Mærkelige nøk og ujævn motorgang i passat 06 - AFHJULPET

Besvar
ohaue
Nyt medlem
Indlæg: 171
Tilmeldt: 28. jun 2008, 15:47
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Mærkelige nøk og ujævn motorgang i passat 06 - AFHJULPET

Indlæg af ohaue » 21. jul 2009, 21:46

Hejsa,

Bil er en Passat 140 TDI 06 model.

Jeg har i længere tid haft problemer med ujævn motorgang. Dette fænomen forekommer typisk når bilen er varm og i alle gear samt ved alle omdrejninger. Den ujævne motorgang er stort set konstant, men der sker også andre ”sjove” ting. Motor kan finde på at give et nøk ca. en gang i sekundet som om der lige trykkes en smule på gaspedalen. Samtidigt forekommer der nogle meget dybe baslyde (som jeg bedst kan forklare det) når motor giver nøk og nej de kommer ikke fra radioen :lol: Dette kan stå på i op til 10 minutter og mærkes bedst når der køres i lave omdrejninger mellem 2000-3000. Det er ekstremt ubehageligt og et stort irritationsmoment. Jeg ved ikke om bilen trækker som den skal, men jeg synes den trækker ok. Brændstofpumpe ved tank skiftet for nylig, da den stod af. Jeg har VAG-COM, men ved ikke rigtigt hvordan jeg skal gøre det nyttigt i forbindelse med mit problem. Jeg er PT. På ferie på Djursland og vil gerne køre lidt efter det og give noget for det hvis nogen mener at kunne vide hvad der er og gider kigge på det.

Mvh Otto
Senest rettet af ohaue 26. maj 2010, 07:27, rettet i alt 1 gang.
12' Golf 2,0 Highline med følgende tilføjelser:
Scirocco Sportsrat, Navi, Bakkamera, Alarm, Regn/lyssensor, Fjernlysassistent, LED/Xenon, LED baglygter, Webasto fyr, PDC/OPS
[/color][/size]

18' Passat 2,0 Highline med følgende tilføjelser:
PLA, El Bagklap, Svingbart træk, TPMS, Discover Pro, Area View, Klapspejle, Side Assist, Lane Assist, Alarm, Dynaudio Soundsystem, Kessy (Easy Open/Easy Close), Dynamisk lys assistent, Trailer assistent, Kø assistent, Emergency Assist.
[/color][/size]

ohaue
Nyt medlem
Indlæg: 171
Tilmeldt: 28. jun 2008, 15:47
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Mærkelige nøk og ujævn motorgang i passat 06

Indlæg af ohaue » 26. jul 2009, 20:16

Fik ikke skrevet at bilen har kørt 150.000 og kører en del bykørsel. Til gengæld får den rigeligt med pedal når der er mulighed for det og den er varm. Men ujævn motorgang kan vel skyldes en del ? Er på sommerferie pt. og vil gerne bruge lidt tid på det. Nogle tips til hvad jeg kan kontrollere med VCDS ? Hvordan kontrollerer jeg f.eks. at luftmassemåler virker som den skal ?

Mvh Otto
12' Golf 2,0 Highline med følgende tilføjelser:
Scirocco Sportsrat, Navi, Bakkamera, Alarm, Regn/lyssensor, Fjernlysassistent, LED/Xenon, LED baglygter, Webasto fyr, PDC/OPS
[/color][/size]

18' Passat 2,0 Highline med følgende tilføjelser:
PLA, El Bagklap, Svingbart træk, TPMS, Discover Pro, Area View, Klapspejle, Side Assist, Lane Assist, Alarm, Dynaudio Soundsystem, Kessy (Easy Open/Easy Close), Dynamisk lys assistent, Trailer assistent, Kø assistent, Emergency Assist.
[/color][/size]

ohaue
Nyt medlem
Indlæg: 171
Tilmeldt: 28. jun 2008, 15:47
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Mærkelige nøk og ujævn motorgang i passat 06

Indlæg af ohaue » 6. mar 2010, 00:02

Her 20.000 km senere har jeg stadig samme problemer. Bilen er for nylig renset igennem med Bell add osv. Jeg har lige fået en ny luftmassemåler på. Det har ikke hjulpet. I det sidste stykke tid er nøkkene blevet mere tydelig ved accelration også. Nogen ide om hvad det kan skyldes ??
Jeg er begyndt at få denne fejl i VCDS også:

001350 - Udstødningstemp.føler 1 (G235) Række 1: Kortslutning til plus
P0546 - 000 - - - Periodisk
Fryseramme:
Fejl status: 00100000
Fejl prioritet: 1
Fejl hypighed: 3
Kilometerstand: 170718 km
Tids indikation: 0
Dato: 2010.02.20
Tid: 16:37:05

