1,8 t starter kørte fint men motor startede ikke som normalt

Besvar
Brugeravatar
4me
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 25. jun 2008, 23:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

1,8 t starter kørte fint men motor startede ikke som normalt

Indlæg af 4me » 13. sep 2009, 23:47

Her til morgen gad den sgu´ ikke rigtig starte.. :evil:
-A6 1,8t AEB godt 300.000 km. og ingen relaterede problemer hidtil..

Kørte med starteren i næsten ½ minut, uden at motoren så meget som pruttede....
Efter et par minutter prøvede jeg igen..
Kørte med starteren i ca. 1 min. inden motoren hostede et lille prut, og pruttede derefter mere og mere for til sidst at starte... ;)

Nu starter den så fint igen !! :P

Nogen kloge der kender det.. ???

Er det mon min Benzinpumpe der snart står af ??
I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden - og i teorien skulle man kunne fange ål med en lasso.
Torben

Brugeravatar
budal jensen
Medlem
Indlæg: 1031
Tilmeldt: 29. jul 2008, 21:53
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8 t starter kørte fint men motor startede ikke som normalt

Indlæg af budal jensen » 14. sep 2009, 19:08

det kan være dine tændrør eller din oliepumpe.
oliepumperne på de motore kan godt finde på at hænge i trykventilen når det er koldt. så laver den for meget olietryk og så står løfterne helt åbne og moteren cykler bare derudaf som om der ikke er noget kompression på. eller dine tændrør kan have været fugtige så den druknede så vil den også starte sådan.

Brugeravatar
4me
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 25. jun 2008, 23:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: 1,8 t starter kørte fint men motor startede ikke som normalt

Indlæg af 4me » 14. sep 2009, 20:01

budal jensen skrev:det kan være dine tændrør eller din oliepumpe.
oliepumperne på de motore kan godt finde på at hænge i trykventilen når det er koldt. så laver den for meget olietryk og så står løfterne helt åbne og moteren cykler bare derudaf som om der ikke er noget kompression på. eller dine tændrør kan have været fugtige så den druknede så vil den også starte sådan.
Det lød faktisk lige præcis, som om der ingen kompression var på motoren.. Og at den bare cyklede afsted, næsten uden modstand... :o
(men det turde jeg sgu´ da ikke skrive..!!! :lol: :lol: )
Men så forbandede koldt er det jo ikke ude i min garage endnu !!... :roll:

Kan det stadig godt være Oliepumpen den er gal med...
- Og kan det fixés, eller skal der en ny pumpe til.. ??
I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden - og i teorien skulle man kunne fange ål med en lasso.
Torben

cossiemanden
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13. jul 2008, 21:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kr. Eskilstrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8 t starter kørte fint men motor startede ikke som normalt

Indlæg af cossiemanden » 14. sep 2009, 20:18

Det har intet med oliepumpen at gøre, havde samme problem på min gamle pissat, og det er koks på ventilerne som gør at den ikke kan lave kompression.
Køb en omgang BELLAD ventil rens/motorrens, det skal sprayes ind i indsugningsrøret lige efter MAF sensor, så skulle den blive fin igen

Brugeravatar
budal jensen
Medlem
Indlæg: 1031
Tilmeldt: 29. jul 2008, 21:53
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8 t starter kørte fint men motor startede ikke som normalt

Indlæg af budal jensen » 14. sep 2009, 20:33

du kan måle olietryk på den når den er kold. men tror at de gange jeg har oplevet det har det været mere koldt.. men du kan jo også lige prøve den belladd rens først. du kan også få en belladd rens til motorolien. bare pas på din turbo. følg anvisningen nøje..

Brugeravatar
4me
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 25. jun 2008, 23:31
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: 1,8 t starter kørte fint men motor startede ikke som normalt

Indlæg af 4me » 15. sep 2009, 10:18

cossiemanden skrev:Det har intet med oliepumpen at gøre, havde samme problem på min gamle pissat, og det er koks på ventilerne som gør at den ikke kan lave kompression.
Køb en omgang BELLAD ventil rens/motorrens, det skal sprayes ind i indsugningsrøret lige efter MAF sensor, så skulle den blive fin igen
Tror sgu´ ikke helt det er ventilerne... :?
Den har altid startet fint.. og det gør den for den sags skyld igen nu..
Den har kun lige haft problemet denne ene gang, og har nu kørt et par dage helt uden bøvl.. 8-)

Kan det tænkes at det bare var trykventilen til oliepumpen, der af en eller anden årsag hang ??? :shock:

Er trykventilen integreret i oliepumpen ?? :?:

Måske jeg bare skal skifte olie+filter med det samme (se om der er "lort" i olien, kørt 10.000 km.), og måske til 5w30 i stedet for 5w40 ??
(Kører normalt pænt, men den får da lidt gassss ind i mellem .. :lol: )
I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden - og i teorien skulle man kunne fange ål med en lasso.
Torben

coriser
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:40
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,8 t starter kørte fint men motor startede ikke som normalt

Indlæg af coriser » 15. sep 2009, 19:48

min A3 gør det samme når den skal starte nogen gange så første gang jeg drejer nøglen ville den bare overhoved ikke så skal jeg bare lige stoppe og gøre det igen så starter den. Nogen der ved hvad normalt olietryk er når en 1.8t er kold? min er lidt over 5 bar i starten ved tomgang.

Alfafreak
Nyt medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 13. aug 2008, 10:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 12 times
Been thanked: 37 times

Re: 1,8 t starter kørte fint men motor startede ikke som normalt

Indlæg af Alfafreak » 16. sep 2009, 08:22

4me skrev:
cossiemanden skrev:Det har intet med oliepumpen at gøre, havde samme problem på min gamle pissat, og det er koks på ventilerne som gør at den ikke kan lave kompression.
Køb en omgang BELLAD ventil rens/motorrens, det skal sprayes ind i indsugningsrøret lige efter MAF sensor, så skulle den blive fin igen
Tror sgu´ ikke helt det er ventilerne... :?
Den har altid startet fint.. og det gør den for den sags skyld igen nu..
Den har kun lige haft problemet denne ene gang, og har nu kørt et par dage helt uden bøvl.. 8-)

Kan det tænkes at det bare var trykventilen til oliepumpen, der af en eller anden årsag hang ??? :shock:

Er trykventilen integreret i oliepumpen ?? :?:

Måske jeg bare skal skifte olie+filter med det samme (se om der er "lort" i olien, kørt 10.000 km.), og måske til 5w30 i stedet for 5w40 ??
(Kører normalt pænt, men den får da lidt gassss ind i mellem .. :lol: )
Min Passat lavede samme nummer. Det lykkedes bare ikke for mig at starte den. Så den kom på værkstedet hvor det lykkedes dem at starte den. Deres rep var at lave service med olieskift. Den har ikke gjordt det siden. De sagde at det var meget normalt. Beskeden var at jeg kunne panikke og skifte oliepumpe eller jeg kunne huske at skifte olie til tiden. Eller lidt oftere og altid en god olie.
Nu med BMW i4

Besvar

Tilbage til "Motor"