Hej,
Jeg må indrømme jeg har givet en del op på denne bil af min fars
Men håber lidt der evt. kunne sidde en venlig sjæl herinde som kunne fortælle mig om dette blot er en lille ting som forårsager alle fejl eller jeg blot skal smide en anden motor i bilen ?
Her er udtræk fra VCDS.
Styreenhed 01: Motor (J0000-CFWA) Forklaringsfil:. NEZ\03P-906-021-CFW.clb
Styreenhedsnr: SW: 03P 906 021 B HW: 03P 906 021 B
Komponent : R3 1.2 DCM3.7 H04 8510
Revision : 12004001 Serienummer :
Kodning : 01114014033401080000
Forhandler : WSC 00788 648 00255
ASAM datasæt : EV_ECM12TDI03103P906021B 001026
ROD: EV_ECM12TDI03103P906021AA.rod
VCID: 2757EC3A5E68B377C7-8072
8 fejlkoder fundet:
14136 - Dieselpartikelfilter differenstrykføler
P2454 00 [191] - Korstlutning til stel
Fejllampe aktiveret - Bekræftet - Ikke testet siden sletning af hukommelse
Fryserammedata:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 180
Kørestrækning: 293421 km
Dato: 2020.05.12
Tid: 15:39:40
Motoromdrejningstal: 0.00 /min
Normeret belastningsværdi: 0.0 %
Kørehastighed: 0 km/t
Kølevæsketemperatur: 52 °C
Indsugningsluft temperatur: 28 °C
Barometerstand lufttryk: 1000 mbar
Kl. 30 spænding: 12.109 V
Nulstillingstæller: EOBD: 6
Krumtapakselomdrejningstal: 0 /min
Normeret belastningsværdi: 0.0 %
Kørehastighed: 0 km/h
Kølevæsketemperatur: 52 °C
Barometerstand lufttryk: 100 kPa
Spænding: kl. 30: stabiliseret: 12.1 V
15637 - Styreenhed
P0606 00 [136] - defekt
Fejllampe aktiveret - Periodisk - Bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryserammedata:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 6
Fejlhyppighed: 5
Kørestrækning: 293609 km
Dato: 2020.05.20
Tid: 11:46:45
Motoromdrejningstal: 1528.25 /min
Normeret belastningsværdi: 96.9 %
Kørehastighed: 6 km/t
Kølevæsketemperatur: 55 °C
Indsugningsluft temperatur: 14 °C
Barometerstand lufttryk: 1010 mbar
Kl. 30 spænding: 13.015 V
Nulstillingstæller: EOBD: 6
ESM_0_trq_mode_word: 00000000 00000000
ESM_Can_mode_word: 00000000 00000000
ESM_L3_trqmngr_mode_word: 00000000 00000000
ESM_Rst_state-Status: ESM_NO_RESET
Motorstatus: Motor kører
ESM_Battery_voltage-Spænding: 13.02 V
Kl. 30 spænding: 13.015 V
ESM_Vext_raw-ESM_sensor_voltage: 0.45 V
Kl. 15 status: TIL
Udvekslingsforhold: 0
Spænding kl. 15: 13.16 V
Spænding: kl. 30: stabiliseret: 13.0 V
Kl. 30 spænding: 13.015 V
ESM_Battery_voltage-Spænding: 13.02 V
Status aktivt bremsesystem: FRA
15941 - Reguleringsventil til brændstoftryk (N276)
P2294 00 [136] - Afbrydelse
Fejllampe aktiveret - Periodisk - Bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryserammedata:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 5
Kørestrækning: 293609 km
Dato: 2020.05.20
Tid: 11:46:45
Motoromdrejningstal: 1347.25 /min
Normeret belastningsværdi: 98.4 %
Kørehastighed: 6 km/t
Kølevæsketemperatur: 55 °C
Indsugningsluft temperatur: 14 °C
Barometerstand lufttryk: 1010 mbar
Kl. 30 spænding: 13.046 V
Nulstillingstæller: EOBD: 6
Motorstatus: Motor kører
Railtryksregulering: status: RPC_TL_RAIL_DISCHARGE
Reg.ventil til brændstoftryk: foreskr. værdi for railtryk: 610 bar
Motorstatus: Motor kører