Fryseramme:
Omdr.: 1974 /min
Hastighed: 68.0 km/h
Last: 40.8 %
Volt: 14.67 V
Temperatur: 1.8°C
Temperatur: 450.0°C
Absolut tryk: 1040.4 mbar

Jeg har en ide om at det muligvis har noget med brændstoftilførelsen af gøre ?
Har i øvrigt fået udskiftet brændstofpumpen, så der er nok heller ikke den :-)

Håber I kan hjælpe.
Mvh Otto
12' Golf 2,0 Highline med følgende tilføjelser:
Scirocco Sportsrat, Navi, Bakkamera, Alarm, Regn/lyssensor, Fjernlysassistent, LED/Xenon, LED baglygter, Webasto fyr, PDC/OPS
[/color][/size]

18' Passat 2,0 Highline med følgende tilføjelser:
PLA, El Bagklap, Svingbart træk, TPMS, Discover Pro, Area View, Klapspejle, Side Assist, Lane Assist, Alarm, Dynaudio Soundsystem, Kessy (Easy Open/Easy Close), Dynamisk lys assistent, Trailer assistent, Kø assistent, Emergency Assist.
[/color][/size]

Bay
Medlem
Indlæg: 695
Tilmeldt: 1. feb 2009, 22:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Mærkelige nøk og ujævn motorgang i passat 06

Indlæg af Bay » 6. mar 2010, 13:36

Hmmm... Disse "nøk" er det direkte bankelyde/tikkelyde eller hvordan? For så er det muligvis dit dobbeltmassesvinghjul der er ved at gå. Det kan også få motoren til at stå og vibrere som om den halter i tomgang.
Kan også være en af pumpedyserne der ikke slutter tæt. Det er nok mere sandsynligt.

ohaue
Nyt medlem
Indlæg: 171
Tilmeldt: 28. jun 2008, 15:47
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Mærkelige nøk og ujævn motorgang i passat 06

Indlæg af ohaue » 10. mar 2010, 08:14

Hej Bay,

Jeg skal prøve at forklare præcist.

Hvis jeg kører med konstant tryk på speeder, så oplever jeg det som om at speeder slippes i 1 sekund og kommer til samme niveau som før igen. Dette sker ca. gver 2 sekund i en periode på 3-5 minutter. Det er ikke så slemt så bilen hopper og danser, men det er i hver fald mega irriterende. Hvis jeg fra 2500 omdrejninger i 3,4 eller 5 gear trykker klampen i bund kan jeg tydeligt mærke ujæjvnhedder i accelrationen - også ekstremt irriterende.
Hvad kan det være.
12' Golf 2,0 Highline med følgende tilføjelser:
Scirocco Sportsrat, Navi, Bakkamera, Alarm, Regn/lyssensor, Fjernlysassistent, LED/Xenon, LED baglygter, Webasto fyr, PDC/OPS
[/color][/size]

18' Passat 2,0 Highline med følgende tilføjelser:
PLA, El Bagklap, Svingbart træk, TPMS, Discover Pro, Area View, Klapspejle, Side Assist, Lane Assist, Alarm, Dynaudio Soundsystem, Kessy (Easy Open/Easy Close), Dynamisk lys assistent, Trailer assistent, Kø assistent, Emergency Assist.
[/color][/size]

ohaue
Nyt medlem
Indlæg: 171
Tilmeldt: 28. jun 2008, 15:47
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Mærkelige nøk og ujævn motorgang i passat 06

Indlæg af ohaue » 30. mar 2010, 22:39

Hejsa,

Har fået skiftet:
Brændstofpumpe, Luftmassemåler, G235 Udstødningstemp.føler 1(havde en fejl på den). Vacumslanger pustet igennem. Bilen har stadig ujævn accelration og mærkelige nøk som tidligere beskrevet. Mekkeren mente at kunen høre at det var EGR som slog til og fra. Nogle gode ideer ?

Mvh Otto
12' Golf 2,0 Highline med følgende tilføjelser:
Scirocco Sportsrat, Navi, Bakkamera, Alarm, Regn/lyssensor, Fjernlysassistent, LED/Xenon, LED baglygter, Webasto fyr, PDC/OPS
[/color][/size]

18' Passat 2,0 Highline med følgende tilføjelser:
PLA, El Bagklap, Svingbart træk, TPMS, Discover Pro, Area View, Klapspejle, Side Assist, Lane Assist, Alarm, Dynaudio Soundsystem, Kessy (Easy Open/Easy Close), Dynamisk lys assistent, Trailer assistent, Kø assistent, Emergency Assist.
[/color][/size]

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Mærkelige nøk og ujævn motorgang i passat 06

