Altea tomgang

Besvar
Rasmus Houtved
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 9. feb 2010, 21:49
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hobro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Altea tomgang

Indlæg af Rasmus Houtved » 27. apr 2011, 17:26

Hej

Hvis jeg starter min bil og kører 500 meter eller deromkring og jeg så holder stille igen i lidt tid (Rød lys er nok) så går den ud. Problemet er der kun når bilen er kold.!

Nogen der har et bud på hvad det kan være.?

Det er en 140 HK DSG6..!

Forsat god dag.!

Rasmus
VW Polo 1.0 TSI 95 HK
VW Passat 2.0 TDI DSG 150 HK

Brugeravatar
Philip
Aktiv medlem
Indlæg: 3088
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Arden
Has thanked: 5 times
Been thanked: 24 times

Re: Altea tomgang

Indlæg af Philip » 27. apr 2011, 17:30

kan desværre ikke svare

men jeg har oplevet samme problem, og søger også en løsning! Min har gjort det 3-4 gange, og det har været efter jeg har startet bilen, og sat den i gear, og ikke rørt speederen..

samme motor 2,0 TDI DSG, blot i golf plus..

Rasmus Houtved
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 9. feb 2010, 21:49
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hobro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Altea tomgang

Indlæg af Rasmus Houtved » 27. apr 2011, 17:43

Det har jeg også oplevet et par gang men min er begyndt at gøre det lidt for tit..!

En gang i efteråret fik jeg lagt ny software i dog uden held.!

Rasmus
VW Polo 1.0 TSI 95 HK
VW Passat 2.0 TDI DSG 150 HK

Rasmus Houtved
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 9. feb 2010, 21:49
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hobro
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Altea tomgang

Indlæg af Rasmus Houtved » 22. apr 2012, 20:06

Lige en lille update til dem der skulle være interesseret..!

Jeg havde bilen på værksted og der var ingen fejl i computeren så de ville anbefale at vi prøvede at starte med at skifte ledningsnettet i topstykket da de før havde set at der kunne opstå dårlig forbindelse..! Som sagt så gjort men det hjalp dog ikke.!

Derfor var deres bedste bud at det var en dysse der havde en periodisk fejl. Derfor var muligheden at enten udskifte alle dysser eller få dem målt ud og finde den defekt.!
Da problemet ikke irriterede mig på daværende tidspunkt valgt jeg at køre videre med det da udskiftning af alle dysse ville komme til at koste omkring 10.000 plus moms og montering.!

Da jeg her for nylig alligevel skulle have service og problemet var begyndt at irritere mig meget da det var blevet meget værre og især under acceleration (bilen satte ud/hakkede) valgte jeg at bestille tid ved Bosch i Ålborg..!

De konstaterede ret hurtigt at problemet med stor sandsynlighed ikke var en defekt dysse men derimod en defekt vakuumpumpe som gjorde at der var olie i brændstoffilteret.. Vakuumpumpen blev skiftet (2200 kr.) og nu kører bilen sgu som den skal...

Så er det bare træls at den skal sælges :-) men sådan er det jo når man kommer til at købe en ny..!
VW Polo 1.0 TSI 95 HK
VW Passat 2.0 TDI DSG 150 HK

Besvar

Tilbage til "Motor"