VAG TDI 90 og 110 hk = samme turbo?

Besvar
Martin2363
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 5. okt 2009, 19:06
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VAG TDI 90 og 110 hk = samme turbo?

Indlæg af Martin2363 » 20. maj 2010, 13:22

er det samme turbo der sidder på VAG TDI 90 og 110 hk? (med forskelligt tryk selvfølgelig) eller er turboen større på 110 hk udgaven?

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Indlæg: 1889
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 5 times
Been thanked: 117 times

Re: VAG TDI 90 og 110 hk = samme turbo?

Indlæg af CULT » 20. maj 2010, 14:31

90hk plejer at være wastegate turbo
110hk er VNT turbo
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K

Martin2363
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 5. okt 2009, 19:06
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VAG TDI 90 og 110 hk = samme turbo?

Indlæg af Martin2363 » 20. maj 2010, 16:31

så 110 hk har bedre/dårligere turbo? større/mindre?

aageb
Nyt medlem
Indlæg: 199
Tilmeldt: 20. jun 2008, 21:14
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: møn
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VAG TDI 90 og 110 hk = samme turbo?

Indlæg af aageb » 20. maj 2010, 20:57

hej en 90 hk. turbo er en fast turbo,og en 110 hk.turbo er en variabel turbo,den kan stille turboen så den giver turbotryk tidligere end en fast turbo,så den turbo er meget bedre end en 90 hk. Hilsen Aageb

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Indlæg: 2572
Tilmeldt: 14. jun 2008, 11:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VAG TDI 90 og 110 hk = samme turbo?

Indlæg af ICON » 20. maj 2010, 20:58

VNT betyder den har variabel turbinegeometri. Groft sagt, så giver VNT både pose og sæk, da skovlhjulene kan ændre vinkel. Det betyder, at man får en turbo som arbejder som en lille turbo (max. drejningsmoment tidligt) og en stor turbo (den dør ikke ikke ud så tidligt).
VNT har i mine øjne klart en række fordele på turbodiesel, fremfor alm. wastegate.
Om turboen er stærkere, skal jeg ikke kunne svare på.
Jack of all trades, master of none

Pendleren - Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI: Billede @ 485.000 km
Familiecontaineren - VW Touran Trendline 1,9 TDI: Billede @ 285.000 km
Legetøjet - Honda CBR 900 Fireblade 893: Billede @ 76.000 km
Veteranen - Honda CB 750 F2: @ 49.000 km

Besvar

Tilbage til "Motor"