Passat B8 2.0 TSI EA888 fejl P2754

Besvar
DonH
Nyt medlem
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15. mar 2015, 12:55
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nivå
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Passat B8 2.0 TSI EA888 fejl P2754

Indlæg af DonH » 22. sep 2023, 13:55

Hej

Jeg har sådan en vogn fra 2018 med EA888 motoren i, CHHB.

Kode: Vælg alt

Fredag,22,September,2023,14:16:47:31761
VCDS -- Windows baseret VAG/VAS emulator - Kører på Windows 10 x64
VCDS version: NEZ 23.3.1.0  HEX-V2 CB: 0.4631.4
Dataversion: 20230424 DS346.2
www.vcds.dk


Stelnummer: WVWZZZ3CZJE171035   Indreg.nr.: 
Kørestrækning: 82150km   Reparationsordre: 



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


                adresse 01: Motor     Forklaringsfil: NEZ\06K-907-425-V1.clb
Styreenhed reservedelsnr.	: 3G0 906 259     HW: 06K 907 425 E
Komponent og/eller version	: 2.0l R4 TFSI  H13 0004
Software kodning		: 091D00122474050B3000
Forhandlernummer		: WSC 29754 001 1048576
              ASAM datasæt	: EV_ECM20TFS0203G0906259 001007 (VW48)
                       ROD: EV_ECM20TFS0203G0906259_VW48.rod
                      VCID: 698FB0AE39FE2352B85-803C
1 fejl fundet:

15451 - Ventil til gearoliekøler 
          P2754 00 [039] - Kortslutning til stel
          [Transmission Fluid Cooler Control Circuit Low]
          Ikke bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
             Fryserammedata:
                    Fejl status  : 00000001
                    Fejlprioritet: 2
                    Fejlhyppighed: 1
                    Kørestrækning: 82150 km
                    Dato: 2023.09.22
                    Tid: 14:15:30

                    Motoromdrejningstal: 796.75 /min
                    Normeret belastningsværdi: 9.0 %
                    Kørehastighed: 0 km/t
                    Kølevæsketemperatur: 79 °C
                    Indsugningsluft temperatur: 49 °C
                    Barometerstand lufttryk: 990 mbar
                    Kl. 30 spænding: 13.066 V
                    Nulstillingstæller for EOBD: 40
                    Motor: driftstilstand: IS
                    STATE_LS_SAE[1]: OL_CDN
                    T_AST_SAE: 0 s
                    MAP_MES_SAE: 31 kPa
                    Lambdaondespænding cyl.-rk. 1: sonde 1 (bredbåndssonde): 1.997 V
                    FAC_TPS_1_SAE: 12.500000 %
                    FUP_H_SAE: 11570.0 kPa


Readiness: 1110 0001

Jeg har googlet mig tynd, og hyppigste fejl er at der siver vand ud i stikket og at der derfor er kortslutning.

Jeg har i dag haft skildt ad så jeg har kunnet komme ned og se på stikket samt tjekket alle sikringer. Alt er i skønneste orden. Jeg kan simpelthen ikke finde noget at se på tingene.

Så har jeg forsøgt at kigge på de 2 stelforbindelser jeg lige kunne få øje på i motorrummet, og de ser også helt fine ud.

Det betyder jo ikke at N82 ventilen ikke er defekt, men VW vil have 5100kr for at skifte den, og 1400kr for en fejlsøgning af problemet. Så inden den ryger til dem ville jeg lige se an her om der er noget jeg mangler at kunne gøre selv først?

På forhånd tak
2017 Polo 1.0 TSI DSG7 95HK @ 140HK
Forge Motorsport Indsugning
Forge Motorsport hardpipe & BOV

Besvar

Tilbage til "Motor"