Golf 2 TD med olietrykslampe der lyser

Besvar
Mickypoo
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26. nov 2009, 09:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf 2 TD med olietrykslampe der lyser

Indlæg af Mickypoo » 26. nov 2009, 09:31

Da jeg her til morgen skulle kører i skole, var der pludselig ikke noget olietryk på min bil. En Golf 2 turbo diesel fra 88. Jeg checkede om der var olie på bilen, og den stod ret lavt. Jeg smed 2 liter olie i, men der var stadigvæk ikke olietryk på (lampen blinker). Har checket om der er olie i nu, og det er der. Dvs den smider ikke olien, dog sveder den fra ventildækslet.

Jeg prøver så nu her, at checke "slør" ved generatorremmen. Og der er for meget slør i. Mit spg er nu: Går den også ned til oliepumpen? Kan det være årsag til at jeg ikke har olietryk på bilen?

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Golf 2 TD med olietrykslampe der lyser

Indlæg af svan » 26. nov 2009, 13:41

generelt er olietryksmålerne på en Golf 2 ikke det mest stabile og derfor kan det sagtens være kontakten der er defekt, oliepumpen er trukket af krumtappen og har derfor ikke noget med din generetorrem at gøre, det jeg siger er at den kan sagtens lave olietryk selvom lampen lyser, jeg har før kørt med en lysende lampe da jeg sagtens kan høre om der er tryk eller ej, hvis du er knap så garvet og den mindste smule i tvivl så få en til at kigge på den inden du kører videre.

svan

Brugeravatar
Bonden
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Østerbro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Golf 2 TD med olietrykslampe der lyser

Indlæg af Bonden » 26. nov 2009, 22:51

Skift kontakten med det samme, så kan du udlukke den eller for rettet fejlen, koster under 20,- og kan skiftes på 1 min..
1997 Audi A4 1.8T Quattro
2013 MB E220 CDI
2013 Seat Leon 1,6 TDi ecomotive

Besvar

Tilbage til "Motor"