1.4 tsi BMY problem med ladetryk

Besvar
bslaursen
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. dec 2008, 18:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

1.4 tsi BMY problem med ladetryk

Indlæg af bslaursen » 1. jul 2010, 16:53

Hejsa. Håber der er nogle der er rigtig skarpe i tsi motoren.
Har et problem på jobbet med en 1.4 tsi 140hk
Kompressoren slår fint til, og der er det rigtige amp forbrug på koblingen, så den fungerer korrekt men den
Kører i ryk ved bestemt omdr tal, kunne så se at ladetrykket faldt 0.8 ved 3500omrd. Actuator dåsen er så for slap kan jeg måle/se den bliver midlertidig strammet op med et par extra fjedre.- det hjalp på trykket ved høje omdr, men den har stadig et voldsomt nedgang ved 3500omdr
Det skal siges at den elektriske blowoff på turbo kompressor huset er skiftet med den nyere model.

Kom gerne med gode faglige indput, da jeg stadig arbejder med den på jobbet.
Ketner tekniker
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker

Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam

hilmar
Medlem
Indlæg: 740
Tilmeldt: 10. dec 2008, 23:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: BP Autoteknik
Has thanked: 7 times
Been thanked: 0

Re: !.4 tsi BMY problem.

Indlæg af hilmar » 1. jul 2010, 17:26

melder den ikke nogle fejl på testeren
Nu med nyåbnet autoværksted i Randers beliggende i Jægergade 8 Vorup

BP autoteknik
25383058

Følg os på Facebook og se vores gode tilbud.
https://www.facebook.com/pages/Bp-Autot ... 9386778442

Testere.
VCDS .
Texa Navigator.
MaxiDas 708DS.
MaxiSys ms908Pro
Abritus
Ford IDS.
LEXIA 3 Citroen/peugeot.
PicoScop 2 kanals
+ det løse

Liqui Moly Center

Brugeravatar
Tigger
Aktiv medlem
Indlæg: 4625
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:23
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: !.4 tsi BMY problem.

Indlæg af Tigger » 1. jul 2010, 18:19

underlig overskrift :(

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: !.4 tsi BMY problem.

Indlæg af Anders D » 1. jul 2010, 18:25

Tigger skrev:underlig overskrift :(
Rettet til dem der ikke selv kan regne den ud... :)

Brugeravatar
Tigger
Aktiv medlem
Indlæg: 4625
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:23
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: !.4 tsi BMY problem.

Indlæg af Tigger » 1. jul 2010, 18:34

Anders D skrev:
Tigger skrev:underlig overskrift :(
Rettet til dem der ikke selv kan regne den ud... :)
jeg kunne godt regne ud hvad der skulle stå, da jeg åbnede det ;)

Men forstod INTET af det inden, så var nød til at åbne tråden :lol:

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: 1.4 tsi BMY problem med ladetryk

Indlæg af Anders D » 1. jul 2010, 18:38

Tilfreds?

Michael_VW
Nyt medlem
Indlæg: 381
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: 1.4 tsi BMY problem med ladetryk

Indlæg af Michael_VW » 1. jul 2010, 19:11

Hej. Skift din N75 ventil. sidder lige omkring dine tændspoler mellem cylinder 1 og 2. Det er set før, den ikke kan styre ladetrykket og begynder og hugge. Hvis dette ikke hjælper HELT så få en opdatering af din motorstyreenhed på dit lokale VW værksted, da der er en opdatering, der afhjælper rykkeri og fejl ved ladetryk ;)

Brugeravatar
Tigger
Aktiv medlem
Indlæg: 4625
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:23
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 1.4 tsi BMY problem med ladetryk

Indlæg af Tigger » 1. jul 2010, 19:12

Anders D skrev:Tilfreds?
Det var også fint før Anders

Men når man læser denne overskrift: !.4 tsi BMY problem
Så er man nød til at se hvad det er ;)

bslaursen
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. dec 2008, 18:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.4 tsi BMY problem med ladetryk

Indlæg af bslaursen » 2. jul 2010, 06:54

Sorry det gik lidt stærkt igår.. Jeg havde da trods alt ramt den rigtige tast.
Ketner tekniker
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker

Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam

los
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:23
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sverige
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 tsi BMY problem med ladetryk

Indlæg af los » 3. aug 2013, 18:13

Var problemet n75 ventilen, det er jo præcis det samme der sker for min!?
Prius plugin hybrid

vsoendergaard
Nyt medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 14. jul 2012, 11:09
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.4 tsi BMY problem med ladetryk

Indlæg af vsoendergaard » 3. aug 2013, 20:00

Min den er også begyndt på det..
Nu har Bn autoteknik den, og han kan sikkert lave den! :)
Men kom gerne med svar hvis du finder/har fundet problemet :)
Golf VI GTi 3d
APR Stage 2+
Tidligere Golf 5 GT-Sport 170 TSi Revo Stage 1

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: 1.4 tsi BMY problem med ladetryk

Indlæg af Seth-Enoch » 4. aug 2013, 09:50

Hvor langt har jeres biler kørt når de begynder at bøvle? Har selv en BMY nemlig :)
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Nico72
Nyt medlem
Indlæg: 101
Tilmeldt: 22. sep 2012, 17:45
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.4 tsi BMY problem med ladetryk

Indlæg af Nico72 » 4. aug 2013, 13:17

Mål modstanden i N75 ventilen i varm tilstand. Den skal ligge mellem 20-30 ohm og ligger typisk hvis fejlbehæftet på 100 ohm eller mere. Den har desuden skiftet nr så hvis den gamle model stadig er monteret er der stor chance for at den laver fejl i varm tilstand - typisk ved ca 3000 omdr.

bslaursen
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. dec 2008, 18:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.4 tsi BMY problem med ladetryk

Indlæg af bslaursen » 4. aug 2013, 15:29

Det er en meget gammel tråd efterhånden. Men ja det var "bare" n75 ventilen der lavede løjer dengang. Den sad på topdækslet så vidt jeg husker.
Ketner tekniker
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker

Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam

vsoendergaard
Nyt medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 14. jul 2012, 11:09
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.4 tsi BMY problem med ladetryk

Indlæg af vsoendergaard » 4. aug 2013, 19:55

Min er godt nok en BLG (Hvis det kan passe) men har du vare nummer eller noget på den der N75 ventil? fordi den har vel et andet navn?
Golf VI GTi 3d
APR Stage 2+
Tidligere Golf 5 GT-Sport 170 TSi Revo Stage 1

Brugeravatar
gudhjem
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 1. jul 2010, 20:15
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 214 times
Been thanked: 34 times
Kontakt:

Re: 1.4 tsi BMY problem med ladetryk

Indlæg af gudhjem » 4. aug 2013, 22:11

.

los
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:23
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sverige
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 tsi BMY problem med ladetryk

Indlæg af los » 5. aug 2013, 20:37

Jeg må ud og købe en ny N75 ventil hvem har nummeret på sådan en?
Prius plugin hybrid

rwangaa
Helt nyt medlem
Indlæg: 7
Tilmeldt: 7. nov 2018, 10:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.4 tsi BMY problem med ladetryk

Indlæg af rwangaa » 4. jan 2019, 21:58

Kan nogen bekræfte at jeres problemer skyldtes n75 ventilen?

dsdsdk
Nyt medlem
Indlæg: 244
Tilmeldt: 4. dec 2013, 01:34
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1.4 tsi BMY problem med ladetryk

Indlæg af dsdsdk » 30. jan 2019, 16:02

Ved 3500rpm kobler magnetkoblingen kompressoren fra. Derfor falder trykket voldsomt hvis turboen ikke levere trykket i stedet for. J808 skal styre dette. Dermed ikke sagt at denne har fejl, for det har den næppe.

Sikker på wastegaten virker?

Du kan kigge på tegningen side 12.

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf

Besvar

Tilbage til "Motor"