VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledningsnet

Brugeravatar
RainMaker
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledningsnet

Indlæg af RainMaker » 16. dec 2010, 17:04

Hejsa.
Jeg har den hersens vr6 2,8 fra 95 motor.
Jeg har lidt problemer med den, nu vil jeg lige prøve at forklare.

Når bilen har stået natten over og jeg starter den, fare den op på 3000 omdrejninger, svinger et par gange op og ned, og falder så ned til normal tomgang, så efter den er blevet varm og jeg køre i den, så vil den ikke gå under 2000 omdrejninger i tomgang, og samtidig står den og skyder.
Hvis jeg så sætter bilen i 1 gear, og bremser motoren ned på normal tomgang, og holder den dernede i cirka 1 til 2 min, så bliver den nede i tomgang.
Men den skyder uanset hvad jeg gør, når den enten triller stille hen til feks lyskryds eller bare den står der høj tomgang.
Den køre uden problemer, ingen hakken eller noget, og starter fint.

Jeg har købt nye tændrør og tændkabler og ny lambda sonde, men det hjalp ikke noget.

Håber en kan måske guide mig hen på hvad mit problem kan være, for synes efterhånden det er ved at være lidt træls :(


Mvh Brian.

OPDATERET
Så har jeg lavet oedb stik og haft tester på, så kommer med disse 2 fejl
Jeg kan godt slette dem, men kommer med det samme jeg starter motoren igen.
Hvad skal jeg gøre for at få det ordnet ?

Fejl nr. 1
Billede

Fejl nr. 2
Billede
Senest rettet af RainMaker 6. jan 2011, 23:54, rettet i alt 4 gange.

Swobber
Medlem
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder

Indlæg af Swobber » 16. dec 2010, 23:06

Prøv at kontrollere for falsk luft på indsugningssiden.

Tip: Dieselstart er fantastisk til formålet.
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!

Brugeravatar
RainMaker
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder

Indlæg af RainMaker » 17. dec 2010, 07:39

Prøver da lige at sprøjte lidt rundt med diesel start :)

Brugeravatar
RainMaker
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder - Med billeder nu

Indlæg af RainMaker » 19. dec 2010, 16:37

Så har der været tester på, og disse 2 fejl som vist på billeder er galt. :roll:

mrverybig
Medlem
Indlæg: 1192
Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:44
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kerteminde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder - Med billeder nu

Indlæg af mrverybig » 20. dec 2010, 12:30

Pas bare på med ikke at bruge dieselstart i for store mængder eller for længe af gangen samme stde - det æder pakningerne :shock:

regards

Viggo
Touran 2,0TDI 140hk BMT 2012 - 591.000 km Touran 2,0TDI IQ 2019 - 200.000 km
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder - Med billeder nu

Indlæg af RIX » 20. dec 2010, 16:39

prøv at pille stikket af til tomgangsregulartoren(hvis det er den gammel version)
prøv at starte den når det er mørkt åpen så motorhjelmen og ser om det gnister fra tændingsblokken,og hvad mærke er dien tændrør og tændkabler???
ps.kan ikke se dine billeder af fejlene

VH:

Brugeravatar
RainMaker
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder - Med billeder nu

Indlæg af RainMaker » 20. dec 2010, 18:58

Ved ikke lige hvad der sker for billederne, men de ligger også her :

http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=72700

bslaursen
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. dec 2008, 18:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder - Med billeder nu

Indlæg af bslaursen » 20. dec 2010, 19:10

Kunne godt lyde som din tomgangs motor der hænger. Det ser også ud som om der er fejl på den.
Ketner tekniker
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker

Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam

Brugeravatar
RainMaker
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder - Med billeder nu

Indlæg af RainMaker » 20. dec 2010, 20:15

Var lige oppe ved en med en bosch tester idag, han sagde det var krumtaps føleren, og kan godt følge ham, da den bliver ufattelig varm på udstødnings siden efter kun 5 km kørsel, som om den tænder ud gennem udstødningen.

Så den skal vist lige ses efter, eller en ny på,. og så kommer tomgangs motoren også af og bliver renset :)

Swobber
Medlem
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder - Med billeder nu

Indlæg af Swobber » 20. dec 2010, 21:45

Få i øvrigt lige opdateret den Texa tester der - det er en gammel version :lol:
-Ny version med ny brugerflade er tilgængelig :D
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!

Brugeravatar
RainMaker
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder - Med billeder nu

Indlæg af RainMaker » 20. dec 2010, 22:40

Nu er det ikke så vigtigt i denne her sag :)

Brugeravatar
RainMaker
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VR6 2,8 problem, Høj tomgang og skyder - Hjælp søges mod bet

Indlæg af RainMaker » 29. dec 2010, 19:03

Nu har jeg rodet med det igen.
Skiftet tempføler til styreboksen, knastføler, og krumtaps føler, alle 3 nye følere, og det gør stadig det samme.

