Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af Tonny » 10. dec 2009, 14:01

MeLViS skrev:Jeg har undersøgt 2.0 problematikken i forbindelse med min køb af en Altea.

Det mine kilder siger er at det store problem er, at nogle af motornes dysser kun sidder monteret med 1 skrue i siden. Det gør at lortet bliver skæv og af den grund flækker topstykket. Hvis man holder sig til motorkoder med dysser som er monteret med en skrue i hver side, skulle man have sikret sig meget langt. Når en 2.0 motor brækker sig, så bliver det reppet også leveret i 2 skrue version, så renoverede motore skulle også være "sikre".

Jeg har nåede kun at støde på en 2.0 motor i min søgen og det var en BDP og den er monteret med 2 skruer.
Super info, og metoden du fandt ud af at BDP var med 2 skruer? ETKA?
Jeg gætter på de sidder under ventildækslet disse dyser, så du har vel næppe kigget efter? ;)

Brugeravatar
MeLViS
Medlem
Indlæg: 620
Tilmeldt: 15. jun 2008, 19:31
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af MeLViS » 10. dec 2009, 14:33

Jeps.. har adgang til de fine programmer på arbejde, så det er via ETKA man kan se det. 8-)
Få tilbud på alt karosseri arbejde og bil rep. her. Løser stort set alt indenfor svejsning og rust samt Bilsyn. Befinder sig i Ørum ved Viborg.
Facebook
http://www.facebook.com/orumkarosseri
Website
http://www.orumkarosseri.dk

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af Tonny » 10. dec 2009, 15:06

MeLViS skrev:Jeps.. har adgang til de fine programmer på arbejde, så det er via ETKA man kan se det. 8-)
Smart ja, så kan det jo være at alle 170HK's ingen fejl har da de har andre dyser, og så kan det også være at de nye CommonRail er bedre?

Ekstra spørgsmål: Er der nogen der ejer en 2.0TDI der har rundet 300.000km uden en større motorreperation? Altså et skævt topstykke eller et motor havari pga defekt turbo? En udskiftning af turbo skræmmer mig ikke i sig selv.

BoN
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 26. aug 2008, 10:59
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Langeland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af BoN » 10. dec 2009, 16:39

Det ville da være en rigtig god idé, men så skulle der nok skelnes mellem 8 og 16 V

Måske der er basis for at VAGcars lavede en poll for at finde ud af nærmere.[/quote]

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af styker » 10. dec 2009, 17:29


Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af Tonny » 10. dec 2009, 17:34

styker skrev:http://www.touran-forum.dk/forum/viewtopic.php?t=3028
Ca 18% med defekte topstykker. :oops:
Puha det er alligevel mere end jeg havde regnet med.

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af kristian » 10. dec 2009, 18:13

alle de 2.0 TDI 16v jeg har rodet med har dyserne været monteret med 2 bolte det er jo også en revne fra kølevand til indsugningskanal der er mig bekendt det største problem.
Touareg 3,0TDI
Aalborg

donaudi
Nyt medlem
Indlæg: 222
Tilmeldt: 29. okt 2009, 11:21
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af donaudi » 11. dec 2009, 13:54

Nuvel.

Min viden om 2.0 tdi motoren er kun baseret på pd typen.

Teknisk findes den i en ny og en gl version.

Den gl, 8v m. partikelfilter, er reelt en 136hk motor, med "gl" tdi dyser.

Den nye (2006 bmp -> frem) findes i 140hk (reelt 150-165hk) version uden partikel filter

Ditto i en 170 hk version, m. partikelfilter, og variabel turbo (som er det der adskiller 140/170 versionerne (så vidt jeg er oplyst).

Fælles for de nye er:

Et seperat modul m. oliepumpe og 2 modsat roterende balance aksler.
16 V topstykke
Piezo elektriske dyser.

Jeg har haft en den nye 140hk, uden partikelfilter, i en 2006/april 3C variant, m. DSG. Den har haft klassikerene m. defekt svinghjul,centerpakning på turboen som svedte (205tkm), klima kompressor (245tkm) og 2 drivknuder. MEN - ellers intet andet ( ud over en periodisk abs fejl (kendt fejl på styr boksen).

