Vw Up fsi mislyd

Besvar
M87
Helt nyt medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 23. jan 2014, 18:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 23 times
Been thanked: 29 times

Vw Up fsi mislyd

Indlæg af M87 » 25. jul 2020, 11:10

Hej!

Jeg har en 60hk up, som har en irriterende lyd fra motoren et sted. Lyden er der mere eller mindre permanent, men dog tydeligst i tomgang/lavere hastigheder, samt med fartpilot aktiveret ved ca 100km/t.
Er der nogen bud, eller nogen som er stødt på lyden før, og kender løsningen, evt vandpumpen?

Jeg har optaget et klip, hvor den er kold og står i tomgang. Jeg vipper en lille bitte smule på speederen, dog ikke så meget så omdrejningerne stiger (for at gøre det mere tydeligt).
https://youtu.be/xlDi9ksTkik

dlp
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 24. maj 2020, 15:36
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vw Up fsi mislyd

Indlæg af dlp » 4. aug 2020, 15:06

lyder det som tændings banken, for den lyd har jeg når man køre 80 km/t i 5 gear og træder en anelse på speederen så kommer lyden men kun i 5 gear?

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: Vw Up fsi mislyd

Indlæg af kGlerup » 4. aug 2020, 16:13

dlp skrev:lyder det som tændings banken, for den lyd har jeg når man køre 80 km/t i 5 gear og træder en anelse på speederen så kommer lyden men kun i 5 gear?
Det er din gearkasse der "raller". Det gør de alle ved lave omdrejninger i 5. gear.
Det kan reduceres lidt ved at hælde lidt mere olie på gearkassen, så den får cirka en halv liter mere end standard. Men du får ikke lyden helt væk...

dlp
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 24. maj 2020, 15:36
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vw Up fsi mislyd

Indlæg af dlp » 6. okt 2020, 15:17

Ok tak for svaret, forstår bare ikke lyden er fuldstændig som tændings banken, hvad er det i gearkassen der giver denne lyd.
Undskyld den sene respons, på dit første svar.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: Vw Up fsi mislyd

Indlæg af kGlerup » 6. okt 2020, 15:50

dlp skrev:Ok tak for svaret, forstår bare ikke lyden er fuldstændig som tændings banken, hvad er det i gearkassen der giver denne lyd.
Undskyld den sene respons, på dit første svar.
Ja, det lyder helt som tændingsbanken.
Jeg aner ikke hvilken del det er der rasler/raller, men noget ekstra olie dæmper det.

Besvar

Tilbage til "Motor"