Golf 3 Gti 8v ADY motor bruger olie

Besvar
N i e l s e n
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 18. jul 2008, 10:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf 3 Gti 8v ADY motor bruger olie

Indlæg af N i e l s e n » 21. jul 2008, 09:38

Ja som der er skrevet i overskriften, er min Golf 3 begyndt at bruge noget olie syntes jeg. Har lige skiftet olie/filter
den fik en F1 olie 5w-50. Har også lavet en Krompresionmåling og den ser meget fint ud. Nogen andre her inde der har haft problemer med Golf 3 2.0 hvor den har brugt olie.

Og hvad har i gjordt ved det ?

Janbrand
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 3 Gti 8v ADY motor bruger olie

Indlæg af Janbrand » 21. jul 2008, 18:49

Hej der.

Jeg har selv en Passat med en ADY 2.0 motor som har kørt over 400.000 km og den bruger ikke mere end 1 liter olie på 6000 til 7000 km. Jeg er ret sikker på at den olie du bør give din motor skal være en 10/40 og ikke en 5/50. Det er også et kendt problem at en af ventilpakdåserne (olietyvene) kan være gået og det kræver et særligt værktøj at skifte disse mens toppen sidder på.

Så er problemet opstået i forbindelse med olieskiftet eller har det været der længe?

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Golf 3 Gti 8v ADY motor bruger olie

Indlæg af Kildevang » 21. jul 2008, 19:28

det er ikke fordi den spilder det vel?? der er nemlig svært at se hvis ventildækselpakningen er utæt på bagsiden, vær også opmærksom på olietrykskontakten, men den plejer man også tydeligt at kunne se det på den, den sidder på siden af toppen i gearkassesiden
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

Brugeravatar
Octavia Combi
Nyt medlem
Indlæg: 274
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hvidovre
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 3 Gti 8v ADY motor bruger olie

Indlæg af Octavia Combi » 21. jul 2008, 19:41

Hey

Havde også tidligere en G3 2,0 gti 8v, den nåede at runde 200tk inden jeg solgte den....

Den brugte jævnligt lidt olie.... men det fik jeg at vide af min mekaniker, som er min bror, at det er meget normalt for den motor, sær, hvis man gerne vil køre den lidt "langt" i gearene engang imellem.....

Tror jeg fyldte en ½ til en 1 liter på for hver 4000-5000..... men jeg udnyttede også det sjove i den motor..... :lol:

Ellers tjek som de andre skriver.... men hvis den spilder noget, så kan du hurtigt se det.....

Håber du finder løsningen....
Få appetit ude, men spis hjemme ;O)
Beklager drenge.... Herrer Bilen blev til en KIA Rio 1,1 CRDI årgang 2012

N i e l s e n
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 18. jul 2008, 10:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 3 Gti 8v ADY motor bruger olie

Indlæg af N i e l s e n » 22. jul 2008, 12:54

Den gang jeg skiftetet olie fik den også ny ventildækselpakning nemlig for den var utæt.
Og har lige skiftet begge olie tryks kontakter for under 2000 km siden. Og smed den lige på liften her den anden dag hvor den fik en Motor vask. Og så har jeg kørt 200 km og smed den på lift igen fuldstædnig knas tør, så den er ikke utæt.

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Golf 3 Gti 8v ADY motor bruger olie

Indlæg af svan » 22. jul 2008, 13:01

har en vento 2,0 dog med en 2E motor i, den bruger en del olie, generelt kan man godt kalde det et problem at de bruger olie, min bruger min. 1liter på 3000km, af samme årsag står den på motorbyg over sommeren, har netop købt en ekstra motor som skal have den store tur, det siges at være stempelringene som er for små fra fabrikken på 2,0'erne så min skal have ringe, lejer og pakkes helt om, sluttes af med en skrap knast nu den er åben.

svan

N i e l s e n
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 18. jul 2008, 10:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 3 Gti 8v ADY motor bruger olie

Indlæg af N i e l s e n » 22. jul 2008, 15:56

Min den ryger ikke overhovedet. Kun vis den for kniv så lige ved 5000 - 6000 Omderjninger ryger den lige lidt sort til sidst inden man skifter gear igen.

Men sort er jo benzin
og blå olie
Og hvid vand ?

Nu har jeg kørt 365 km og den er halvt ned på oliepinden er det ikke lige lovligt meget ?

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Golf 3 Gti 8v ADY motor bruger olie

Indlæg af svan » 23. jul 2008, 12:32

nu skal oliefilteret jo lige fyldes først der ryger jo lidt, men ellers vil jeg da nok sige at det ligner et lidt stort forbrug.

svan

Jimmiboy
Nyt medlem
Indlæg: 106
Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:23
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Lolland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 3 Gti 8v ADY motor bruger olie

Indlæg af Jimmiboy » 24. jul 2008, 10:12

Er det ikke en ½ liter olie der er mellem min og max mærke på oliepinden, så det "kun" 2½ dl der er forsvundet, og det kunne sagtens være olie filteret der har taget dem som svan skriver, hvis du ikke har fyldt det nye filter op inden det blev monteret.
Mvh.
Jimmi

Besvar

Tilbage til "Motor"