Den har netop rundet 300tkm uden nævnværdige motor problemer, bruger ca 1 ltr olie (LL) pr 25000tkm, og kører bare perfekt endnu!

Så jeg tror næppe at de nye motores topstykker er så defekte som det beskrives herinde. Selvf. vil hvert et tilfælde, hvor det kommer en stor værkstedsregning pga af dette, blive omtalt langt mere end alle dem som bare kører problemfrit (hvilket nok er de fleste!!).

Så 2.0 tdi er akkurat lige så fin en motor, som 1.9tdi, den er blot m. højere ltr. effekt, m. det ekstra pres på konstruktionen det indebærer. Selv. er der flere defekter på f.eks en bensin 1.8T end en 1.8 jvf. effekt/belastningsgrad.

Man kan ikke få det hele...

Kan kun varmt anbefale 2.o tdi motoren, den kører fantastisk og er stabil (kæreste har 2.0tdi touran, 115tkm uden nogen som helst probl., bortset fra abs blok)

mvh
(ps skrive jeres maskiner ligeledes afsindigt langsomt v. indlæg, tabulator er langt bagefter når jeg skriver, lidt irriterende..)

Kim H
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 22. aug 2008, 21:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Videbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af Kim H » 11. dec 2009, 18:43

donaudi skrev:Nuvel.

Min viden om 2.0 tdi motoren er kun baseret på pd typen.

Teknisk findes den i en ny og en gl version.

Den gl, 8v m. partikelfilter, er reelt en 136hk motor, med "gl" tdi dyser.

Den nye (2006 bmp -> frem) findes i 140hk (reelt 150-165hk) version uden partikel filter

Ditto i en 170 hk version, m. partikelfilter, og variabel turbo (som er det der adskiller 140/170 versionerne (så vidt jeg er oplyst).

Fælles for de nye er:

Et seperat modul m. oliepumpe og 2 modsat roterende balance aksler.
16 V topstykke
Piezo elektriske dyser.

Jeg har haft en den nye 140hk, uden partikelfilter, i en 2006/april 3C variant, m. DSG. Den har haft klassikerene m. defekt svinghjul,centerpakning på turboen som svedte (205tkm), klima kompressor (245tkm) og 2 drivknuder. MEN - ellers intet andet ( ud over en periodisk abs fejl (kendt fejl på styr boksen).

Den har netop rundet 300tkm uden nævnværdige motor problemer, bruger ca 1 ltr olie (LL) pr 25000tkm, og kører bare perfekt endnu!

Så jeg tror næppe at de nye motores topstykker er så defekte som det beskrives herinde. Selvf. vil hvert et tilfælde, hvor det kommer en stor værkstedsregning pga af dette, blive omtalt langt mere end alle dem som bare kører problemfrit (hvilket nok er de fleste!!).

Så 2.0 tdi er akkurat lige så fin en motor, som 1.9tdi, den er blot m. højere ltr. effekt, m. det ekstra pres på konstruktionen det indebærer. Selv. er der flere defekter på f.eks en bensin 1.8T end en 1.8 jvf. effekt/belastningsgrad.

Man kan ikke få det hele...

Kan kun varmt anbefale 2.o tdi motoren, den kører fantastisk og er stabil (kæreste har 2.0tdi touran, 115tkm uden nogen som helst probl., bortset fra abs blok)

mvh
(ps skrive jeres maskiner ligeledes afsindigt langsomt v. indlæg, tabulator er langt bagefter når jeg skriver, lidt irriterende..)
Hvordan er det så med en BMM motor 140 hk. TDI som sidder i min Golf model 2008 med partikelfilter og 8 ventiler Hvorfor er den igrunden med 8V når der samtidig findes 170 hk. med partikelfilter og 16 V ?

Mvh. KimH
Golf V 2,0 TDI GT SPORT 2008 ( BMM )

mduelund
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af mduelund » 12. dec 2009, 00:29

donaudi:
Du skriver 136hk modellen har 8V og partikelfilter. Det må være AZV motorkoden du mener? Så vidt jeg ved har den ikke partikelfilter?

Og det er vel den eneste model som har problemer med topstykkerne?

