Turbo nødprogram G4 1,9 TDI

Besvar
FarmerClausen
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 3. jun 2020, 19:33
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Turbo nødprogram G4 1,9 TDI

Indlæg af FarmerClausen » 3. jun 2020, 20:25

Dette er et nødråb.
Min gode gamle Golf 4 1,9 TDI AXR, 350.000 km, har de sidste par år døjet med at gå i nødprogram når den blev lidt presset. Fejlkode er P1557 - 35 -10 - Positive Deviation - Intermittent.
For nylig har jeg taget tyren ved hornene, og skiftet følgende : Ny turbo, N75 ventil, EGR ventil, luftmassemåler, gummislange fra EGR-ventil ned mod intercooler. Alle vacuum slanger er kontrolleret, armen på turbo bevæger sig fint.

Men men men.. intet har hjulpet, men det er tværtimod blevet værre. Turboen lyder meget anstrengt, og en enkelt gang har den skudt den nye gummislange ud, som er låst med en metal clips ved EGR-ventilen. Den sidste mulighed, som min kammerat der er gammel mekaniker kan komme på, er at skifte sensor der sidder umiddelbart før intercooleren. Har set en video hvor en polak renser sensoren med bremserens. Kan det anbefales? Turbo.dk har anbefalet at få tjekket grundindstillingen af den nye turbo, men mener samtidig at den gamle turbo sagtens kunne renoveres. Ny turbo er en Alanko, fra autodoc.dk.

Jeg er ikke selv mekaniker, men siger til mig, men har ikke i forum her kunnet finde løsninger, andre end dem jeg allerede har afprøvet. Er der nogle der har gode forslag, eller hint om hvad vi måske har overset.
På forhånd tak!

Besvar

Tilbage til "Motor"