Nu ryger den sku snart i havnen.
Er der en her ved randers omegn, der vil tjene lidt på at få det lort til at køre ordentligt.
Skal være en med kendskab til en vr6 motor selvfølgelig.

Er nået til hvor jeg vil betale mig fra det, har sku ikke tiden til sådan en gang lort, for at sige det på godt dansk.

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder, Hjælp søges mod beta

Indlæg af RIX » 29. dec 2010, 22:21

er de ting du har monteret fra vw eller er det noget uoriginalt???
find en med vcds jeg vil da godt udlæse hvis det er bor i mundelstrup(tilst)
vil ikke mene krumtaps føleren gør at den bliver varm,det kan kun være lambda,eller noget andet med forbindelse til brænstof.

VH:

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder, Hjælp søges mod beta

Indlæg af RIX » 29. dec 2010, 22:23

kan tilføjer jeg har haft 3 vr6 og 4 forskellige motorere,flere kamerater med vr,men er ikke expert ;)

VH:

Brugeravatar
RainMaker
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder, Hjælp søges mod beta

Indlæg af RainMaker » 29. dec 2010, 22:51

De er købt ved smc i århus, ved ikke om de sælger original dele eller ?

Det er ikke absolut en ekspert jeg søger, bare en der har noget viden om vr6 motoren.

Og skal lige tilføje at motoren ligger i en golf 2 fra 86.
Men det burde den jo ikke køre dårligere af.

Har fået mange forskellige ting hvad jeg skulle gøre, og har prøvet det hele uden det hjalp.

Jeg ved ikke lige hvor jeg finder sådan en vcds tester henne.
Jeg har lavet odb stik i bilen, ud fra lednings diagram, men den skriver samme fejl stadig, men kun når bilen har været startet.

Brugeravatar
Andy
Medlem
Indlæg: 823
Tilmeldt: 1. jul 2008, 19:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 11 times
Been thanked: 119 times

Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder, Hjælp søges mod beta

Indlæg af Andy » 29. dec 2010, 23:07

Prøv at pil stikket ved gasspjældet af og se, hvordan den reagerer i tomgangen.
2021 Audi e-tron GT
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L

Brugeravatar
RainMaker
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder, Hjælp søges mod beta

Indlæg af RainMaker » 29. dec 2010, 23:20

OKay.
Prøver jeg lige imorgen når jeg kommer forbi vognen :)
Hvad skal den gøre hvis den del virker som det skal ?

Brugeravatar
RainMaker
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Forkert ledningsnet.

Indlæg af RainMaker » 6. jan 2011, 23:53

Hej igen.
Nu har jeg en til at kigge på mine golf problemer :)
Og han er nået frem til at det er mit motor ledningsnet der er et forkert et.
Den måler på kryds og tværs og forkerte steder.

Jeg har fået oplyst at motoren er en Vr6 fra 95 fra en golf 3, og med motor kode AAA
Men hvad skal vi ellers bruge af reservedels numre for at være sikker på at vi får det rigtige ledningsnet ?
Og hvor finder vi de numre, evt på motor ?

Og skulle der være en der ligger inde med noget der kan bruges, så må du gerne ringe : 29 78 80 92

Mvh Brian.

Swobber
Medlem
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning

Indlæg af Swobber » 7. jan 2011, 05:51

Hvis styreboksen er korrekt, er det så ikke muligt "blot" at flytte ledningerne rundt i multistikket (Er der 2?) så den får de rigtige inputs/outputs på de rigtige kanaler?
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!

Brugeravatar
RainMaker
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning

Indlæg af RainMaker » 7. jan 2011, 08:20

Der er kun 1 styreboks, håber da ikke der skal være 2 :)

Men ledningsnettet i sig selv ser nu heller ikke for godt ud, men jeg ved ikke om det er muligt at flytte rundt på ledningerne.

Swobber
Medlem
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 29. aug 2008, 17:48
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning

Indlæg af Swobber » 7. jan 2011, 16:19

Tænkte mere på om der var 2 stik på styreboksen :)
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!

Brugeravatar
RainMaker
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning

Indlæg af RainMaker » 7. jan 2011, 16:24

Nej der er kun et stort, og så et rundt stik nede hvor man sætter ledningsnettet på motoren.

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning

Indlæg af ClausP » 7. jan 2011, 18:00

Nu mener jeg jo at sådan en 95'er har det "nye" spjældhus, hvor der sidder en lille "lego" motor og justere tomgangen.
Det gør den vi et lille halvt tandhjul som regulere på gasspjældet.