De forskellige motorkoder for 2,0 er:
AZV = 136hk 16V (første model)
BKD = 140hk 16V
BMM =140hk 8V
BMN = 170hk 16V

info fra dette link: http://wapedia.mobi/da/Volkswagen_Touran
Senest rettet af mduelund 12. dec 2009, 17:56, rettet i alt 1 gang.

Superbil
Nyt medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 20. jun 2008, 16:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af Superbil » 12. dec 2009, 09:47

Ja... jeg har en Golf V 2,0 (140 hk.) TDI med DSG fra 2006-7 - og den har jeg haft siden maj og har nu kørt lidt over 40.000 km. i den ... det vil sige, at den ialt har kørt omkring 150.000 km. Jeg var selv nervøs da jeg skulle vælge imellem en 1.9 og en 2.0, men jeg har aldrig fortrudt mit valg - om der kommer noget senere er der ingen der ved , men de første 40.000 km. har været en drøm.

mvh.
Superbil

Michael0137
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 7. okt 2008, 09:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af Michael0137 » 12. dec 2009, 10:23

Jeg kører nu i den trejde VAG'er med 2.0 tdi maskine. Den første jeg havde var en 2006 golf plus med dsg og den fik en opdatering af motorstyringen, derudover intet med maskinen, dog en hel del dsg problemer. Min anden, en 170 hk touran med dsg fejlede intet. Jeg solgte bilen da den havde kørt ca. 70.000 KM. Min nuværende octavia med 125.000 km på klokken fejler absolut intet. Jeg er begyndt at bruge en slat Bell Add hver gang jeg tanker, håber det kan holde det værste på afstand.
Jeg har været rigtig godt tilfreds med bilerne og specielt motoren, den går jo helt fantastisk. Det eneste jeg ikke kommer til at savne når octaviaen engang skal skiftes, er motorlyden.
Michael


Skoda Citigo 1.0 60 hk Elegance 5D årg. 2012
Candy White
Skoda Octavia Combi 1.4 tsi dsg Style 2016
Brilliant Silver

dalix
Nyt medlem
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. sep 2008, 16:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af dalix » 12. dec 2009, 13:20

mduelund skrev:donaudi:
Du skriver 136hk modellen har 8V og partikelfilter. Det må være AZV motorkoden du mener? Så vidt jeg ved har den ikke partikelfilter?

Og det er vel den eneste model som har problemer med topstykkerne?

De forskellige motorkoder for 2,0 er:
AZV = 136hk 16V (første model)
BKD = 140hk 8V
BMM =140hk 8V
BMN = 170hk 16V

info fra dette link: http://wapedia.mobi/da/Volkswagen_Touran

En BKD motor har 16 ventiler og ikke 8 ;)
Golf V GTI 2005 stage 1

dalix
Nyt medlem
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. sep 2008, 16:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af dalix » 12. dec 2009, 13:33

Basically, there are 3 references for the cylinder heads on your 2.0 Tdi BKD engine.

Open the hood, remove the engin cover, and to the rightof the cylinder head, under the metalic fuel lines, you will see a references written upside down, with a letter at the end. Over in another forum, a survey was made with the following results.

03G 103 308 A years 2003 to 2005.55 allmost all cracked
03G 103 308 B years 2005.5 to 2006.6 only a few cracked
03G 103 308 C years 2006.5 to 2007.5 none cracked cracked

This means that for those of you who have had theirs replaced, or even with a new car, check out the letter on your reference for peace of mind.


Hentet fra denne side http://www.audi-sport.net/vb/showthread.php?p=829320
Golf V GTI 2005 stage 1

BoN
Helt nyt medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 26. aug 2008, 10:59
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Langeland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af BoN » 12. dec 2009, 13:38

Her er et link der gør det nemmere at finde ud af om man har 8 eller 16V

http://da.wikipedia.org/wiki/Volkswagen

sidste del af linket kan i selv ændre alt efter om det er VW, Skoda, Audi ell. Seat

fschlage
Nyt medlem
Indlæg: 275
Tilmeldt: 10. aug 2008, 16:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af fschlage » 12. dec 2009, 20:32

Skyggen skrev:Seat Altea 140hk ørler topstykker som en i helvede..

Godt bilerne er leaset... :evil:
Hvor mange er gået Mikkel ?

