obd1 og obd2, er de begge 2.8?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 355
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 22:03
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jyderup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
obd1 og obd2, er de begge 2.8?
Findes der to forskellige 2.8 vr6 motorer? Troede at obd2 var 2.9 nemlig, og grunden til at jeg spørger er at jeg har kig på obd2 spjæld og manifold, men gider jo ikke købe det hvis det er til en 2.8.
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: obd1 og obd2, er de begge 2.8?
OBD 1 dækker over alle VR6 modeller fra ´92-´95, både 2,8 og 2,9. På OBD 1 er der forskel på gasspjældet på det 2 modeller. Selve spjældet har samme størrelse, men på 2,8´eren sidder der en "læbe", og fjederen på 2,9´eren er mere progressiv. OBD 2 dækker modellerne fra ´95-´97. Disse modeller kører med elektrisk gasspjæld, og tomgangsregulatoren er bygget ind i gasspjældet. Her er der ikke forskel på 2,8 og 2,9. Lysningen på et OBD 1 gasspjæld er 64 mm, og lysningen på OBD 2 er 72 mm. Så vidt jeg ved, så kan man ikke bare smide et gasspjæld fra en OBD 2 på en OBD 1. Med lidt fingerfærdighed, kan du dreje dit nuværende gasspjæld op, og skære indsugningsmanifolden op, bearbejde den, og svejse den sammen igen. Burde giver det samme som 2,9 delene, men tager lidt tid. Men generelt tror jeg ikke, at der er det store at hente. Et sæt knaster, fjedre, bananmanifold, lavere toppakning og et K&N panelfilter, bearbejdet gasspjæld og indkøring, så ender du vel omkring 210 hk. Det kan vel laves for små 10.000,-
Jeg tror du vil blive skuffet, hvis du køber 2,9 delene
Jeg tror du vil blive skuffet, hvis du køber 2,9 delene