Hejsa,
Har en 2.0 TDI CJCB 136 HK A4, som poppede to dyser i går. Bilen har gået 210.000 KM
De 2 dyser bliver holdt med en bolt (9), som på en eller anden måde har arbejdet sig op og til sidst givet efter. Bolten er ikke knækket.
De sidst 2-3 gevinddrejninger på bolten havde spåner på sig, så vil tro gevindet har givet efter på de sidste drejninger.
Jeg kan skrue en ny bolt i uden problemer.
Gummipakningen på de to dyser er væk.
Har talt med Audi og de mener ikke, at dette bør kunne lade sig gøre uden, at der er noget underliggende galt med motoren - de nævnte evt bøjet ventiler.
Slangesættet (10) knækkede selvfølglelig, så jeg har bestilt nyt slangesæt, nye bolte (9), nye pakninger (6 og 7).
Kan man selv teste for bøjet ventiler? evt træk en omgang på krumtap.
Der var "ingen" mislyde fra motoren ud over, at den gik på 2 cylindre, inden jeg fik den stoppet.
Har tjekket tandremmen og den ser fejlfri ud.
På forhånd tak.
2.0 TDI løsnet bolt til dyser
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 341
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: VJ Auto
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: 2.0 TDI løsnet bolt til dyser
Det er flammeskiverne der brænder væk. Så er der slup og bolten kan knække eller dreje sig op...
Kasper
Kasper
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 11. okt 2016, 13:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TDI løsnet bolt til dyser
Hej Kasper,
Mange tak for dit svar
Okay, er det normalt? Så jeg forstår det som værende en form for sliddel?
I følge ham jeg talte med hos SMC Aalborg, var det ikke noget han havde set før?
Jeg antager at det er (7), der hedder flammeskive?
Mange tak for dit svar
Okay, er det normalt? Så jeg forstår det som værende en form for sliddel?
I følge ham jeg talte med hos SMC Aalborg, var det ikke noget han havde set før?
Jeg antager at det er (7), der hedder flammeskive?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 341
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: VJ Auto
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: 2.0 TDI løsnet bolt til dyser
Ja nr 7...
Nu ved jeg jo ikke hvor længe han har været på et værksted men jeg har set det mange gange. Både på 2,0 og 3,0. Husker ikke tydeligt om jeg har det på 1,6.
Men ja en flammeskive er en kobberpakning som bliver slidt. Man kunne forebygge meget ved at indføre udskiftningsinterval på dem.
Kasper
Nu ved jeg jo ikke hvor længe han har været på et værksted men jeg har set det mange gange. Både på 2,0 og 3,0. Husker ikke tydeligt om jeg har det på 1,6.
Men ja en flammeskive er en kobberpakning som bliver slidt. Man kunne forebygge meget ved at indføre udskiftningsinterval på dem.
Kasper
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 11. okt 2016, 13:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TDI løsnet bolt til dyser
Okay mange tak, jeg får det samlet og tester på
Mange tak for din hjælp
Mange tak for din hjælp
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: 11. okt 2016, 13:25
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TDI løsnet bolt til dyser
Hej igen,
Du ved tilfældigvis ikke hvad moment + vinkel jeg skal have spændt bolt (9) med?
Du ved tilfældigvis ikke hvad moment + vinkel jeg skal have spændt bolt (9) med?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 341
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: VJ Auto
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
-
- Medlem
- Indlæg: 695
- Tilmeldt: 1. feb 2009, 22:24
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: 2.0 TDI løsnet bolt til dyser
Du er heldig hvis du slipper med nye flammeskiver. Har lige set en dræbe topstykket pga løse dyser