AHW motor til Leon 00-01

Besvar
MMS
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18. apr 2010, 09:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

AHW motor til Leon 00-01

Indlæg af MMS » 25. apr 2010, 15:35

Jeg er den lykkelige ejer af en Leon med en AHW 1,4 motor 75HK der har gået 137000km, jeg køre ikke så meget i den for tiden da olietrykket er på 0,7Bar.....

Efter op til flere samtaler med værkstedet der har den ståenden (bil eller motor er ikke skilt af) og andre kloge folk inde for faget, er jeg uafhængetigt blevet anbefalet ikke at renovere den nuværende motor, og hellere se efter en ny-brugt.
Men af hvad jeg har kunne finde frem til på nettet og gennem tlf. samtaler, er der bestemt ikke nogen garanti for at en anden brugt motor ikke skulle ha samme problem som min nuværende.
Men hvor finder jeg en renoveret motor eller helt ny til en pris man kan forholde sig til.........

Pt. da jeg skriver dette indlæg er der kun 1 stk. på dataophug hjemmeside med ovennævte motorkode, som der har gået 140000km.
Har talt med et Seat værksted, men de skal ha langt over 15000 kr, ikke fordi jeg har fastlagt et buget, meeeeeeen........

Så nogen der kan hjælpe med link til dansk eller tysk hjemmeside, egen erfaring eller det bedste, en der har en motor stående som er mere eller mindre klar til at blive smidt i, gerne omkring de 100000km eller mindre :D

Jeg er ikke selv mekaniker, men er da ikke helt tabt bag en vogn, så spørg endelig.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: AHW motor til Leon 00-01

Indlæg af norn » 25. apr 2010, 15:48

jeg har selv rodet en del med sådan en motor som din
den tikker som en kold diesel motor , dårligt olietryk osv.
den har kun lige rundet 140.000km
konklusionen er at motoren simpelthen er slidt op

så ud fra den kendsgerning vil en brugt motor være spild af penge medmindre den har ekstremt lavt km. tal

som jeg ser det er der to muligheder
1. renovere den du har
2. fabriks ombytter

1. vil lynhurtigt løbe op i og over 10.000kr
2. en ombytter motor koster hos vw i tyskland 1964euro rundt regnet små 15.000kr
dertil skal selvf. også ligges lidt penge for at få den skiftet
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

MMS
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18. apr 2010, 09:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: AHW motor til Leon 00-01

Indlæg af MMS » 25. apr 2010, 16:11

Ja du er desværre ikke den første jeg høre som har en død AHW motor under 150000km det er åbenbart hvad de kan....... ØV

Jeg har fået tilbud på renovering af den motor jeg har nu. Det lyder på 12.500 kr.
I det tilbud vil der blive skiftet evt. defekt dele som topstykke, knaster krumtab etc. Men det er jeg blevet frarådet, ved du hvorfor?

Hvad har du selv gjort med den motor du rodet med?

Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: AHW motor til Leon 00-01

Indlæg af Gossa » 25. apr 2010, 16:17

norn skrev:jeg har selv rodet en del med sådan en motor som din
den tikker som en kold diesel motor , dårligt olietryk osv.
den har kun lige rundet 140.000km
konklusionen er at motoren simpelthen er slidt op

så ud fra den kendsgerning vil en brugt motor være spild af penge medmindre den har ekstremt lavt km. tal

som jeg ser det er der to muligheder
1. renovere den du har
2. fabriks ombytter

1. vil lynhurtigt løbe op i og over 10.000kr
2. en ombytter motor koster hos vw i tyskland 1964euro rundt regnet små 15.000kr
dertil skal selvf. også ligges lidt penge for at få den skiftet
Nu er du jo proff. - hvad ville du regne med, at MMS ville skulle smide for selve arbejdet?
evt. hos een som dig selv ;-)
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: AHW motor til Leon 00-01

Indlæg af Gossa » 25. apr 2010, 16:42

MMS skrev:Ja du er desværre ikke den første jeg høre som har en død AHW motor under 150000km det er åbenbart hvad de kan....... ØV

Jeg har fået tilbud på renovering af den motor jeg har nu. Det lyder på 12.500 kr.
I det tilbud vil der blive skiftet evt. defekt dele som topstykke, knaster krumtab etc. Men det er jeg blevet frarådet, ved du hvorfor?

