Forskel på TD & TDI motore
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 06:15
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Forskel på TD & TDI motore
hej.
Kan I fortælle mig de store forskelle i konstruktionen på TD vs. TDI motorene fra først i 90'erne. henholdsvis 75 & 90 hk. Der ligger vel en del i indsprøjtningen ikke!!??
jeg er ikke meget inde i Vw men jeg påtænker at skifte min pug 406 ud med en diesel vw.
jeg skal ha motoren til at køre delvist på rapsolie og har erfaring for at de ældre generationer nemmere kan "tygge" det..
Derfor hælder jeg umiddelbart til en TD, men vil gerne ha en lidt nyere bil men det slutter vel omkring 93 med TD udgaven så vidt jeg kan se..!
Kan I fortælle mig de store forskelle i konstruktionen på TD vs. TDI motorene fra først i 90'erne. henholdsvis 75 & 90 hk. Der ligger vel en del i indsprøjtningen ikke!!??
jeg er ikke meget inde i Vw men jeg påtænker at skifte min pug 406 ud med en diesel vw.
jeg skal ha motoren til at køre delvist på rapsolie og har erfaring for at de ældre generationer nemmere kan "tygge" det..
Derfor hælder jeg umiddelbart til en TD, men vil gerne ha en lidt nyere bil men det slutter vel omkring 93 med TD udgaven så vidt jeg kan se..!
Mvh:
Allan
Passat 3bg 100 hk (2005)
Allan
Passat 3bg 100 hk (2005)
- granhof
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 81
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:36
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Svendborg, Sydfyn
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forskel på TD & TDI motore
Du må ikke hænge mig op på det, men er ret sikker på at det er fordi en TDI har en større IC, det er ihvertifald forskellen hos bmw.. Har tidligere haft en BMW TDI
Cayenne S
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 185
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 08:35
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forskel på TD & TDI motore
GTD som den hed i Golf 3 er en rent mekanisk motor, hvor TDI har en styreboks, kan chippes osv. GTD kan kun skrues på dieselpumpen og wastegate'en
"Jeg havde været perfekt, hvis ikke jeg var så fandens selvglad"
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Forskel på TD & TDI motore
en 75hk er er det man kalder for en forkammer motor, men som der bliver sagt en mekanisk motor (jeg er lige ved at tro at der kun sidder en 3-4 ledninger til motoren)
standard så laver motoren omkring 150nm ved 2400rpm
en 90hk, en model med intercooler og direkte indsprøjtning. (noget mere elektronik)
stanard så lavere motoren 200nm ved 1900rpm.
Jeg har kørt i en golf3'er med 75hk standard og det er som nu en ganske fin bil, men intet i mod 90hk TDI'eren, der er bare en del mere harmoni i den.
(ingen af dem er raketter på landevejen) men de kører sgu meget godt og går langt på literen.)
tuning, tja. Der er masser af stumper til TDI'eren, hvis turboen ellers er iorden, så kan der med nye og størrer dyser samt en chipning opnåes en 135-140hk, på 75hk versionen der plejer de fleste at nå omkring 100hk uden de helt store problemer (omkostninger)
standard så laver motoren omkring 150nm ved 2400rpm
en 90hk, en model med intercooler og direkte indsprøjtning. (noget mere elektronik)
stanard så lavere motoren 200nm ved 1900rpm.
Jeg har kørt i en golf3'er med 75hk standard og det er som nu en ganske fin bil, men intet i mod 90hk TDI'eren, der er bare en del mere harmoni i den.
(ingen af dem er raketter på landevejen) men de kører sgu meget godt og går langt på literen.)
tuning, tja. Der er masser af stumper til TDI'eren, hvis turboen ellers er iorden, så kan der med nye og størrer dyser samt en chipning opnåes en 135-140hk, på 75hk versionen der plejer de fleste at nå omkring 100hk uden de helt store problemer (omkostninger)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 06:15
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forskel på TD & TDI motore
Er golf II GTD motoren den samme som TD motoren i passaten fra 90-93 (ca) og er det en forkammer motor??
jeg vil nemlig ha en passat..
jeg vil nemlig ha en passat..
