problem med sharan 1.8t luftmassemåler samt tændings kreds

Besvar
Thomask
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29. jul 2009, 13:35
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

problem med sharan 1.8t luftmassemåler samt tændings kreds

Indlæg af Thomask » 20. aug 2009, 20:44

Hejsa, jeg er lidt på spanden, jeg har en Sharan 1.8t fra 01 købt chippet, (200hk) når jeg kører i den trækker den nogen gange som en raket, andre gange ret ujævnt, til tider som om det er en 0.9liters! ;-) bilen er i sin tid chippet hos palm!
følgende obd2 fejlkoder kommer: 17553 Mass or Volume Air Flow Circ Short to B+, 17765 Cyl. 1, ignition circuit Short to ground, samt 17768-1771 og 17774 hvilket er den samme fejl som på cyl1! har prøvet at skifte luftmassemåler men får den samme fejl! har ikke skiftet tændspoler da jeg ikke kan tro at der kommer fejl på alle 4 spoler på en gang! nogen der har oplevet det samme? evt kan hjælpe med hvad jeg skal gøre? stik ser pæne og rene ud, har renset stelpunkt på topdæksel, hvis man skal tro de fejl så skulle ledningerne vel være defekte? bud på hvor? har hårdt brug for at den kører, 5 unger! men den skal jo helst køre ordenligt da jeg føler den bruger mere Benz end hvad den burde!
håber på nogle gode råd herinde, jeg ved der er en der har guldkornet! på forhånd tak
Thomas

Thomask
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29. jul 2009, 13:35
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: problem med sharan 1.8t luftmassemåler samt tændings kreds

Indlæg af Thomask » 2. sep 2009, 17:48

er der slet ingen der har nogle bud? har renset stelpunkt bag ecu, fandt også et utæt vacuumrør til bremsekraft forstærker, det er fikset, men gør "kun" den kører lidt bedre, men hakker stadig under acceleration! får stadig de samme fejl! hjææælp! :roll:

ofh
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28. sep 2013, 09:53
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: problem med sharan 1.8t luftmassemåler samt tændings kre

Indlæg af ofh » 3. okt 2015, 22:10

Hej
Ved godt det er længe siden, dette indlæg er lavet.
Kommer alligevel med min historie.
Har en Sharan 1,8T fra 2006 som (altid) opfører sig som du har beskrevet.
Har også forsøgt alt, men det er aldrig lykkedes at få bilen til at køre stabilt.
Ved ikke om den har været/er chiptunet (hvordan kontrollere man det ???
Hvis du læser dette, og har erfaret noget siden indlægget blev skrevet, så vil jeg da gerne høre noget.

MVH
OFH

Besvar

Tilbage til "Motor"