller S. Men hvis den ikke skifter straks den når derop, så kan det f.eks. være en ABS-ring der ikke er iorden.kasperaarhus skrev: ↑7. jun 2020, 16:38Det lykkedes mig at finde en 110 highline (2016) som kører fino. Kan det passe, at omdrejningstælleren kun går til 6.000? Og at den når den bliver presset godt kan ligge på de 6.000 førend den skifter gearet op ?
Synes den blev i gearet meget længe - hvor speederen godt nok var i bund
- These users thanked the author GranTurismo for the post:
- kasperaarhus
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 28. apr 2013, 21:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 6 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Giver nok mening. Den skiftede i hvert fald ikke tidligt nok IMO og jeg troede faktisk begrænseren ville komme. Også skiftede den endeligtGranTurismo skrev: ↑7. jun 2020, 20:10Med speeder i bund skal den først skifte omkring 6000 rpm uanset om det er i D eller S. Men hvis den ikke skifter straks den når derop, så kan det f.eks. være en ABS-ring der ikke er iorden.kasperaarhus skrev: ↑7. jun 2020, 16:38Det lykkedes mig at finde en 110 highline (2016) som kører fino. Kan det passe, at omdrejningstælleren kun går til 6.000? Og at den når den bliver presset godt kan ligge på de 6.000 førend den skifter gearet op ?
Synes den blev i gearet meget længe - hvor speederen godt nok var i bund
Mvh
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5582
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 324 times
- Been thanked: 370 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Du skal bare lige lette lidt på speederen, når du vil have den til at skifte eller skifte manuelt ved at have gearvælgeren rykket til højre. Når du trykker speederen i bund, så giver du jo bilen besked på at bruge alle kræfterne og de ligger fra 5-6000 rpm.kasperaarhus skrev: ↑7. jun 2020, 20:27Giver nok mening. Den skiftede i hvert fald ikke tidligt nok IMO og jeg troede faktisk begrænseren ville komme. Også skiftede den endeligtGranTurismo skrev: ↑7. jun 2020, 20:10Med speeder i bund skal den først skifte omkring 6000 rpm uanset om det er i D eller S. Men hvis den ikke skifter straks den når derop, så kan det f.eks. være en ABS-ring der ikke er iorden.kasperaarhus skrev: ↑7. jun 2020, 16:38Det lykkedes mig at finde en 110 highline (2016) som kører fino. Kan det passe, at omdrejningstælleren kun går til 6.000? Og at den når den bliver presset godt kan ligge på de 6.000 førend den skifter gearet op ?
Synes den blev i gearet meget længe - hvor speederen godt nok var i bund
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 28. apr 2013, 21:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 6 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Yes tak. Men hvis den ikke selv skifter før det bliver anstrengt for den - så er der nok noget der ikke er helt okGranTurismo skrev: ↑7. jun 2020, 20:46Du skal bare lige lette lidt på speederen, når du vil have den til at skifte eller skifte manuelt ved at have gearvælgeren rykket til højre. Når du trykker speederen i bund, så giver du jo bilen besked på at bruge alle kræfterne og de ligger fra 5-6000 rpm.kasperaarhus skrev: ↑7. jun 2020, 20:27Giver nok mening. Den skiftede i hvert fald ikke tidligt nok IMO og jeg troede faktisk begrænseren ville komme. Også skiftede den endeligtGranTurismo skrev: ↑7. jun 2020, 20:10
Med speeder i bund skal den først skifte omkring 6000 rpm uanset om det er i D eller S. Men hvis den ikke skifter straks den når derop, så kan det f.eks. være en ABS-ring der ikke er iorden.
Mvh
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5582
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 324 times
- Been thanked: 370 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Min 1,4 TSI skifter ved 6000-6200. Jeg formoder det er det samme på 1,2 TSI 110. Denne 90 Hk gør i hvert fald. Den kører helt op til de røde felt, for at omdrejningerne ligger så tæt på maks Hk som muligt i det næste gear.kasperaarhus skrev: ↑7. jun 2020, 20:51Yes tak. Men hvis den ikke selv skifter før det bliver anstrengt for den - så er der nok noget der ikke er helt ok
- These users thanked the author GranTurismo for the post:
- kasperaarhus
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 613 times
- Been thanked: 350 times
VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Du giver fuld gas = Bilen skal bruge ALLE kræfter.
Det kan den kun gøre på den måde. Hvis den ellers skiftede på passende tidspunkter ved "normal" kørsel, så er alt ok.
Hvis jeg vil have fuld kontrol, for eksempel under overhaling, så bruger jeg skiftepalerne.
Det kan den kun gøre på den måde. Hvis den ellers skiftede på passende tidspunkter ved "normal" kørsel, så er alt ok.
Hvis jeg vil have fuld kontrol, for eksempel under overhaling, så bruger jeg skiftepalerne.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 28. apr 2013, 21:05
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 6 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Konge med video Så er jeg ret sikker på der er noget galt med bilen her. Den blev liggende på de 6.000 uden at skifte op før efter 2-3 sek. burde tage video da bilen ellers er flot ok købeklar .GranTurismo skrev: ↑7. jun 2020, 21:07Min 1,4 TSI skifter ved 6000-6200. Jeg formoder det er det samme på 1,2 TSI 110. Denne 90 Hk gør i hvert fald. Den kører helt op til de røde felt, for at omdrejningerne ligger så tæt på maks Hk som muligt i det næste gear.kasperaarhus skrev: ↑7. jun 2020, 20:51Yes tak. Men hvis den ikke selv skifter før det bliver anstrengt for den - så er der nok noget der ikke er helt ok
- These users thanked the author kasperaarhus for the post:
- GranTurismo
Mvh
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
Kasper
_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5582
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 324 times
- Been thanked: 370 times
Re: VW Polo 1.2 TSi (90 hk) eller 1.0 TSi (95hk; Bluemotion)
Jeg gætter på at det blot er en ABS-ring på bagakslen. En reservedel til under 300,- svjh. Det må de fikse inden levering uden beregning.kasperaarhus skrev: ↑8. jun 2020, 06:13Konge med video Så er jeg ret sikker på der er noget galt med bilen her. Den blev liggende på de 6.000 uden at skifte op før efter 2-3 sek. burde tage video da bilen ellers er flot ok købeklar .GranTurismo skrev: ↑7. jun 2020, 21:07Min 1,4 TSI skifter ved 6000-6200. Jeg formoder det er det samme på 1,2 TSI 110. Denne 90 Hk gør i hvert fald. Den kører helt op til de røde felt, for at omdrejningerne ligger så tæt på maks Hk som muligt i det næste gear.kasperaarhus skrev: ↑7. jun 2020, 20:51Yes tak. Men hvis den ikke selv skifter før det bliver anstrengt for den - så er der nok noget der ikke er helt ok
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system