Motor bliver varm på Passat 1,9 TD

Besvar
Hejby
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. aug 2008, 11:53
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Motor bliver varm på Passat 1,9 TD

Indlæg af Hejby » 4. aug 2008, 22:11

Jeg har et problem med at min motor bliver varm i min passat. Når jeg køre alm. så bliver den ca 100 grader og når jeg køre 150km/t bliver den ca. 110 grader. Køleren ser fin ud og den hverken spiler eller bruger noget vand. Jeg har skiftet vandpumpen, termostaten 2 gange med 2 forskellige, temperaturføleren i køleren så blæserne starter ved 85 grader istædet for 95 grader. Kan det være remstrammeren der er ved at være slap og derved ikke for vandpumpen til at køre med fuld effekt? Jeg ved ikke rigtigt hvad det ellers kunne være, så jeg er meget modtagelig over for forslag.

Med venlig hilsen
Anders

Brugeravatar
budal jensen
Medlem
Indlæg: 1031
Tilmeldt: 29. jul 2008, 21:53
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor bliver varm på Passat 1,9 TD

Indlæg af budal jensen » 4. aug 2008, 22:19

det kan være din køler som er stoppet. har du haft hældt kølertætner eller noget i.. evt blandet blå og rød kølervæske.. det kan godt samle sig som noget klumpet snask

Hejby
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. aug 2008, 11:53
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor bliver varm på Passat 1,9 TD

Indlæg af Hejby » 4. aug 2008, 22:38

Jeg har ikke kommet kølertætner på den men det kan da godt være at tidligere ejer har gjort det. Jeg køre på blå kølervæske men jeg ved godt at der skal rød på. Den har i alt den tid jeg har haft bilen blevet ca. 100 grader (lidt over 1½ år). Men dat kan godt være at det er køleren der er ved at være stoppet.

Brugeravatar
budal jensen
Medlem
Indlæg: 1031
Tilmeldt: 29. jul 2008, 21:53
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ringsted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor bliver varm på Passat 1,9 TD

Indlæg af budal jensen » 4. aug 2008, 22:40

ja det kan det megetvel være.. prøv evt at købe noget køler rens og så giv den det rigtige køler væske bagefter

jet
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25. aug 2008, 20:46
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor bliver varm på Passat 1,9 TD

Indlæg af jet » 25. aug 2008, 20:53

Fandt du en løsning på problemet? Er lidt nysgerrig nemlig, da min Passat 1.9td gør præcis det samme.

Fik endelig taget mig sammen til at lodde instrumentet, så temp og dieselmåler virker igen og jeg kan nu se at den banker op 110 grader bare jeg kører en 130km/t. Ved en 80-100km/t ligger den på 100 grader.

Brugeravatar
HeineM
Medlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:05
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vognsild
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Motor bliver varm på Passat 1,9 TD

Indlæg af HeineM » 26. aug 2008, 08:01

det er ikke jeres rem i tager på den forkerte side af ramskiven på pumen?. remmen er flad og kan komme begge veje omkring nemlig :-)


Hejby skrev:Jeg har et problem med at min motor bliver varm i min passat. Når jeg køre alm. så bliver den ca 100 grader og når jeg køre 150km/t bliver den ca. 110 grader. Køleren ser fin ud og den hverken spiler eller bruger noget vand. Jeg har skiftet vandpumpen, termostaten 2 gange med 2 forskellige, temperaturføleren i køleren så blæserne starter ved 85 grader istædet for 95 grader. Kan det være remstrammeren der er ved at være slap og derved ikke for vandpumpen til at køre med fuld effekt? Jeg ved ikke rigtigt hvad det ellers kunne være, så jeg er meget modtagelig over for forslag.

Med venlig hilsen
Anders
Golf IV TDI HIGHLINE - opdateret til Can-bus system, nu med PD-TDI motor, Endelig færdig..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=122461
Campingvogns Opbevaring i Stålhald send PB
Incl. Vagcom & Login udlæsning
golfivtdi@forum.dk

Brugeravatar
eksp
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 16. jun 2008, 18:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: skrydstrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Motor bliver varm på Passat 1,9 TD

Indlæg af eksp » 26. aug 2008, 19:12

Hej

Jeg har oplevet på min TDI at pumpehjulet i vandpumpen gik løs når den var presset.
Så jeg vil fåreslå at skifte den
MVH
Steffen
MVH
Steffen
VW Sharan 06 2004 1,9TDI 115hk, 6G

jet
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25. aug 2008, 20:46
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Motor bliver varm på Passat 1,9 TD

Indlæg af jet » 28. aug 2008, 10:15

HeineM skrev:det er ikke jeres rem i tager på den forkerte side af ramskiven på pumen?. remmen er flad og kan komme begge veje omkring nemlig :-)


Hejby skrev:Jeg har et problem med at min motor bliver varm i min passat. Når jeg køre alm. så bliver den ca 100 grader og når jeg køre 150km/t bliver den ca. 110 grader. Køleren ser fin ud og den hverken spiler eller bruger noget vand. Jeg har skiftet vandpumpen, termostaten 2 gange med 2 forskellige, temperaturføleren i køleren så blæserne starter ved 85 grader istædet for 95 grader. Kan det være remstrammeren der er ved at være slap og derved ikke for vandpumpen til at køre med fuld effekt? Jeg ved ikke rigtigt hvad det ellers kunne være, så jeg er meget modtagelig over for forslag.

Med venlig hilsen
Anders
Jeg skulle mene at alt er monteret korrekt, men vil selvfølgelig dobbelttjekke.
eksp skrev:Hej

Jeg har oplevet på min TDI at pumpehjulet i vandpumpen gik løs når den var presset.
Så jeg vil fåreslå at skifte den
MVH
Steffen
Det havde jeg ikke lige tænkt på, men det er da værd at undersøge/prøve.

Besvar

Tilbage til "Motor"