Nope, har ikke hørt om den, men jeg har bare fjernet det 8 - 10 cm lange sorte rør fra motordæksel til indsugning (efter LMM )og har så sat en prop i hullet ved indsugningen og lad det andet være ud i fri luft.
Det sviner da hele motorrummet til med olie snask ! Hvad med at føre det ned til undervognen, så har du ikke brug for undervognsbehandling.
_________________
Ja det var nu også planen, men så havde jeg ikke noget slange der passede, så det skal jeg ha købt i morgen og så monteret..
tømme intercooler for olie?
- Old dogg 8464
- Nyt medlem
- Indlæg: 281
- Tilmeldt: 16. okt 2011, 15:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Harlev/Århus
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
-
- Medlem
- Indlæg: 694
- Tilmeldt: 21. jun 2008, 06:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: tømme intercooler for olie?
jeg troede sku at det skulle i en Catchtank på en racerbil? eller det kommer måske kun ud som dampe så det ikke ligger sig på banen?Sorens2 skrev:Ud i det fri.
På gaden.
Ind i et tomrum.
Ned i en spand.
Ud i en vange.
Bare ikke ind i motorens indsugning, turbo og lign.
Husk lige at dette kun gælder racerbiler som ikke kommer på gaden. Man må jo ikke ændre på motorens konstruktion.
Søren S2
Audi A6 c7 3,0 tfsi
Nissan Skyline GTR R33 solgt
O O SKYLINE O O
Nissan Skyline GTR R33 solgt
O O SKYLINE O O
- SorenR
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 20:54
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 75 times
Re: tømme intercooler for olie?
Claus fra audiclub.dk kører dragrace med sin urquattro og krumtapudluftningen på sådan en WR motor er ikke heldigt designet... Før han lavede om på systemet kunne han godt hælde 2-3 L olie over i catch tanken...Dirty golf 4 t skrev:jeg troede sku at det skulle i en Catchtank på en racerbil? eller det kommer måske kun ud som dampe så det ikke ligger sig på banen?Sorens2 skrev:Ud i det fri.
På gaden.
Ind i et tomrum.
Ned i en spand.
Ud i en vange.
Bare ikke ind i motorens indsugning, turbo og lign.
Husk lige at dette kun gælder racerbiler som ikke kommer på gaden. Man må jo ikke ændre på motorens konstruktion.
Søren S2
En rigtig racer kører med tørsump, så olien ikke skvulper rundt i bundkarret, i værste fald kan olien fra bundkarret blive trykket op i topstykket gennem returløbskanalerne i blok/topstykke eller ud gennem udluftningen på grund af blow-by gasserne...
Tørsump til en R5'er... Ca. € 4.300
og "bundkarret" flyttes om i bagagerummet...
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V
We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
tømme intercooler for olie?
Med provent 200 kan man købe en ventil med hvis man placerer retur løbet OVER mindste olieniveau..
Hvis returen er under vil det låse sig selv.. Det noget med fysik og væske.. Kan ikke lige huske fagudtrykket..
Min ide var at tilslutte det til olie returen fra turboen???
Hvis returen er under vil det låse sig selv.. Det noget med fysik og væske.. Kan ikke lige huske fagudtrykket..
Min ide var at tilslutte det til olie returen fra turboen???
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015