Mvh:
Allan
Passat 3bg 100 hk (2005)
Allan
Passat 3bg 100 hk (2005)
- golfdieselpower
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 92
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 10:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brønderslev
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Forskel på TD & TDI motore
allankr
passaten er vist nok lavet med både 1.6 og 1.9 td motore og ja det er forkammer motor når de hedder td eller gtd
passaten er vist nok lavet med både 1.6 og 1.9 td motore og ja det er forkammer motor når de hedder td eller gtd
Ejer af : Golf 4 tdi 4motion (std 150hk 320nm) (nu 185hk 407nm)
Med Ejer af : Golf 1 1.9 TD 230 hk bilen bliver delt men duzty her inde fra.
Med Ejer af : Golf 1 1.9 TD 230 hk bilen bliver delt men duzty her inde fra.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 06:15
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forskel på TD & TDI motore
okay så er det på plads..!golfdieselpower skrev:allankr
passaten er vist nok lavet med både 1.6 og 1.9 td motore og ja det er forkammer motor når de hedder td eller gtd
hvad så med dieselsystemet. TD'eren køre med "gammeldags" mekanisk pumpe. hvad med TDI'eren? jeg kan forstå at vi her har mere elektronik. også har vi direkte indsprøjtning i stedet for forkammer.
køre den med højere dysetryk?
da bilen skal køre på planteolie er jeg int. i at vide hvor sart brændstofsystemet er på motorene.
Mvh:
Allan
Passat 3bg 100 hk (2005)
Allan
Passat 3bg 100 hk (2005)
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Forskel på TD & TDI motore
diesel trykket er meget anderledes.
en mekanisk diesel motor kører med et dieseltryk på 100/110bar mens en TDI'er den køre med et meget højrere dieseltryk, vi taler omkring 900-1000bar. (her taler vi omkring dyse åbeningstryk)
Begge er dog i stand til at kører på planteolie (raps) men det kræver at der skal nye pakninger i selve pumpeenheden, jeg mener at brugeren "rittersport" herinde sælger pakningssæt til TDI pumpen.
Tendensen er dog at folk vælger TD motoren hvis der skal køres på raps eller lignende, blot ved at skifte brændstofslangen så er det muligt at kører 50/50 mix om sommeren og 30/70 mix (70% diesel) om vinteren.
skal bilen kører på 100% raps, så skal der laves lidt mere arbejde. Jeg går ud fra at du er bekendt med hjemmesiden http://www.rapsbil.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
en mekanisk diesel motor kører med et dieseltryk på 100/110bar mens en TDI'er den køre med et meget højrere dieseltryk, vi taler omkring 900-1000bar. (her taler vi omkring dyse åbeningstryk)
Begge er dog i stand til at kører på planteolie (raps) men det kræver at der skal nye pakninger i selve pumpeenheden, jeg mener at brugeren "rittersport" herinde sælger pakningssæt til TDI pumpen.
Tendensen er dog at folk vælger TD motoren hvis der skal køres på raps eller lignende, blot ved at skifte brændstofslangen så er det muligt at kører 50/50 mix om sommeren og 30/70 mix (70% diesel) om vinteren.
skal bilen kører på 100% raps, så skal der laves lidt mere arbejde. Jeg går ud fra at du er bekendt med hjemmesiden http://www.rapsbil.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 06:15
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forskel på TD & TDI motore
Det er det jeg vil ud i.. 50/50 er fint for mig. jeg vil nemlig ikke ud i de vilde ombygninger.Greden skrev:diesel trykket er meget anderledes.
en mekanisk diesel motor kører med et dieseltryk på 100/110bar mens en TDI'er den køre med et meget højrere dieseltryk, vi taler omkring 900-1000bar. (her taler vi omkring dyse åbeningstryk)
Begge er dog i stand til at kører på planteolie (raps) men det kræver at der skal nye pakninger i selve pumpeenheden, jeg mener at brugeren "rittersport" herinde sælger pakningssæt til TDI pumpen.
Tendensen er dog at folk vælger TD motoren hvis der skal køres på raps eller lignende, blot ved at skifte brændstofslangen så er det muligt at kører 50/50 mix om sommeren og 30/70 mix (70% diesel) om vinteren.
skal bilen kører på 100% raps, så skal der laves lidt mere arbejde. Jeg går ud fra at du er bekendt med hjemmesiden http://www.rapsbil.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
men er det et spørgsmål om at pumpen på en tdi skal renoveres for at den kan køre 50/50 så er det nok løsningen..!
