Hej
Min Golf 2.0 TDI - Motorkode CBDB melder fejlkode P0403.
Opstår få sekunder efter motor er startet og efterfølgende går den i nødprogram.
Jeg er i tvivl om hvilken reservedel det omfatter.
Denne sidder på min motor https://www.bildeleshop.dk/hitachi/14574372, men jeg ser også denne model på nettet https://www.thansen.dk/bil/vw-golf-plus ... 2668357600
Er der evt. noget jeg bør checke inden jeg begynder at skifte reservedele?
Det kan tilsyneladende også skylden en control unit https://ecu.eu/vw-(volkswagen)/engine-c ... 07145.html
Mvh. Lars
Korrekt EGR ventil til motortype CBDB
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Korrekt EGR ventil til motortype CBDB
Den du linker til fra bildeleshop er en EGR ventil. Den du linker til fra THansen er en EGR køler.
Jeg køber aldrig stumper hos nogen, der ikke har styr på hvilket VAG nummer den er kompatibel med, simpelhen fordi chancen for at få noget der ikke passer er for stor. Der er ikke i nogen af dine 2 links nogen reference til et VAG nummer, så kan desværre ikke udtale mig om de passer.
Det er ekstrem sjældent motorstyringerne går til.
Jeg køber aldrig stumper hos nogen, der ikke har styr på hvilket VAG nummer den er kompatibel med, simpelhen fordi chancen for at få noget der ikke passer er for stor. Der er ikke i nogen af dine 2 links nogen reference til et VAG nummer, så kan desværre ikke udtale mig om de passer.
Det er ekstrem sjældent motorstyringerne går til.
/Søren.
- mojo
- Medlem
- Indlæg: 1367
- Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 227 times
Re: Korrekt EGR ventil til motortype CBDB
Få den da kodet fra så hurtigt som muligt og få ført den tilbage til før diesel gate.
Evt med et par hypper mere,
Evt med et par hypper mere,
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 25
- Tilmeldt: 7. jan 2016, 22:06
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Re: Korrekt EGR ventil til motortype CBDB
Tak for jeres svar.
Jeg prøvede at teste EGR ventilen med min OBDeleven og kunne høre hvordan tænderne i ventilen børstede mod hinanden.
Som andre har oplevet (YouTube), slides tandhjulene, så spjældet ikke drejes.
Der står 03L 131 501 G på ventilen, så det bliver en overskuelig opgave til under 1000 kr. samt ventilen sidder lige først for når hjelmen åbnes
Hvis jeg fik kodet EGR fra, skal den vel låses i en fast position, eller erstattes ventilen af en anden dims?
Jeg prøvede at teste EGR ventilen med min OBDeleven og kunne høre hvordan tænderne i ventilen børstede mod hinanden.
Som andre har oplevet (YouTube), slides tandhjulene, så spjældet ikke drejes.
Der står 03L 131 501 G på ventilen, så det bliver en overskuelig opgave til under 1000 kr. samt ventilen sidder lige først for når hjelmen åbnes
Hvis jeg fik kodet EGR fra, skal den vel låses i en fast position, eller erstattes ventilen af en anden dims?
Golf Plus 2.0 TDI Highline 2010
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Korrekt EGR ventil til motortype CBDB
Korrekt, den skal være så funktionel, at den kan holde sig i lukket position og potentiometeret i den giver korrekt signal i den position. Jeg ved ikke om det er lykkes nogen at lave et hack og låse spjældet i en position mekanisk og det går godt.
/Søren.