Forskel på ASZ, ARL og BPX

Besvar
Pallesen
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 25. apr 2009, 19:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Forskel på ASZ, ARL og BPX

Indlæg af Pallesen » 2. mar 2010, 14:09

Hej vag'ere.

Hvilke forskelle er der på de tre motortyper.

Det er drejer sig om henholdsvis 130hk, 150hk og 160hk TDI PD motorer.

Hvis jeg husker rigtigt sidder der 1749VA på 130hk og 1749VB på 150/160hk, så der er lidt forskel på turboladerne.

Hvilke "indre" dele er ellers forskellige på de tre motorer?

På forhånd tak.
- Pallesen

Pallesen
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 25. apr 2009, 19:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på ASZ, ARL og BPX

Indlæg af Pallesen » 3. mar 2010, 22:42

Jeg har fundet ud af, at der ikke er andre forskelle en turboerne. Pånær indsugningstragten på Cupra modellen er meget større end på de andre modeller.

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Forskel på ASZ, ARL og BPX

Indlæg af skodacombi » 4. mar 2010, 19:19

dyserne i en med partitkelfilter er noget mindre end de andre såsom asz og arl..mvh michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

Pallesen
Helt nyt medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 25. apr 2009, 19:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Forskel på ASZ, ARL og BPX

Indlæg af Pallesen » 4. mar 2010, 22:43

skodacombi skrev:dyserne i en med partitkelfilter er noget mindre end de andre såsom asz og arl..mvh michael
Men alle BPX motorer har da ikke partikelfilter?!

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Forskel på ASZ, ARL og BPX

Indlæg af skodacombi » 4. mar 2010, 23:30

jo og derfra også mindre dyser end asz og arl
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

mr.pulkkinen
Medlem
Indlæg: 698
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Sjælland Holbæk
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Forskel på ASZ, ARL og BPX

Indlæg af mr.pulkkinen » 5. mar 2010, 21:32

Hvorfor er dyserne mindre på DPF maskinen?
Vagcom/VCDS haves. Kodning af startspærre og nøgler udføres
DSG Fejlfinding + Software opdatering bil type ændring
BDM af EDC16/17 MED9.x
Opgradering af Can Gateway via Software for at undgå Afladning
Audi A4 1.9TDI PD Avant 2000
18km/l blandet 21km/l Landevej
Audi A3 1.9TDI PD 2001
20km/l blandet 23km/l Landevej

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Forskel på ASZ, ARL og BPX

Indlæg af skodacombi » 6. mar 2010, 06:52

det har noget at gøre med når der skal køres regenerering så køre den lange indsprøjtning´s tider....og kan da fortælle i den sammenhæng at når de laver de altea fr(170hk) så køre de med en åbningstid på dyserne på ca 40 grader for at nå de 215-220 hk hk... hvis du kunne køre 40gr åbning´s tid på en asz dyse så kan du lave over 250 hk ....mvh michael
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

Besvar

Tilbage til "Motor"