Mvh:
Allan
Passat 3bg 100 hk (2005)
Allan
Passat 3bg 100 hk (2005)
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forskel på TD & TDI motore
en tdi har direkte indsprøjtning..
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 06:15
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forskel på TD & TDI motore
jamen takmtech skrev:en tdi har direkte indsprøjtning..
Mvh:
Allan
Passat 3bg 100 hk (2005)
Allan
Passat 3bg 100 hk (2005)
-
- Medlem
- Indlæg: 1192
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:44
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: kerteminde
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Forskel på TD & TDI motore
Hejsa
Greden - når du skriver TDI har så stort et dyseåbningstryk på knap 1000 bar - er det så ikke pumpedyse motorerne du mener ?? der var / er jo stadig de gamle TDI med central pumpe - mener ikke at trykket er væsentlig større end på de gamle TD motorer men den større effeket kom fra bedre styring af indsprøjt tidspunkt og mængde
regards
Viggo
Greden - når du skriver TDI har så stort et dyseåbningstryk på knap 1000 bar - er det så ikke pumpedyse motorerne du mener ?? der var / er jo stadig de gamle TDI med central pumpe - mener ikke at trykket er væsentlig større end på de gamle TD motorer men den større effeket kom fra bedre styring af indsprøjt tidspunkt og mængde
regards
Viggo
Touran 2,0TDI 140hk BMT 2012 - 591.000 km Touran 2,0TDI IQ 2019 - 200.000 km
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )
- Greden
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2329
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Forskel på TD & TDI motore
Pumpedyse eller PD'erne som de også kaldes, de har et endnu højere åbningstryk, det ligger på 2000bar eller mere.
Men hvis min hjerne ikke tager fuse på mig helt og aldeles.
De gamle TD'er = åbningstryk på 100/110bar
TDI'er ¨åbningstryk på ca 1000bar
PD'erne 2000bar.
Hvis du kører 50/50 mix, så vil jeg klart anbefale dig at få pakket pumpen om samt et sæt nye dyser.
Dyserne på TD'erne og TDI'er (ikke PD'erne) anbefaler man at man skifter ved omkring 160.000km da forstøvningen bliver dårligere, og man så får mere sort røg og dårlige økonimi.
Hvis Rittersport han kan pakke din pumpe om sådan at den kan holde til at kører med raps, så kan han også sælge dig nogle nye dyser hvis de trænger.
Men hvis min hjerne ikke tager fuse på mig helt og aldeles.
De gamle TD'er = åbningstryk på 100/110bar
TDI'er ¨åbningstryk på ca 1000bar
PD'erne 2000bar.
Hvis du kører 50/50 mix, så vil jeg klart anbefale dig at få pakket pumpen om samt et sæt nye dyser.
Dyserne på TD'erne og TDI'er (ikke PD'erne) anbefaler man at man skifter ved omkring 160.000km da forstøvningen bliver dårligere, og man så får mere sort røg og dårlige økonimi.
Hvis Rittersport han kan pakke din pumpe om sådan at den kan holde til at kører med raps, så kan han også sælge dig nogle nye dyser hvis de trænger.
- Kim J
- Medlem
- Indlæg: 585
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:46
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 8881 Thorsø
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Forskel på TD & TDI motore
mtech skrev:en tdi har direkte indsprøjtning..
Jammen dog, hvad er TD'en så??? Indsprøjtning med omveje???
Audi A6 Avant 1,9 TDI 130hk 300Nm Årg. 2003
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Forskel på TD & TDI motore
ja det kan du da godt kalde det.....Kim J skrev:mtech skrev:en tdi har direkte indsprøjtning..