Indlæg af Tonny » 30. mar 2010, 23:03

Har du tjekket de andre tråde her i motor foraet? Der har været mange med 2,0TDI'ere med "nøkker" på det sidste, en enkelt var ihvertfald en rensning af EGR der skulle til.

ohaue
Nyt medlem
Indlæg: 171
Tilmeldt: 28. jun 2008, 15:47
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Mærkelige nøk og ujævn motorgang i passat 06 - AFHJULPET

Indlæg af ohaue » 26. maj 2010, 07:26

Hejsa,

Jeg var lige hurtig nok på aftrækkeren. Det viser sig efter at have skiftet Udstødningstemp.føler 1 (G235) Række 1, så er alle mine motor problemer forsvundet som dug for solen. Ikke flere ujævnheder ved accelration - ingen mærkelige nøk - Intet. Dejligt som en dims til under 1000 kroner kan løse alle problemer. Tak for hjælpen og de gode råd i denne tråd :-)

Mvh Otto
12' Golf 2,0 Highline med følgende tilføjelser:
Scirocco Sportsrat, Navi, Bakkamera, Alarm, Regn/lyssensor, Fjernlysassistent, LED/Xenon, LED baglygter, Webasto fyr, PDC/OPS
[/color][/size]

18' Passat 2,0 Highline med følgende tilføjelser:
PLA, El Bagklap, Svingbart træk, TPMS, Discover Pro, Area View, Klapspejle, Side Assist, Lane Assist, Alarm, Dynaudio Soundsystem, Kessy (Easy Open/Easy Close), Dynamisk lys assistent, Trailer assistent, Kø assistent, Emergency Assist.
[/color][/size]

Brugeravatar
Olewalther
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 1. sep 2009, 22:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Arden
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Mærkelige nøk og ujævn motorgang i passat 06 - AFHJULPET

Indlæg af Olewalther » 20. jun 2010, 22:54

Det lyder lige som min bil.. Det er så godt nok en 2007 Tdi 170 Hk. Har fået renset partikelfilter skifte de to føler ved partikelfilter. Den før og efter filter. prøvet af skift luftmængdemåler og en ny egr ventil.. Men den gør det endnu.
Der har været snakket om jeg skulle prøve at skifte
1. partikelfilter
2. Dysser... De er jo ikke til at komme til for penge.. :x
3. svinghjulet
Men nu vil jeg lige prøve det samme som dig.

kesse123
Nyt medlem
Indlæg: 129
Tilmeldt: 25. sep 2011, 12:41
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mærkelige nøk og ujævn motorgang i passat 06 - AFHJULPET

Indlæg af kesse123 » 19. aug 2012, 20:06

Hej.
Sidder lige og læser jeres tråd om passat med nøkkere som blev afhjulpet ved udsk. Af udstødningstemp.føler.
Så er der lige at jeg kunne tænke mig at vide om nogen kunne forklare mig hvor den sidder på en 2,0 tdi 140 08 da jeg har kæmpe problemer ved 1800 - 2000 omdr. Men ingen fejl på testeren.

På forhånd tak
mvh
Mvh

Christian


Nuværende: VW Passat 2.0 TDI R-Line STC 2011
Tidligere: VW Passat 2.0 TDI Highline STC 2008

tnn
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 2. mar 2011, 22:25
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mærkelige nøk og ujævn motorgang i passat 06 - AFHJULPET

Indlæg af tnn » 20. aug 2012, 14:30

Hvad med kml, kørte den mindre på l.

kesse123
Nyt medlem
Indlæg: 129
Tilmeldt: 25. sep 2011, 12:41
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mærkelige nøk og ujævn motorgang i passat 06 - AFHJULPET

Indlæg af kesse123 » 21. aug 2012, 06:53

Hejsa
med hensyn til km.l Så er der ikke noget at bemærke selvom den hopper og danser ved 1800 - 2000 omdr. Og trækker som et hul i jorden når den få noget at leve af.

Mvh
Mvh

Christian


Nuværende: VW Passat 2.0 TDI R-Line STC 2011
Tidligere: VW Passat 2.0 TDI Highline STC 2008

cumiskey
Helt nyt medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 13. jun 2010, 22:45
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mærkelige nøk og ujævn motorgang i passat 06 - AFHJULPET

Indlæg af cumiskey » 4. mar 2015, 04:08

Hej med jer.

Jeg har en passat 2.0 TDI 140HK fra 2012 som også nøkker indtil ca 3000rpm.
Men bilen gør det kun når den er kold det stopper ca efter 3-5 minutter, har i nogen ide og denne årgang stadig har det samme problem?

Men kan intet aflæse på testeren :(

Besvar

Tilbage til "Motor"