Det er ikke ualmimdeligt at den motor brænder af, hvis ikke den åbner for gassen og regulere tomgangen når man starter, så kører den over på en nødkørselsfjeder, som sådan set bare holder gasspjældet lidt åbent.

Den kan kører, men virker meget som du beskriver.

Jeg har haft samme problem på en 95'er 2,0 GTI (ADY).
Nu ved jeg ikke om det er muligt at kunne komme til at skrue det sorte plastskjold af gasspjældhuset på en VR6, men ellers må du jo pille det af for at komme til.
Når du kan se inde i gasspjældhuset kan du nemt se om den står og regulere den lille motor hele tiden, og specielt efter den lige får et dap på gassen.
Hvis ingen regulering der er, så tror jeg godt at du kan ønske dig et nyt gasspjældshus.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
RainMaker
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning

Indlæg af RainMaker » 7. jan 2011, 19:32

Min motor er med tomgangs regulator,, eller kaldet lufttilskuds ventil :)

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning

Indlæg af norn » 7. jan 2011, 20:30

RainMaker skrev:Min motor er med tomgangs regulator,, eller kaldet lufttilskuds ventil :)

så er den ihvertfald noget ældre end 95
er den også med strømfordeler.....????
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
RainMaker
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning

Indlæg af RainMaker » 7. jan 2011, 21:34

Nej, 1 stor tændspole.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning

Indlæg af norn » 7. jan 2011, 21:39

det må være noget værre ombygget noget det der

tomgangsventilen falder ud af produktionen til fordel for gasspjæld med indbygget tomgangsreulering før end at der skiftes fra strømfordeler til tændspole
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

hilmar
Medlem
Indlæg: 740
Tilmeldt: 10. dec 2008, 23:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: BP Autoteknik
Has thanked: 7 times
Been thanked: 0

Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning

Indlæg af hilmar » 7. jan 2011, 21:54

Jeg er 2 mand på den.
Den er uden strømfordeler og også ældre en 95.
Motorstyreboksen hedder 021 906 258 AF hvilket er en Bosch Motronic 2.9 version og bliver brugt fra 92-93.
Da jeg fik bilen og fik kigget lidt måleværdier var det første der skræmte mig Motortemperaturføler på -49 grader og indsugningslufttemperatur på 119 grader. Jeg piller så boksen af og måler baglæns gennem ledningsnettet og kan ikke få ret meget af det til at passe, f.eks pin 33 på ECU der er fælles stel for flere følere blandt andet vand og lufttemp føler kørte gennem lufttemperaturføleren i serie . jeg tvivler på at det er det eneste sted der er problemer, men det store spørgsmål er om der er nogen der har lavet lort i det, eller er det forkert ledningsnet. Da det er rimelig medtaget kan jeg ikke se nogle numre på det desværre.
hvis jeg finder et nr på blokken er der så nogen der kan omsætte det til en årgang på motoren for evt at se om den kan køre sammen med boksen eller what to doo ?
Nu med nyåbnet autoværksted i Randers beliggende i Jægergade 8 Vorup

BP autoteknik
25383058

Følg os på Facebook og se vores gode tilbud.
https://www.facebook.com/pages/Bp-Autot ... 9386778442

Testere.
VCDS .
Texa Navigator.
MaxiDas 708DS.
MaxiSys ms908Pro
Abritus
Ford IDS.
LEXIA 3 Citroen/peugeot.
PicoScop 2 kanals
+ det løse

Liqui Moly Center

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning

Indlæg af ClausP » 7. jan 2011, 23:00

Jeg tror den eneste chance du er at finde en af de der runde tidstempler, der indikere produktionstidspunktet.
Desværre har VW bibeholdt motortypen AAA for alle 2,8 og ABV for alle 2,9 på VR6'er i hele Golf 3's levetid.

Men jeg ved ikke hvor meget det hjælper, for det du har der er nok et misk mask af forskellige årgange, så du må jo bare beslutte dig for en "årgang" og så rette det hele ind efter det.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
RainMaker
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 28. okt 2008, 10:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VR6 problem, Høj tomgang og skyder,FORKERT motor ledning

Indlæg af RainMaker » 7. jan 2011, 23:05

Motoren er pillet ud som den er fra en golf 3,, men årgang er nok ikke rigtig ang en 95, men det kan nu sagtens være en fra 94.
Men det hjælper jo ikke på at ledningsnettet er helt fuckt op.

Men har kigget på ebay efter andet ledningsnet, og fundet lidt af hvert, men har ikke så meget lyst til at købe dem alle ;)

Besvar

Tilbage til "Motor"