Brugeravatar
Skyggen
Aktiv medlem
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 11. jun 2008, 20:17
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af Skyggen » 12. dec 2009, 23:25

fschlage skrev:
Skyggen skrev:Seat Altea 140hk ørler topstykker som en i helvede..

Godt bilerne er leaset... :evil:
Hvor mange er gået Mikkel ?
Alle dem vi havde i 140 versioner.. En del.. :mrgreen:
/Skyggen
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"

fschlage
Nyt medlem
Indlæg: 275
Tilmeldt: 10. aug 2008, 16:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Glostrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af fschlage » 13. dec 2009, 08:52

Skyggen skrev:
fschlage skrev:
Skyggen skrev:Seat Altea 140hk ørler topstykker som en i helvede..

Godt bilerne er leaset... :evil:
Hvor mange er gået Mikkel ?
Alle dem vi havde i 140 versioner.. En del.. :mrgreen:
Også min der var passet og plejet og med fyr ?????? snøft. :D

Brugeravatar
Skyggen
Aktiv medlem
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 11. jun 2008, 20:17
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af Skyggen » 13. dec 2009, 13:37

Overbevist om den også har ørlet ja..

Nok sniksnak.. MSN/PM/Brevdue mig hvis vi skal ævle videre .. Tonny får nok snart et anfald :mrgreen:
/Skyggen
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af Tonny » 19. dec 2009, 15:04

dalix skrev:Basically, there are 3 references for the cylinder heads on your 2.0 Tdi BKD engine.

Open the hood, remove the engin cover, and to the rightof the cylinder head, under the metalic fuel lines, you will see a references written upside down, with a letter at the end. Over in another forum, a survey was made with the following results.

03G 103 308 A years 2003 to 2005.55 allmost all cracked
03G 103 308 B years 2005.5 to 2006.6 only a few cracked
03G 103 308 C years 2006.5 to 2007.5 none cracked cracked

This means that for those of you who have had theirs replaced, or even with a new car, check out the letter on your reference for peace of mind.


Hentet fra denne side http://www.audi-sport.net/vb/showthread.php?p=829320
Hvis det her holder, så må alle fra 07 og frem være gode, og alle 170hk så vidt jeg forstår?

tdipower
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 25. jun 2008, 21:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af tdipower » 23. dec 2009, 10:45

jeg har en seat altea xl 170 hk tdi. fra maj 08. den har kørt med obd tuning fra rene (landberg) fra den havde kørt ca 10000 km. og den har nu gået ca 76000km. og service for hver 15tkm. og den bliver kørt hårdt :mrgreen: og den har kun fået skiftet et par følere på garantien.... så ingen problemer med hverken topstykke eller turbo....

Thomas MM
Nyt medlem
Indlæg: 221
Tilmeldt: 5. jul 2008, 19:06
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af Thomas MM » 4. jan 2010, 20:37

Kan vi ikke blive enige om det nemmeste må være at kigge på bilmærkekoderne i servicebogen, som vel også må angive hvilken motor der ligger i den?? :)

Konklusionen, er/var den så at de dårlige modeller generelt er AZV OG BKD modeller (308 A, og 308 B)?
mvh

Thomas

VW Touran 1,4 TDI DSG HIGHLINE
VW UP 1,0 MPI BMT

Biker
Nyt medlem
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jun 2008, 21:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Mariager
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af Biker » 4. jan 2010, 22:15

Tonny skrev:
dalix skrev:Basically, there are 3 references for the cylinder heads on your 2.0 Tdi BKD engine.

Open the hood, remove the engin cover, and to the rightof the cylinder head, under the metalic fuel lines, you will see a references written upside down, with a letter at the end. Over in another forum, a survey was made with the following results.

03G 103 308 A years 2003 to 2005.55 allmost all cracked
03G 103 308 B years 2005.5 to 2006.6 only a few cracked
03G 103 308 C years 2006.5 to 2007.5 none cracked cracked

This means that for those of you who have had theirs replaced, or even with a new car, check out the letter on your reference for peace of mind.