Hvad har du selv gjort med den motor du rodet med?
Ellers kan du tjekke eksempelvis mobile eller autoscout og de andre tyske sites med biler - kig efter skadede biler og se om der er noget der kan bruges.
Det største problem er jo, at alderen gør, at de 100.000 km let er opnået på disse biler, men hvis du skulle finde noget interessant, så koster det jo nada at tage bilen hjem og ribbe den for dele, herunder motoren ....

Jeg så faktisk een til € 500 :-)
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

MMS
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18. apr 2010, 09:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: AHW motor til Leon 00-01

Indlæg af MMS » 25. apr 2010, 18:26

Tak for link´s, har du flere :)
Har fundet den til 500€

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: AHW motor til Leon 00-01

Indlæg af norn » 25. apr 2010, 20:31

Gossa skrev: Nu er du jo proff. - hvad ville du regne med, at MMS ville skulle smide for selve arbejdet?
evt. hos een som dig selv ;-)
hvis MMS er intreseret i en pris fra mig spør han vel selv...
og så kommer prisen aldrig frem ofentligt - sådan noget foregår over tlf. , mail eller pb

Jeg har fået tilbud på renovering af den motor jeg har nu. Det lyder på 12.500 kr.
I det tilbud vil der blive skiftet evt. defekt dele som topstykke, knaster krumtab etc. Men det er jeg blevet frarådet, ved du hvorfor?


hvis du har fået en pris på 12.500 for at få den renoveret vil du så ikke hellere gi de sidste 2500kr til også få en fabriksrenoveret - det ville jeg ihvertfald
så er du jo fri for at de halvt slidte dele ikke er skiftet + der kommer ingen overraskelser
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: AHW motor til Leon 00-01

Indlæg af Gossa » 26. apr 2010, 09:35

norn skrev:
Gossa skrev: Nu er du jo proff. - hvad ville du regne med, at MMS ville skulle smide for selve arbejdet?
evt. hos een som dig selv ;-)
hvis MMS er intreseret i en pris fra mig spør han vel selv...
og så kommer prisen aldrig frem ofentligt - sådan noget foregår over tlf. , mail eller pb

Jeg har fået tilbud på renovering af den motor jeg har nu. Det lyder på 12.500 kr.
I det tilbud vil der blive skiftet evt. defekt dele som topstykke, knaster krumtab etc. Men det er jeg blevet frarådet, ved du hvorfor?


hvis du har fået en pris på 12.500 for at få den renoveret vil du så ikke hellere gi de sidste 2500kr til også få en fabriksrenoveret - det ville jeg ihvertfald
så er du jo fri for at de halvt slidte dele ikke er skiftet + der kommer ingen overraskelser
Det er selvfølgelig rigtigt nok - jeg mente ikke et egentligt håndfast tilbud, men blot et vink i hvilken retning prisen ville bevæge sig :-)

I øvrigt er jeg helt enig i din holdning til spørgsmålet ang. om man så skulle tage den fabriksrenoverede - det må være nummer et hvis prisforskellen ikke er større ....
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: AHW motor til Leon 00-01

Indlæg af svan » 26. apr 2010, 11:10

du skal så også være opmårksom på at AHW er forskellig i blokken alt efter hvad den har ligget i, min kammerats gamle lupo der passede hugger motoren ikke på gearkassen, hullerne sidder forskudt, ham der købte motor og bil kunne ihvertfald ikke få det til at passe sammen.

svan

MMS
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18. apr 2010, 09:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: AHW motor til Leon 00-01

Indlæg af MMS » 27. apr 2010, 16:10

Jeg skal ikke ha den nuværende motor renoveret, som i selv skriver ville det være spild af penge. Jeg har fået et godt tilbud (synes jeg selv :D) på en fabriks-renoveret motor, af gensidig tillid over for sælger af motoren, vil jeg ikke oplysen prisen på den.

Hvad ang. blokkes facon er jeg obs på dette, men tak for inputet ;)
Nu mangler jeg bare og finde ud af hvliket pris neveau sådan et motor skift ligger i......
Nogen med erfaring for det :mrgreen:

Besvar

Tilbage til "Motor"