Hej herinde.
Efter skift af ladetryksregulatoren, skal denne grundindstilles.
Jeg har forsøgt med vcds men den mangler stadig lidt power, som om den holder igen fra 3-3500 omr.
Har talt med en kollega, der nævner at den skal forbi vw og opdateres samt grundindstilles.
Er dette korrekt?
Hvis ja, er der en i Nordjylland, der har mulighed for at hjælpe?
Polo 6R 1,2 tsi, 2013.
Pft.
Polo 6R 1,2 tsi 2013
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1386
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 218 times
Re: Polo 6R 1,2 tsi 2013
Måske skal der en skive under aktuatoren, for at den lukker helt tæt.
Gammel tråd;
viewtopic.php?f=70&t=159977&p=1906234&h ... e#p1906234
Gammel tråd;
viewtopic.php?f=70&t=159977&p=1906234&h ... e#p1906234
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 220
- Tilmeldt: 19. dec 2011, 21:21
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 6 times
Re: Polo 6R 1,2 tsi 2013
Hej Henrik.
Tusind tak for svaret
Jeg har hørt vw efter om den TPI skulle gælde min bil men efter sigende, skulle den ikke omfatte min.
Desværre, ellers havde det været et super godt sted at starte.
Tusind tak for svaret
Jeg har hørt vw efter om den TPI skulle gælde min bil men efter sigende, skulle den ikke omfatte min.
Desværre, ellers havde det været et super godt sted at starte.
Henrik2800 skrev: ↑23. feb 2024, 19:59Måske skal der en skive under aktuatoren, for at den lukker helt tæt.
Gammel tråd;
viewtopic.php?f=70&t=159977&p=1906234&h ... e#p1906234
VH.
K. Madsen
K. Madsen
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1386
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 218 times
Re: Polo 6R 1,2 tsi 2013
Hvis du kun har skiftet selve aktuatoren,
så kan wastegate klappen, sædet og akslen være så slidt på turboen,
at en skive vil give mindre lækage i helt lukket position.
Du kan evt. selv lave en skive, og prøve om det hjælper.
Selv kører jeg med den originale ekstra skive (TPI til årgang 2011), samt en ekstra skive på 2 mm.
Check også for utætheder mellem turbo og gasspjæld.
så kan wastegate klappen, sædet og akslen være så slidt på turboen,
at en skive vil give mindre lækage i helt lukket position.
Du kan evt. selv lave en skive, og prøve om det hjælper.
Selv kører jeg med den originale ekstra skive (TPI til årgang 2011), samt en ekstra skive på 2 mm.
Check også for utætheder mellem turbo og gasspjæld.
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 220
- Tilmeldt: 19. dec 2011, 21:21
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 6 times
Re: Polo 6R 1,2 tsi 2013
Det er da absolut et forsøg værd tusind tak for informationen, jeg springer på opgaven med det samme.
Henrik2800 skrev: ↑23. feb 2024, 21:37Hvis du kun har skiftet selve aktuatoren,
så kan wastegate klappen, sædet og akslen være så slidt på turboen,
at en skive vil give mindre lækage i helt lukket position.
Du kan evt. selv lave en skive, og prøve om det hjælper.
Selv kører jeg med den originale ekstra skive (TPI til årgang 2011), samt en ekstra skive på 2 mm.
Check også for utætheder mellem turbo og gasspjæld.
VH.
K. Madsen
K. Madsen
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 220
- Tilmeldt: 19. dec 2011, 21:21
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 6 times
Re: Polo 6R 1,2 tsi 2013
Hej Henrik.
Problemet var slet ikke som først antaget.
Aktuator-stangen var simpelthen hoppet af turboen, grundet en dårlig låsering!
Ny låsering og den trækker præcis som den burde.
Problemet var slet ikke som først antaget.
Aktuator-stangen var simpelthen hoppet af turboen, grundet en dårlig låsering!
Ny låsering og den trækker præcis som den burde.
K Madsen skrev: ↑24. feb 2024, 13:45Det er da absolut et forsøg værd tusind tak for informationen, jeg springer på opgaven med det samme.Henrik2800 skrev: ↑23. feb 2024, 21:37Hvis du kun har skiftet selve aktuatoren,
så kan wastegate klappen, sædet og akslen være så slidt på turboen,
at en skive vil give mindre lækage i helt lukket position.
Du kan evt. selv lave en skive, og prøve om det hjælper.
Selv kører jeg med den originale ekstra skive (TPI til årgang 2011), samt en ekstra skive på 2 mm.
Check også for utætheder mellem turbo og gasspjæld.
VH.
K. Madsen
K. Madsen
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1386
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 218 times