Hej alle sammen...
Har en gammel golf 2 som jeg har smidt en diesel motor i istedet for benzin. Den har kørt som en drøm indtil for to uger siden hvor den begyndte at få start problemer Det er så blevet værre og værre... Og de sidste to gange jeg ikk ku starte måtte jeg til at lufte den ud før den ville starte Det som om den ikk får noget at leve af, og pumpen suger fint..
Mit spørgsmål er om andre har prøvet dette?? Kan det være en utæthed i brændstof systemet så der kommer luft ind og brændstoffet så løber tilbage i tanken? Eller kan det være pga at blænd studsen på den ene dyse ikke er tæt så luften kommer den vej ind? måske filter?
Det er virkelig en gåde for mig drenge, er helt på bar bund
1,6diesel med start problemer..
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 2. feb 2010, 04:02
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1,6diesel med start problemer..
Det lyder rigtig meget som en utæthed.
Jeg har oplevet nøjagtig det samme, og det var en utæthed på fremløbsslangen. Jeg kunne ikke finde noget hul, men en ny slange og spændebånd og den kørte igen uden problemer.
Fejlen kom dog ikke snigende som hos dig, men fra den ene start til den næste.
Det var iøvrigt på dag to med en nyindkøbt bil, så sveden stod næsten vandret ud fra panden
Ådsel-bilen har haft næsten de samme symptomer, og der var det pumpen, der havde givet op. Det kom snigende stille og roligt med større og større vanskeligheder ved start. Tilsidst kunne den ikke køre, den gik ud og kunne ikke startes igen. Pumpen kunne ikke suge længere, men der havde den kørt 500.000km.
MVH
Jeg har oplevet nøjagtig det samme, og det var en utæthed på fremløbsslangen. Jeg kunne ikke finde noget hul, men en ny slange og spændebånd og den kørte igen uden problemer.
Fejlen kom dog ikke snigende som hos dig, men fra den ene start til den næste.
Det var iøvrigt på dag to med en nyindkøbt bil, så sveden stod næsten vandret ud fra panden
Ådsel-bilen har haft næsten de samme symptomer, og der var det pumpen, der havde givet op. Det kom snigende stille og roligt med større og større vanskeligheder ved start. Tilsidst kunne den ikke køre, den gik ud og kunne ikke startes igen. Pumpen kunne ikke suge længere, men der havde den kørt 500.000km.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 2. feb 2010, 04:02
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1,6diesel med start problemer..
Kan sgu godt forstå du fik sved på panden over det Det er ikke li en fejl man kommer i tanke om med det samme..
Men tror jeg vil prøve og skifte alle slanger ud så.. De er også klyt samlet flere steder så det sgu ikk undre mig at det var deri fejlen lå.. Og ellers må jeg jo gå pumpen efter..
Har du forresten prøvet og renovere sådan en pumpe? Og kan man evt få en form for renoverings "kit" med pakninger og diverse?
Men tror jeg vil prøve og skifte alle slanger ud så.. De er også klyt samlet flere steder så det sgu ikk undre mig at det var deri fejlen lå.. Og ellers må jeg jo gå pumpen efter..
Har du forresten prøvet og renovere sådan en pumpe? Og kan man evt få en form for renoverings "kit" med pakninger og diverse?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1827
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 26 times
Re: 1,6diesel med start problemer..
Hvis den er utæt ved overløbsslanger eller blændestuds på dysser løber brændstoffet tilbage i tanken og bilen kan ikke starte du kan evt smøre med lidt motorolie hvor speederen går ind i pumpen for at undgå at o ringen bliver for tør og dermed utæt.Hvis du har fået skiftet tandrem fornyelig og den er strammet lidt for hårdt bliver den også meget nemt utæt ved pakdåsen ind i pumpen.
Johannes
Johannes
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 2. feb 2010, 04:02
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1,6diesel med start problemer..
Så tror jeg måske li jeg vil prøve og lave en ny blændestuds så
Og min pumpe er nemli allerede utæt der hvor gas kablet sidder på pumpen... Er den oring li til at skifte eller??
Og min pumpe er nemli allerede utæt der hvor gas kablet sidder på pumpen... Er den oring li til at skifte eller??
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1,6diesel med start problemer..
Så er det nok der utætheden er!!!! Det skulle du have sagt med det samme.Og min pumpe er nemli allerede utæt der hvor gas kablet sidder på pumpen... Er den oring li til at skifte eller??
Der findes et sæt med aksel og så videre. VW har det. Det koster cirka 300kr.
Bosch skiftede det for mig engang. Det kostede cirka 800kr alt inklusive.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 2. feb 2010, 04:02
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1,6diesel med start problemer..
Så det sgu først igår da jeg var ude og hente bilen på arbejdet
Den har godt nok været lidt utæt der i et stykke tid, men igår fossede der bare diesel ud i vildskab
Er det nødvendigt og skifte aksel og det?? kan man ikk bare få oringen i løs vægt??
Den har godt nok været lidt utæt der i et stykke tid, men igår fossede der bare diesel ud i vildskab
Er det nødvendigt og skifte aksel og det?? kan man ikk bare få oringen i løs vægt??
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1,6diesel med start problemer..
Bøsningen omkring akslen er normalt slidt op.
Så der er nok kun den hårde måde - desværre.
MVH
Så der er nok kun den hårde måde - desværre.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.