Octavia 2008 - 1.8 TSi - går i nødprogram

Besvar
vicx99
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. feb 2010, 09:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Octavia 2008 - 1.8 TSi - går i nødprogram

Indlæg af vicx99 » 22. feb 2010, 10:06

Hej,
Er der nogen andre der har oplevet at deres computer skifter til nødprogram på en Octavia 1.8 TSI ? Har haft det oplevelse at jeg skulle starte bilen om aften, efter den har holdt stille hele dagen, og den startede op i nødprogrammet, dvs. intet lys i bordet, blinklyset og fartpilot virkede ikke, og det lyste i 3 diverse lamper. Den kunne godt køre. Efter jeg har fjernet minus kablet fra batteriet, og sat den til igen, forsvandt fejlen. De kunne ikke finde nogen fejl dagen efter en scanning på Skoda værkstedet… Vil bare høre om der er nogen andre der har oplevet det samme….

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Octavia 2008 - 1.8 TSi - går i nødprogram

Indlæg af Anders D » 22. feb 2010, 10:12

Det er ikke et nødprogram, at instrumentering, blink osv. ikke virker! Nødprogram er når motorlampen lyser og bilen begrænser speeder, ladetryk osv.

Det er ikke noget den skal gøre - og jeg tror ikke på egendiagnosen ikke har logget en fejl eller ti, på baggrund af fejlen. Alene det at du fjerner en pol på batteriet, laver støj i egendiagnosen omkring mangel på spænding på en helt del styrebokse i bilen. Så den må Skoda længere ud på landet med.

Værkstedet har sikkert slettet alle de fejl der måtte være logget, så det er ikke sikkert jeg kan finde noget brugbart til dig - men du er velkommen til at kontakte mig, hvis du vil have en uvildig diagnose på din bil.

Om ikke andet, hvis problemet opstår igen - så kontakt mig lige inden du får Skoda til at rydde hukommelsen på bilen ;)

vicx99
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. feb 2010, 09:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Octavia 2008 - 1.8 TSi - går i nødprogram

Indlæg af vicx99 » 22. feb 2010, 10:24

Som beskrevet tidligere, det var lys i motorlampen, og 2 andre lamper, mener det var ESP og servo… om det var begrænsninger i speeder har jeg dog ikke testet ordentligt. Jeg har kørt lidt frem og tilbage på parkeringspladsen, og ventet indtil bilen blev hentet af værkstedet. Som sagt, vil bare høre om der var nogle andre 1.8 TSI ejere der har oplevet det samme. Tak for din hurtigt svar duckstar .

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Octavia 2008 - 1.8 TSi - går i nødprogram

Indlæg af Anders D » 22. feb 2010, 10:27

vicx99 skrev:Som beskrevet tidligere, det var lys i motorlampen, og 2 andre lamper, mener det var ESP og servo…
Det skrev du da ikke noget om. Du skrev bare det var 3 diverse lamper ;)

Besvar

Tilbage til "Motor"