Overskridelse af serviceinterval + Hvor?

Besvar
Brugeravatar
Fits
Medlem
Indlæg: 551
Tilmeldt: 25. jun 2009, 15:41
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølgod - 6870
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Overskridelse af serviceinterval + Hvor?

Indlæg af Fits » 29. dec 2009, 11:00

Min bil skal til 60.000 km service nu her, men sker der noget ved at gå 500-1000km over.
Bilen er en A3 2.0 TDI (170 hk). Det eneste, som jeg umiddelbart skulle kunne se, at der skulle kunne gå galt var at SMC biler, hvis noget går i stykker ville, mene at det var pga. serviceintervallet har været overskredet.

Men som sagt aner jeg ingenting om det, så måtte spørge for en sikkerhedsskyld.

Ellers nogen som har et forslag til hvor servicen skal foretages henne når det er vestjylland det skal foregå i. Har fået foretaget det hos SMC biler Esbjerg ved 30.000 km, og var egentligt tilfreds. Mener jeg gav 2.100 kr for det, og tror da, at det er det samme de skal gøre igen.
Skoda Superb 1.8 TSI -2018
Seat Mii 1.0 -2017

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Overskridelse af serviceinterval + Hvor?

Indlæg af Anders D » 29. dec 2009, 11:11

Nej det sker der ikke noget ved. Serviceindikatoren er fabrikantens måde at hjælpe de autoriserede værksteder med at have loyale kunder der ikke tør andet end at gøre hvad displayet skriver.

Brugeravatar
jo
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 5. feb 2009, 18:17
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Overskridelse af serviceinterval + Hvor?

Indlæg af jo » 29. dec 2009, 11:48

tåbeligt svar, der er nok en grund til at biler skal til service. De fleste fabrikanter tilråder ikke at man over skrider service interval med mere en 10%, så 500 til 1000 km er ok.
En række passater nu 1.8 Tsi sportsline variant med div ændringer, fabriken laver jo aldrig bilerene helt færdig :)

Brugeravatar
tanielsen
Nyt medlem
Indlæg: 288
Tilmeldt: 15. jun 2008, 21:36
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8981 Spentrup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Overskridelse af serviceinterval + Hvor?

Indlæg af tanielsen » 29. dec 2009, 11:54

Ja, jeg ser heller ingen problemer med at køre 500-1000 km. over...., Min firmabil har ofte kørt 5000 km. over, uden jeg har hørt nogen kommentarer fra vw..., Om det kunne give problemer i forbindelse med evt. garantiproblemer, ved jeg ikke, nu er der kun 2 måneder garanti/serviceaftale tilbage
'14 Passat B7 - R-Line 177 Variant
'99 New Beetle 2,0 - 115 Highline :)

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Overskridelse af serviceinterval + Hvor?

Indlæg af Anders D » 29. dec 2009, 12:11

jo skrev:tåbeligt svar, der er nok en grund til at biler skal til service. De fleste fabrikanter tilråder ikke at man over skrider service interval med mere en 10%, så 500 til 1000 km er ok.
Det er muligt men vor trådstarter er jo humlen i mit svar. At være "bange" for om der sker noget er jo netop en indikation på at folk kan blive bange for konsekvenserne. Jeg er skam tilhænger af at få lavet service på sin potte, men de få kilometers overskridelse sker der ikke en dyt ved..

Brugeravatar
Cralle
Nyt medlem
Indlæg: 370
Tilmeldt: 6. mar 2009, 10:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Overskridelse af serviceinterval + Hvor?

Indlæg af Cralle » 29. dec 2009, 16:29

Når det ikke er mere end 500, så vil jeg ikke mene der sker noget ved det med hensyn til kulance osv, men skal ikke vide mig sikker. Når vi snakker Audi vestjylland, så prøv at forhør dig ved Sølvsten Biler i Viborg, de svarer sikkert også gerne på spørgsmål omkring du mister noget ved at køre den smule over service ;) .

Jesper Rasmussen
Medlem
Indlæg: 793
Tilmeldt: 9. jul 2008, 19:36
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herlev
Has thanked: 15 times
Been thanked: 41 times

Re: Overskridelse af serviceinterval + Hvor?

Indlæg af Jesper Rasmussen » 29. dec 2009, 16:31

Hvis ikke der sker en dyt ved at overskride med 500km, hvornår sker der så noget??

Ved 700km? 1500km?? 2000??

Brugeravatar
Nic
Medlem
Indlæg: 643
Tilmeldt: 17. sep 2008, 09:15
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nyk F
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Overskridelse af serviceinterval + Hvor?

Indlæg af Nic » 29. dec 2009, 16:55

Jesper Rasmussen skrev:Hvis ikke der sker en dyt ved at overskride med 500km, hvornår sker der så noget??

Ved 700km? 1500km?? 2000??
service intervaller er baseret på at en reserdel kan køre så og så lang tid inden den fejler, og det er jo udregnet på et gennemsnit af hvor meget det kan holde.

der hvor jeg arbejder køre vi programeret vedligehold dvs når et leje har køre XXX antal timer skifter vi det uanset om det køre fint eller har stået stille siden sidste overhaling for netop at undgå nedbrud i kritiske situationer..
og alle de køretimer og tidsintervaller er baseret på "bitre" erfaringer og fabrikantens anbefalinger.

det er det samme med biler

Nic

Brugeravatar
GolfTDI
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Overskridelse af serviceinterval + Hvor?

Indlæg af GolfTDI » 29. dec 2009, 17:59

De er blevet strængere med at intervalerne overholdes, bare så i er klar over det. Det kan man være uheldig at opdage i en garantisag hvis man er meget uheldig. Normalt er det ikke et problem, men de er i deres gode ret til at afvise hvis service ikke er overholdt til punkt og prikke.
Normalt kan det da heller ikke komme bag på nogle at bilen skal til service? Den kalder da selv ind i god tid. Ellers har man vel lidt selv en ide om det.
Mvh GolfTDI
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T

Besvar

Tilbage til "Motor"