Brændstof reguleringsventil: 100 mA
Brændstof reguleringsventil: 1090 mA
Mængdereguleringsventil: tilbagemelding målt-Reguleringsventil til brændstoftryk: faktisk værdi: 1089.32 mA
Reguleringsventil til brændstoftryk: faktisk værdi: 98.23 mA
OBD maksimum indikeret moment: 32 Nm
Brændstoftryk: 224100 kPa rel
Føler for motortemperatur i motorblok: rå værdi: 55 °C
Føler for motortemperatur i motorblok: rå værdi: 55 °C
Motorstatus: Motor kører
16244 - Følerreferencespænding A
P0641 00 [136] - Afbrydelse
Fejllampe aktiveret - Periodisk - Bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryserammedata:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 4
Kørestrækning: 293609 km
Dato: 2020.05.20
Tid: 11:46:45
Motoromdrejningstal: 1044.00 /min
Normeret belastningsværdi: 99.2 %
Kørehastighed: 7 km/t
Kølevæsketemperatur: 55 °C
Indsugningsluft temperatur: 14 °C
Barometerstand lufttryk: 1010 mbar
Kl. 30 spænding: 12.890 V
Nulstillingstæller: EOBD: 6
Udstødningstemperatursensor 1: 308 °C
Føler for motortemperatur i motorblok: rå værdi: 55 °C
Udstødningstemperatursensor 3: 360 °C
Udstødningstemperatursensor 4: 284 °C
Føler for motortemperatur i motorblok: rå værdi: 55 °C
Føler for motortemperatur i motorblok: rå værdi: 55 °C
16082 - Føler 1/2 for speederstilling (G79)/(G185)
P2138 00 [136] - Urealistisk signal
Fejllampe aktiveret - Periodisk - Bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryserammedata:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 1
Kørestrækning: 293609 km
Dato: 2020.05.20
Tid: 11:46:53
Motoromdrejningstal: 1088.00 /min
Normeret belastningsværdi: 48.6 %
Kørehastighed: 2 km/t
Kølevæsketemperatur: 55 °C
Indsugningsluft temperatur: 0 °C
Barometerstand lufttryk: 1010 mbar
Kl. 30 spænding: 11.710 V
Nulstillingstæller: EOBD: 6
Speederpedalvandring-Position: 0.0 %
Speederpedal følerspænding 1: 0.000 V
Speederpedal følerspænding 2: 0.000 V
Speederpedal kontaktpositioner: USE_TRACK1
Starterstyring: interlock- eller P/N-signal: 00000000
OBD maksimum indikeret moment: 0 Nm
Føler for motortemperatur i motorblok: rå værdi: 0 °C
16140 - Føler for manifoldspjældstilling
P2015 00 [008] - Urealistisk signal
Periodisk - Bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryserammedata:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 2
Kørestrækning: 293609 km
Dato: 2020.05.20
Tid: 11:48:04
Motoromdrejningstal: 1564.50 /min
Normeret belastningsværdi: 0.0 %
Kørehastighed: 31 km/t
Kølevæsketemperatur: 57 °C
Indsugningsluft temperatur: 20 °C
Barometerstand lufttryk: 1010 mbar
Kl. 30 spænding: 12.125 V
Nulstillingstæller: EOBD: 6
Føler for motortemperatur i motorblok: rå værdi: 57 °C
Manifoldspjæld til luftstrømsstyring: aktivering-PWM rate: 49.4 %
Manifoldspjæld til luftstrømsstyring: tilbagemelding: -0.236 %
Manifoldspjæld til luftstrømsstyring: offset lukket: -4 %
Manifoldspjæld til luftstrømsstyring: offset åben: -6 %
Føler for motortemperatur i motorblok: rå værdi: 57 °C
Regulator til manifoldspjæld til luftstrømstyring: faktisk værdi: rå spænd: 4.652 V
17668 - Dieselpartikelfilter differenstrykføler
P2456 00 [088] - Afbrydelse
