Ved ikke om dette er det rigtige forum, men prøver lykken.
Har en golf 3 1.8cl fra 93, som jeg går meget og overvejer at bygge om til en 1.9tdi. Men hvor stor projekt er det, og hvad for
nogle dele skal jeg bruge udover motor, tank, ledningsnet og ecu ?
ombygning til diesel
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: ombygning til diesel
det er vist et større projekt end du lige regner med.....
du kan ikke bruge din nuværende gaerkasse og gerkassen til en tdi har kabeltræk til gaerskiftet og hydralik til koblingen
nu har du stangtræk til gaerskftet og kabeltræk til koblingen
udstødningen er anderledes
osv. osv.
du kan ikke bruge din nuværende gaerkasse og gerkassen til en tdi har kabeltræk til gaerskiftet og hydralik til koblingen
nu har du stangtræk til gaerskftet og kabeltræk til koblingen
udstødningen er anderledes
osv. osv.
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 411
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 23 times
Re: ombygning til diesel
Det er ikke længe siden jeg lavede det stunt og jeg hentede en tysker til formålet. Det klart nemmeste er og skille hele bilen ad, totalt! Du kan nemlig hive instrumentbordet ud i hel tilstand, sammen med bilens ledningsnet til døre og motor. Det sidder på en plade under torpedopladen, sammen med bremseforstærker og hele pisset. Men afsæt lige et par dage til det
Re: ombygning til diesel
Kan det svare sig prismæssigt? Eller ville det være billigere og sælgen bilen, derefter for og købe en normal G3 diesel ?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 411
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 23 times
Re: ombygning til diesel
Jeg mener godt det kan betale sig, da en G3 Tdi koster kassen herhjemme. En motor med ledningsnet og gearkasse osv herhjemme smider du hurtigt 10k for. Det kan du købe en fin bil for syd for grænsen også har du alt hvad du skal bruge, måske endda skærme og døre uden rust hvis du har de problemer på din egen. Du skal ikke bruge noget ud over til ombygningen, så ingen ekstra udgift udover et syn og omregistrering af bilen, fra benz til diesel.
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: ombygning til diesel
jeg vil også foreslå at ha en komplet bil at ta fra evt. en fra tyskland
hvis du skal ud og købe det hele i løsdele ved en hugger så løber det altså hurtigt over styr
hvis du skal ud og købe det hele i løsdele ved en hugger så løber det altså hurtigt over styr
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG