VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledningsnet
- RainMaker
- Nyt medlem
- Indlæg: 150
- Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledningsnet
Hejsa.
Jeg har den hersens vr6 2,8 fra 95 motor.
Jeg har lidt problemer med den, nu vil jeg lige prøve at forklare.
Når bilen har stået natten over og jeg starter den, fare den op på 3000 omdrejninger, svinger et par gange op og ned, og falder så ned til normal tomgang, så efter den er blevet varm og jeg køre i den, så vil den ikke gå under 2000 omdrejninger i tomgang, og samtidig står den og skyder.
Hvis jeg så sætter bilen i 1 gear, og bremser motoren ned på normal tomgang, og holder den dernede i cirka 1 til 2 min, så bliver den nede i tomgang.
Men den skyder uanset hvad jeg gør, når den enten triller stille hen til feks lyskryds eller bare den står der høj tomgang.
Den køre uden problemer, ingen hakken eller noget, og starter fint.
Jeg har købt nye tændrør og tændkabler og ny lambda sonde, men det hjalp ikke noget.
Håber en kan måske guide mig hen på hvad mit problem kan være, for synes efterhånden det er ved at være lidt træls
Mvh Brian.
OPDATERET
Så har jeg lavet oedb stik og haft tester på, så kommer med disse 2 fejl
Jeg kan godt slette dem, men kommer med det samme jeg starter motoren igen.
Hvad skal jeg gøre for at få det ordnet ?
Fejl nr. 1
Fejl nr. 2
Jeg har den hersens vr6 2,8 fra 95 motor.
Jeg har lidt problemer med den, nu vil jeg lige prøve at forklare.
Når bilen har stået natten over og jeg starter den, fare den op på 3000 omdrejninger, svinger et par gange op og ned, og falder så ned til normal tomgang, så efter den er blevet varm og jeg køre i den, så vil den ikke gå under 2000 omdrejninger i tomgang, og samtidig står den og skyder.
Hvis jeg så sætter bilen i 1 gear, og bremser motoren ned på normal tomgang, og holder den dernede i cirka 1 til 2 min, så bliver den nede i tomgang.
Men den skyder uanset hvad jeg gør, når den enten triller stille hen til feks lyskryds eller bare den står der høj tomgang.
Den køre uden problemer, ingen hakken eller noget, og starter fint.
Jeg har købt nye tændrør og tændkabler og ny lambda sonde, men det hjalp ikke noget.
Håber en kan måske guide mig hen på hvad mit problem kan være, for synes efterhånden det er ved at være lidt træls
Mvh Brian.
OPDATERET
Så har jeg lavet oedb stik og haft tester på, så kommer med disse 2 fejl
Jeg kan godt slette dem, men kommer med det samme jeg starter motoren igen.
Hvad skal jeg gøre for at få det ordnet ?
Fejl nr. 1
Fejl nr. 2
Senest rettet af RainMaker 6. jan 2011, 23:54, rettet i alt 4 gange.
-
- Medlem
- Indlæg: 1040
- Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder
Prøv at kontrollere for falsk luft på indsugningssiden.
Tip: Dieselstart er fantastisk til formålet.
Tip: Dieselstart er fantastisk til formålet.
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
- RainMaker
- Nyt medlem
- Indlæg: 150
- Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder - Med billeder nu
Så har der været tester på, og disse 2 fejl som vist på billeder er galt.
-
- Medlem
- Indlæg: 1192
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:44
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: kerteminde
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder - Med billeder nu
Pas bare på med ikke at bruge dieselstart i for store mængder eller for længe af gangen samme stde - det æder pakningerne
regards
Viggo
regards
Viggo
Touran 2,0TDI 140hk BMT 2012 - 591.000 km Touran 2,0TDI IQ 2019 - 200.000 km
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder - Med billeder nu
prøv at pille stikket af til tomgangsregulartoren(hvis det er den gammel version)
prøv at starte den når det er mørkt åpen så motorhjelmen og ser om det gnister fra tændingsblokken,og hvad mærke er dien tændrør og tændkabler???
ps.kan ikke se dine billeder af fejlene
VH:
prøv at starte den når det er mørkt åpen så motorhjelmen og ser om det gnister fra tændingsblokken,og hvad mærke er dien tændrør og tændkabler???
ps.kan ikke se dine billeder af fejlene
VH:
- RainMaker
- Nyt medlem
- Indlæg: 150
- Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder - Med billeder nu
Ved ikke lige hvad der sker for billederne, men de ligger også her :
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=72700
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=72700
-
- Medlem
- Indlæg: 524
- Tilmeldt: 2. dec 2008, 18:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder - Med billeder nu
Kunne godt lyde som din tomgangs motor der hænger. Det ser også ud som om der er fejl på den.
Ketner tekniker
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker
Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker
Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam
- RainMaker
- Nyt medlem
- Indlæg: 150
- Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder - Med billeder nu
Var lige oppe ved en med en bosch tester idag, han sagde det var krumtaps føleren, og kan godt følge ham, da den bliver ufattelig varm på udstødnings siden efter kun 5 km kørsel, som om den tænder ud gennem udstødningen.
Så den skal vist lige ses efter, eller en ny på,. og så kommer tomgangs motoren også af og bliver renset
Så den skal vist lige ses efter, eller en ny på,. og så kommer tomgangs motoren også af og bliver renset
-
- Medlem
- Indlæg: 1040
- Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder - Med billeder nu
Få i øvrigt lige opdateret den Texa tester der - det er en gammel version
-Ny version med ny brugerflade er tilgængelig
-Ny version med ny brugerflade er tilgængelig
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
- RainMaker
- Nyt medlem
- Indlæg: 150
- Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder - Med billeder nu
Nu er det ikke så vigtigt i denne her sag
- RainMaker
- Nyt medlem
- Indlæg: 150
- Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder - Hjælp søges mod bet
Nu har jeg rodet med det igen.
Skiftet tempføler til styreboksen, knastføler, og krumtaps føler, alle 3 nye følere, og det gør stadig det samme.
Nu ryger den sku snart i havnen.
Er der en her ved randers omegn, der vil tjene lidt på at få det lort til at køre ordentligt.
Skal være en med kendskab til en vr6 motor selvfølgelig.
Er nået til hvor jeg vil betale mig fra det, har sku ikke tiden til sådan en gang lort, for at sige det på godt dansk.
Skiftet tempføler til styreboksen, knastføler, og krumtaps føler, alle 3 nye følere, og det gør stadig det samme.
Nu ryger den sku snart i havnen.
Er der en her ved randers omegn, der vil tjene lidt på at få det lort til at køre ordentligt.
Skal være en med kendskab til en vr6 motor selvfølgelig.
Er nået til hvor jeg vil betale mig fra det, har sku ikke tiden til sådan en gang lort, for at sige det på godt dansk.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder, Hjælp søges mod beta
er de ting du har monteret fra vw eller er det noget uoriginalt???
find en med vcds jeg vil da godt udlæse hvis det er bor i mundelstrup(tilst)
vil ikke mene krumtaps føleren gør at den bliver varm,det kan kun være lambda,eller noget andet med forbindelse til brænstof.
VH:
find en med vcds jeg vil da godt udlæse hvis det er bor i mundelstrup(tilst)
vil ikke mene krumtaps føleren gør at den bliver varm,det kan kun være lambda,eller noget andet med forbindelse til brænstof.
VH:
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder, Hjælp søges mod beta
kan tilføjer jeg har haft 3 vr6 og 4 forskellige motorere,flere kamerater med vr,men er ikke expert
VH:
VH:
- RainMaker
- Nyt medlem
- Indlæg: 150
- Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder, Hjælp søges mod beta
De er købt ved smc i århus, ved ikke om de sælger original dele eller ?
Det er ikke absolut en ekspert jeg søger, bare en der har noget viden om vr6 motoren.
Og skal lige tilføje at motoren ligger i en golf 2 fra 86.
Men det burde den jo ikke køre dårligere af.
Har fået mange forskellige ting hvad jeg skulle gøre, og har prøvet det hele uden det hjalp.
Jeg ved ikke lige hvor jeg finder sådan en vcds tester henne.
Jeg har lavet odb stik i bilen, ud fra lednings diagram, men den skriver samme fejl stadig, men kun når bilen har været startet.
Det er ikke absolut en ekspert jeg søger, bare en der har noget viden om vr6 motoren.
Og skal lige tilføje at motoren ligger i en golf 2 fra 86.
Men det burde den jo ikke køre dårligere af.
Har fået mange forskellige ting hvad jeg skulle gøre, og har prøvet det hele uden det hjalp.
Jeg ved ikke lige hvor jeg finder sådan en vcds tester henne.
Jeg har lavet odb stik i bilen, ud fra lednings diagram, men den skriver samme fejl stadig, men kun når bilen har været startet.
- Andy
- Medlem
- Indlæg: 823
- Tilmeldt: 1. jul 2008, 19:29
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 119 times
Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder, Hjælp søges mod beta
Prøv at pil stikket ved gasspjældet af og se, hvordan den reagerer i tomgangen.
2021 Audi e-tron GT
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L
- RainMaker
- Nyt medlem
- Indlæg: 150
- Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder, Hjælp søges mod beta
OKay.
Prøver jeg lige imorgen når jeg kommer forbi vognen
Hvad skal den gøre hvis den del virker som det skal ?
Prøver jeg lige imorgen når jeg kommer forbi vognen
Hvad skal den gøre hvis den del virker som det skal ?
- RainMaker
- Nyt medlem
- Indlæg: 150
- Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Forkert ledningsnet.
Hej igen.
Nu har jeg en til at kigge på mine golf problemer
Og han er nået frem til at det er mit motor ledningsnet der er et forkert et.
Den måler på kryds og tværs og forkerte steder.
Jeg har fået oplyst at motoren er en Vr6 fra 95 fra en golf 3, og med motor kode AAA
Men hvad skal vi ellers bruge af reservedels numre for at være sikker på at vi får det rigtige ledningsnet ?
Og hvor finder vi de numre, evt på motor ?
Og skulle der være en der ligger inde med noget der kan bruges, så må du gerne ringe : 29 78 80 92
Mvh Brian.
Nu har jeg en til at kigge på mine golf problemer
Og han er nået frem til at det er mit motor ledningsnet der er et forkert et.
Den måler på kryds og tværs og forkerte steder.
Jeg har fået oplyst at motoren er en Vr6 fra 95 fra en golf 3, og med motor kode AAA
Men hvad skal vi ellers bruge af reservedels numre for at være sikker på at vi får det rigtige ledningsnet ?
Og hvor finder vi de numre, evt på motor ?
Og skulle der være en der ligger inde med noget der kan bruges, så må du gerne ringe : 29 78 80 92
Mvh Brian.
-
- Medlem
- Indlæg: 1040
- Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning
Hvis styreboksen er korrekt, er det så ikke muligt "blot" at flytte ledningerne rundt i multistikket (Er der 2?) så den får de rigtige inputs/outputs på de rigtige kanaler?
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
- RainMaker
- Nyt medlem
- Indlæg: 150
- Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning
Der er kun 1 styreboks, håber da ikke der skal være 2
Men ledningsnettet i sig selv ser nu heller ikke for godt ud, men jeg ved ikke om det er muligt at flytte rundt på ledningerne.
Men ledningsnettet i sig selv ser nu heller ikke for godt ud, men jeg ved ikke om det er muligt at flytte rundt på ledningerne.
-
- Medlem
- Indlæg: 1040
- Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning
Tænkte mere på om der var 2 stik på styreboksen
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!
- RainMaker
- Nyt medlem
- Indlæg: 150
- Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning
Nej der er kun et stort, og så et rundt stik nede hvor man sætter ledningsnettet på motoren.
- ClausP
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3598
- Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 25 times
Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning
Nu mener jeg jo at sådan en 95'er har det "nye" spjældhus, hvor der sidder en lille "lego" motor og justere tomgangen.
Det gør den vi et lille halvt tandhjul som regulere på gasspjældet.
Det er ikke ualmimdeligt at den motor brænder af, hvis ikke den åbner for gassen og regulere tomgangen når man starter, så kører den over på en nødkørselsfjeder, som sådan set bare holder gasspjældet lidt åbent.
Den kan kører, men virker meget som du beskriver.
Jeg har haft samme problem på en 95'er 2,0 GTI (ADY).
Nu ved jeg ikke om det er muligt at kunne komme til at skrue det sorte plastskjold af gasspjældhuset på en VR6, men ellers må du jo pille det af for at komme til.
Når du kan se inde i gasspjældhuset kan du nemt se om den står og regulere den lille motor hele tiden, og specielt efter den lige får et dap på gassen.
Hvis ingen regulering der er, så tror jeg godt at du kan ønske dig et nyt gasspjældshus.
Det gør den vi et lille halvt tandhjul som regulere på gasspjældet.
Det er ikke ualmimdeligt at den motor brænder af, hvis ikke den åbner for gassen og regulere tomgangen når man starter, så kører den over på en nødkørselsfjeder, som sådan set bare holder gasspjældet lidt åbent.
Den kan kører, men virker meget som du beskriver.
Jeg har haft samme problem på en 95'er 2,0 GTI (ADY).
Nu ved jeg ikke om det er muligt at kunne komme til at skrue det sorte plastskjold af gasspjældhuset på en VR6, men ellers må du jo pille det af for at komme til.
Når du kan se inde i gasspjældhuset kan du nemt se om den står og regulere den lille motor hele tiden, og specielt efter den lige får et dap på gassen.
Hvis ingen regulering der er, så tror jeg godt at du kan ønske dig et nyt gasspjældshus.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung
- RainMaker
- Nyt medlem
- Indlæg: 150
- Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning
Min motor er med tomgangs regulator,, eller kaldet lufttilskuds ventil
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning
RainMaker skrev:Min motor er med tomgangs regulator,, eller kaldet lufttilskuds ventil
så er den ihvertfald noget ældre end 95
er den også med strømfordeler.....????
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning
det må være noget værre ombygget noget det der
tomgangsventilen falder ud af produktionen til fordel for gasspjæld med indbygget tomgangsreulering før end at der skiftes fra strømfordeler til tændspole
tomgangsventilen falder ud af produktionen til fordel for gasspjæld med indbygget tomgangsreulering før end at der skiftes fra strømfordeler til tændspole
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Medlem
- Indlæg: 740
- Tilmeldt: 10. dec 2008, 23:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: BP Autoteknik
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 0
Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning
Jeg er 2 mand på den.
Den er uden strømfordeler og også ældre en 95.
Motorstyreboksen hedder 021 906 258 AF hvilket er en Bosch Motronic 2.9 version og bliver brugt fra 92-93.
Da jeg fik bilen og fik kigget lidt måleværdier var det første der skræmte mig Motortemperaturføler på -49 grader og indsugningslufttemperatur på 119 grader. Jeg piller så boksen af og måler baglæns gennem ledningsnettet og kan ikke få ret meget af det til at passe, f.eks pin 33 på ECU der er fælles stel for flere følere blandt andet vand og lufttemp føler kørte gennem lufttemperaturføleren i serie . jeg tvivler på at det er det eneste sted der er problemer, men det store spørgsmål er om der er nogen der har lavet lort i det, eller er det forkert ledningsnet. Da det er rimelig medtaget kan jeg ikke se nogle numre på det desværre.
hvis jeg finder et nr på blokken er der så nogen der kan omsætte det til en årgang på motoren for evt at se om den kan køre sammen med boksen eller what to doo ?
Den er uden strømfordeler og også ældre en 95.
Motorstyreboksen hedder 021 906 258 AF hvilket er en Bosch Motronic 2.9 version og bliver brugt fra 92-93.
Da jeg fik bilen og fik kigget lidt måleværdier var det første der skræmte mig Motortemperaturføler på -49 grader og indsugningslufttemperatur på 119 grader. Jeg piller så boksen af og måler baglæns gennem ledningsnettet og kan ikke få ret meget af det til at passe, f.eks pin 33 på ECU der er fælles stel for flere følere blandt andet vand og lufttemp føler kørte gennem lufttemperaturføleren i serie . jeg tvivler på at det er det eneste sted der er problemer, men det store spørgsmål er om der er nogen der har lavet lort i det, eller er det forkert ledningsnet. Da det er rimelig medtaget kan jeg ikke se nogle numre på det desværre.
hvis jeg finder et nr på blokken er der så nogen der kan omsætte det til en årgang på motoren for evt at se om den kan køre sammen med boksen eller what to doo ?
Nu med nyåbnet autoværksted i Randers beliggende i Jægergade 8 Vorup
BP autoteknik
25383058
Følg os på Facebook og se vores gode tilbud.
https://www.facebook.com/pages/Bp-Autot ... 9386778442
Testere.
VCDS .
Texa Navigator.
MaxiDas 708DS.
MaxiSys ms908Pro
Abritus
Ford IDS.
LEXIA 3 Citroen/peugeot.
PicoScop 2 kanals
+ det løse
Liqui Moly Center
BP autoteknik
25383058
Følg os på Facebook og se vores gode tilbud.
https://www.facebook.com/pages/Bp-Autot ... 9386778442
Testere.
VCDS .
Texa Navigator.
MaxiDas 708DS.
MaxiSys ms908Pro
Abritus
Ford IDS.
LEXIA 3 Citroen/peugeot.
PicoScop 2 kanals
+ det løse
Liqui Moly Center
- ClausP
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3598
- Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 25 times
Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning
Jeg tror den eneste chance du er at finde en af de der runde tidstempler, der indikere produktionstidspunktet.
Desværre har VW bibeholdt motortypen AAA for alle 2,8 og ABV for alle 2,9 på VR6'er i hele Golf 3's levetid.
Men jeg ved ikke hvor meget det hjælper, for det du har der er nok et misk mask af forskellige årgange, så du må jo bare beslutte dig for en "årgang" og så rette det hele ind efter det.
Desværre har VW bibeholdt motortypen AAA for alle 2,8 og ABV for alle 2,9 på VR6'er i hele Golf 3's levetid.
Men jeg ved ikke hvor meget det hjælper, for det du har der er nok et misk mask af forskellige årgange, så du må jo bare beslutte dig for en "årgang" og så rette det hele ind efter det.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung
- RainMaker
- Nyt medlem
- Indlæg: 150
- Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning
Motoren er pillet ud som den er fra en golf 3,, men årgang er nok ikke rigtig ang en 95, men det kan nu sagtens være en fra 94.
Men det hjælper jo ikke på at ledningsnettet er helt fuckt op.
Men har kigget på ebay efter andet ledningsnet, og fundet lidt af hvert, men har ikke så meget lyst til at købe dem alle
Men det hjælper jo ikke på at ledningsnettet er helt fuckt op.
Men har kigget på ebay efter andet ledningsnet, og fundet lidt af hvert, men har ikke så meget lyst til at købe dem alle