Periodisk - Bekræftet - Ikke testet siden sletning af hukommelse
Fryserammedata:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 3
Kørestrækning: 293473 km
Dato: 2020.05.13
Tid: 18:15:08
Motoromdrejningstal: 2353.00 /min
Normeret belastningsværdi: 98.4 %
Kørehastighed: 88 km/t
Kølevæsketemperatur: 98 °C
Indsugningsluft temperatur: 16 °C
Barometerstand lufttryk: 1000 mbar
Kl. 30 spænding: 12.953 V
Nulstillingstæller: EOBD: 6
Krumtapakselomdrejningstal: 2336 /min
Normeret belastningsværdi: 98.4 %
Kørehastighed: 88 km/h
Kølevæsketemperatur: 98 °C
Barometerstand lufttryk: 100 kPa
Spænding: kl. 30: stabiliseret: 12.9 V
15604 - ROD - Ukendt fejlkode
- 00 [008]
Periodisk - Bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryserammedata:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 6
Fejlhyppighed: 5
Kørestrækning: 0 km
Dato: 2000.00.00
Tid: 00:00:00
Motoromdrejningstal: 0.00 /min
Normeret belastningsværdi: 0.0 %
Kørehastighed: 0 km/t
Kølevæsketemperatur: 55 °C
Indsugningsluft temperatur: 0 °C
Barometerstand lufttryk: 1000 mbar
Kl. 30 spænding: 12.023 V
Nulstillingstæller: EOBD: 6
ESM_0_trq_mode_word: 00000000 10001110
ESM_Can_mode_word: 00110001 11110000
ESM_L3_trqmngr_mode_word: 00001010 00000001
ESM_Rst_state-Status: ESM_NO_RESET
Motorstatus: Motor stoppet
Readiness: 1110 0000
Polo 6R 1.2 TDI masser af fejl i motor
- ammitz
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 26. maj 2010, 07:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Polo 6R 1.2 TDI masser af fejl i motor
Biler :
Nuværende
Mercedes E-klasse E350D sedan 2020
Tidligere
Volkswagen Golf Mk5 GTI DSG(BWA)
Volkswagen Golf Mk5 R32 DSG(BUB)
Audi A4 B8 Avant 2.0TDI(CAGA)
Audi A3 8P 2.0TDI(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
Nuværende
Mercedes E-klasse E350D sedan 2020
Tidligere
Volkswagen Golf Mk5 GTI DSG(BWA)
Volkswagen Golf Mk5 R32 DSG(BUB)
Audi A4 B8 Avant 2.0TDI(CAGA)
Audi A3 8P 2.0TDI(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
VW Touran 2.0TDI DSG(BKD)
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Polo 6R 1.2 TDI masser af fejl i motor
Kan være lidt forskelligt, men for mig ser det ud til alle fejl kan henføres til dette:
ESM_Vext_raw-ESM_sensor_voltage: 0.45 V
Dvs. 5 volt udgangen fra motorstyringen, som leverer strøm til alle sensorer er 0.45V.
Som jeg ser det, er der 3 fejlmuligheder:
1. Motorstyring defekt.
2. Kabelfejl - kortslutning til stel.
3. En sensor er kortsluttet internt.
Hvis du er så heldig fejlen er der permanent, så ville jeg sætte tænding på og klipse sensorene af en efter en og se om spændingen kommer op - ville nok begynde med differenssensoren.
ESM_Vext_raw-ESM_sensor_voltage: 0.45 V
Dvs. 5 volt udgangen fra motorstyringen, som leverer strøm til alle sensorer er 0.45V.
Som jeg ser det, er der 3 fejlmuligheder:
1. Motorstyring defekt.
2. Kabelfejl - kortslutning til stel.
3. En sensor er kortsluttet internt.
Hvis du er så heldig fejlen er der permanent, så ville jeg sætte tænding på og klipse sensorene af en efter en og se om spændingen kommer op - ville nok begynde med differenssensoren.
/Søren.