Jammen dog, hvad er TD'en så??? Indsprøjtning med omveje???
på en tdi motor sprøjter dysen brændstoffet ind direkte i cylinderen
de gamle d og td motorer er af forkammer typen
her sprøjter dysen ikke ind i cylinderen men i forkammeret og først senere kommer det ud i cylinderen
og det hedder faktsikt indirekte indsprøjtning
indsprøjtnigstrykket for en tdi med fordelerpumpe er ikke højere end på en traditionel diesel motor (ca.150-200 bar)
det er først med pumpe-dyse princippet at trykket stiger
jeg mener indsprøjtningstrykket på en vag p-d motor er 1950 bar
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- Yann
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:22
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vestsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Forskel på TD & TDI motore
TD motor: Dyseåbningstryk = ca. 160 bar, Max pumpetryk = ca 450 bar
TDI motor: Dyseåbningstryk = Trin 1 ca. 180 bar & Trin 2 ca 280 bar, Max pumpetryk = ca 1000 bar
TDI-PD motor: Dyseåbningstryk = Trin 1 ca. 180 bar & Trin 2 ca 300 bar, Max pumpetryk = ca 2000 bar
Der er rapsolie, og så er der biodiesel (RME). Biodieselen er fremstillet af rapsolie og methanol, hvis man anvender denne type brændstof skal man være sikker på at plastic og gummidelene i brændstofsystemet kan tåle dette. Biodiesel kan nemlig virke som et opløsningsmiddel på disse materialer. Flere af VW´s modeller var allerede fra fabrikken forsynet med disse komponenter der kan tåle biodiesel.
TDI motor: Dyseåbningstryk = Trin 1 ca. 180 bar & Trin 2 ca 280 bar, Max pumpetryk = ca 1000 bar
TDI-PD motor: Dyseåbningstryk = Trin 1 ca. 180 bar & Trin 2 ca 300 bar, Max pumpetryk = ca 2000 bar
Der er rapsolie, og så er der biodiesel (RME). Biodieselen er fremstillet af rapsolie og methanol, hvis man anvender denne type brændstof skal man være sikker på at plastic og gummidelene i brændstofsystemet kan tåle dette. Biodiesel kan nemlig virke som et opløsningsmiddel på disse materialer. Flere af VW´s modeller var allerede fra fabrikken forsynet med disse komponenter der kan tåle biodiesel.
VCDS & PicoScope
Bil: Seat Leon ST FR 2,0 TDI 184hk 380Nm.
Bil: Seat Leon ST FR 2,0 TDI 184hk 380Nm.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: Forskel på TD & TDI motore
Her på dette link er dette link http://www.geocities.com/ublatz/TDI-Probleme.htm" onclick="window.open(this.href);return false; kan man se lidt om dieselmotorer og også lidt om biodiesel, norn har ret ang. åbningstryk.
Johannes
Johannes
- Jan-DK
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 96
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 20:32
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hvalsø
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Forskel på TD & TDI motore
Og lige en ting mere:
TD er "bare" en turbo diesel UDEN intercooler. Som regel.
TDI er med intercooler.
TD er "bare" en turbo diesel UDEN intercooler. Som regel.
TDI er med intercooler.
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Forskel på TD & TDI motore
alle tdi motorer har intercoolerJan-DK skrev:Og lige en ting mere:
TD er "bare" en turbo diesel UDEN intercooler. Som regel.
TDI er med intercooler.
bare lige for en god ordens skyld så betyder TDI ikke "turbo diesel intercooler"
men "turbo direct injection"
nogle af td motorene er også lavet med intercooler feks. de sidste af golf2 med 80hk
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- Jan-DK
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 96
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 20:32
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hvalsø
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Forskel på TD & TDI motore
joJan-DK skrev:ØØØØeeeee, Er det ikke også det jeg skrev eller hva.
det var vist bare mig der misfortolkede det du skrev en lille smule....
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- Yann
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:22
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Vestsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Forskel på TD & TDI motore
NEJ! Ikke alle TDI motorer har intercooler.
VCDS & PicoScope
Bil: Seat Leon ST FR 2,0 TDI 184hk 380Nm.
Bil: Seat Leon ST FR 2,0 TDI 184hk 380Nm.
- Jan-DK
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 96
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 20:32
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hvalsø
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Forskel på TD & TDI motore
Hej Yann.
Du har sikkert ret men hvad for en TDI har ikke intercooler.
Jeg kan nemlig ikke komme i tanke om hvad for en det er.
Du har sikkert ret men hvad for en TDI har ikke intercooler.
Jeg kan nemlig ikke komme i tanke om hvad for en det er.
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Forskel på TD & TDI motore
Nej det kan jeg nu heller ikke.... det er SDI motore der ikke har intercooler.Jan-DK skrev:Hej Yann.
Du har sikkert ret men hvad for en TDI har ikke intercooler.
Jeg kan nemlig ikke komme i tanke om hvad for en det er.
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |