Fabia4444 skrev:DanielSan skrev: ↑22. aug 2023, 13:11
Hvis din bil har kørt 170.000km uden løbene at få hældt additiver i, så er det kun mekanisk rens der er vejen frem.
Altså få blæst ventilerne med nøddeskaller og få renset dysserne i samme omgang med noget kemi.
Det er min holdning. Er sikker på at noget dyserens kan hjælpe med at rense lidt sod og skidt fra dysserne, men intet andet på en TSI.
Ifølge service regninger, har den fået additiver ved de føste 3 service (Bell ADD)
Så det er vist meget begrænset
Men kan man virkelig konkludere, at en bil der har gået 170.000 absolut skal ha både nøddeskaller og hvad der nu tilhører ?
Ens kørselsmønster er det fuldkommen irrelevant.
Bilen kører upåklageligt så det råd undrer mig.
Kunne være sjovt, hvis det var muligt at se ned i motoren, uden at skulle skille alt for meget af.
1. Tænkt at nu vil jeg starte med at hælde additiver i tanken hver gang der tankes.
2. Køre den længere ud i gearene
3. Holde lidt øje med om motorgangen er jævn og om den accelerer ok.
4 Tomgangen er lidt svær, synes først den går helt jævnt efter et par minutter. Har på fornemmelsen det hører motortyper til.
Nej, dit kørselsmønster er helt afgørende.
Hvis din bil ikke har problemer, så behøves du ikke at kigge på det. Det er mere, hvis du har urolig tomgang og udsættere, eller hvis den ikke køre som den skal.
Vi rensede vores 1.4 TSI v. 92.000km.
Sent from my iPad using Tapatalk