Hentet fra denne side http://www.audi-sport.net/vb/showthread.php?p=829320
Hvis det her holder, så må alle fra 07 og frem være gode, og alle 170hk så vidt jeg forstår?
Der er også problemer med de 170hk's.I enden af balanceakslen er der en "stift" ala 6kantet..Den bliver rund.Set omkring 160-180000km.
Så er der nul olietryk.
Golf 2,0 TDI 2019
Yamaha YZF 1000 Thunderace.
Seat mii -15

briank120
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 6. jan 2010, 15:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af briank120 » 6. jan 2010, 15:28

Jeg har en kollega som har en VW Touran 2,0TDI fra 2006, med 374.000 km på klokken.
Flg. store ting er skiftet på garanti:

5 Svinghjul - det sidste i sommeren 2009. :shock:
1 Gearkasse
2 Trækaksler
1 Kardanled
1 Turbo
2 Topstykker


P.t. står bilen på værksted, da der igen er reklameret over rystelser og omdrejningsfald ved ca. 3000 omdr.
Værkstedet startede med at skifte højttrykspumpe og brændstofpumpe til kr. ca. 12.000,- - fejlen ikke afhjulpet! Så er der lavet opdateringer - fejlen ikke afhjulpet! Nu er de igen kommet frem til at topstykket er defekt - det blev sidst udskiftet i august 2007!
Håber for ham at den kan komme under garanti, da fejlen allerede blev reklameret i april måned 2009. :roll:

rg
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 2. jul 2008, 18:13
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af rg » 20. jan 2010, 19:09

biker: Har jeg også set i 140hk passat, men har kun været den ene hos os. Kostede så også lige en turbo.

Brugeravatar
Gigel
Medlem
Indlæg: 870
Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af Gigel » 21. jan 2010, 13:31

Min har lige rundet 300,000km (bilen) , og motoren 60,000km.
Motoren blev skiftet på garanti sidste år da en mekanike har glemt at spender min tandrem efter udskiftning.

Motoren er en BKP med HXS gearbox.(DSG)
Som jeg kunne se var ingen svinghjul skiftet og jeg har heller ikke skiftet den på denne her motor men geabox blev skifet for ca. 100,000km siden.

Hvorfor skal svinghjul skiftes og hvordan ved man at den skal skiftes ???
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)

http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com

Brugeravatar
MartinC
Medlem
Indlæg: 687
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: ved Herning
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af MartinC » 22. jan 2010, 13:26

de nævnte motorkoder er det også gældende for octavia så? kører de med samme motorkoder...
Mvh MartinC

skou_
Helt nyt medlem
Indlæg: 25
Tilmeldt: 11. jul 2008, 17:59
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af skou_ » 24. jan 2010, 20:32

Jeg har en Golf V 2.0tdi 140 hk fra 2004 der har været chippet fra ca 60.000 km, ved 100.000 skulle den have et nyt topstykke til den herlige værdi af ca 15kg :x

Nu er koblingen begyndt at glide ved sejtræk omkring de 1800 omdr... æv osse... 115.000 km

Så det er altså ikke lutter lagkage...

Bortset fra det er jeg nu ret godt tilfreds med bilen :-)

lars nelsson
Medlem
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af lars nelsson » 28. jan 2010, 17:03

skou_ skrev:Jeg har en Golf V 2.0tdi 140 hk fra 2004 der har været chippet fra ca 60.000 km, ved 100.000 skulle den have et nyt topstykke til den herlige værdi af ca 15kg :x

Nu er koblingen begyndt at glide ved sejtræk omkring de 1800 omdr... æv osse... 115.000 km

Så det er altså ikke lutter lagkage...

Bortset fra det er jeg nu ret godt tilfreds med bilen :-)
Tja.Det bliver en dyr tuning i sidste ende. Måtte skifte svinghjul på min. Et godt råd. Lad være med at sejtrække!! Jeg går i 4 gear, selvom en diesel kan køre i høj gearing ved lave hastigheder. Men det slider på koplingen.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Er alle 2.0TDI motorer dårlige/skrøbelige?

Indlæg af Realtor » 28. jan 2010, 18:45

Nå jeg har endnu en til tråden.

Altea 2005 2,0 TDi DSG - motorkode BKD

156.000km - ingenting skiftet i motor eller gear.

Trækakseler skiftet ved 130.000.

DSG gearet kører perfekt og skifter blødere end min gamle Golf V gt sport 2,0 tdi 170 dsg.
2020 Audi E-tron 55

Besvar

Tilbage til "Motor"