VAG TDI 90 og 110 hk = samme turbo?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 5. okt 2009, 19:06
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
VAG TDI 90 og 110 hk = samme turbo?
er det samme turbo der sidder på VAG TDI 90 og 110 hk? (med forskelligt tryk selvfølgelig) eller er turboen større på 110 hk udgaven?
- CULT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1889
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 6000 Kolding
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 117 times
Re: VAG TDI 90 og 110 hk = samme turbo?
90hk plejer at være wastegate turbo
110hk er VNT turbo
110hk er VNT turbo
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: 5. okt 2009, 19:06
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 199
- Tilmeldt: 20. jun 2008, 21:14
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: møn
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: VAG TDI 90 og 110 hk = samme turbo?
hej en 90 hk. turbo er en fast turbo,og en 110 hk.turbo er en variabel turbo,den kan stille turboen så den giver turbotryk tidligere end en fast turbo,så den turbo er meget bedre end en 90 hk. Hilsen Aageb
- ICON
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2572
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: VAG TDI 90 og 110 hk = samme turbo?
VNT betyder den har variabel turbinegeometri. Groft sagt, så giver VNT både pose og sæk, da skovlhjulene kan ændre vinkel. Det betyder, at man får en turbo som arbejder som en lille turbo (max. drejningsmoment tidligt) og en stor turbo (den dør ikke ikke ud så tidligt).
VNT har i mine øjne klart en række fordele på turbodiesel, fremfor alm. wastegate.
Om turboen er stærkere, skal jeg ikke kunne svare på.
VNT har i mine øjne klart en række fordele på turbodiesel, fremfor alm. wastegate.
Om turboen er stærkere, skal jeg ikke kunne svare på.