Audi A3 1.6 fejl på motor, men hvad?

Besvar
Jljohannsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Audi A3 1.6 fejl på motor, men hvad?

Indlæg af Jljohannsen » 23. maj 2011, 14:24

Hej VAG-guys ..

Er ved at gro grå hår af min lille Audi's problem nu. Kan ikke finde problemet, så her får i det beskrevet, så godt som jeg kan.. Har været der i ca. 3 måneder, og har da været til at leve med .. :)

BIL:
Audi A3, 1,6 8v (AKL 101hk) 1998.

Det starter med at jeg sætter mig ud i bilen hver morgen og kører i skole, bilen kører fint som den skal og starter som den skal.
Men efter ca. 3-4 kilometer (Temperatur på 70-80 grader) så sætter motoren ud, altså den slukker, men da bilen jo er i gear og der er rotation i hjulene mens det sker, så starter bilen af sig selv igen. Dog sker det nogle gange at jeg holder i et lyskryds når min bil når de der 70-80 grader og så slukker den. Det mærkelige er så, at når den har haft slukket, så trækker bilen som om den har 25hk eller mindre, der er intet liv i den og den er også svær at starte, når den har været slukket. - har så fundet ud af, at jeg kan tage tændingen fra og til et par gang mens jeg kører, hvilket så resulterer i at jeg har ca. 70 procent trækkraft, men det er umuligt at få omdrejningerne over 5.300. Bilen skal stå og hvile et par timer, før den starter perfekt igen.

Kan i forstå min lille historie ? Jeg tror personligt at det er et lille relæ der klikker fra. Benzinforbrug er uændret, faktisk nok blevet lidt bedre .. ;)

Har haft en tester på, den siger kun fejl på Engine Speed Sensor, men det har den altid gjort. Har ladet mig fortælle at det er normalt for denne motor.

Mvh. en fortvivlet do-it-yourself-guy :geek:
Polo BlueGT ACT 150hk

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Audi A3 1.6 fejl på motor, men hvad?

Indlæg af norn » 23. maj 2011, 14:45

der skal ikke være nogen fejlkoder...
det var før på feks. golf3 osv. at man fik en fejl på hall-giveren hvis man udlæste fejl med motoren slukket

du skal ha skiftet den krumtapspositionsføler så spiller det igen
den sidder nde foran på motorblokken bag oliefilteret
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Jljohannsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A3 1.6 fejl på motor, men hvad?

Indlæg af Jljohannsen » 28. maj 2011, 10:35

Tak for hjælpen Norn !

- Skiftede den G28 sensor og så spiller min bil igen .. tsk 150kr på Ebay .. :lol:
Polo BlueGT ACT 150hk

Brugeravatar
SilverLine
Nyt medlem
Indlæg: 197
Tilmeldt: 23. jun 2008, 21:53
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Svendborg (Syd Fyn)
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Audi A3 1.6 fejl på motor, men hvad?

Indlæg af SilverLine » 29. maj 2011, 18:42

Den g28 sensor, kan den også være skyld i, at min motor (1,8 AGN) har det med at nøkke lidt i de lave områder. omkring ~2500 rpms ??
"Four rings, to rule them all"

JohnnyS
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. aug 2012, 20:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A3 1.6 fejl på motor, men hvad?

Indlæg af JohnnyS » 18. aug 2012, 10:55

Jeg sendte min A3'er på værksted med samme fejl.
Efter at de havde skiftet temp. føler (den var jeg klar over var defekt), luftslange til gasspjæld (ujævn tomgang), krumtapspositionsføler og skiftet den tilbage til den gamle fordi de fejlmeldte styreboksen og styreboksen ville de splitte ledningsnettet. Det mente jeg ikke kunne være rigtig og søget lidt internet og fandt netop denne post.
Jeg bad derfor om at får krumtapspositionsføler skiftet til den nye, da de ikke havde prøvet den i kombination med ny styreboksen.
Det virkede :)
Derfor en stor tak til norn herfra ;)

alias100
Nyt medlem
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:38
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A3 1.6 fejl på motor, men hvad?

Indlæg af alias100 » 18. aug 2012, 12:10

Jeg har en A3 med en ligende fejl, periodisk mangel på trækkraft, har til tider svært ved at starte når den er varm. Men jeg har prøvet at skifte G28 sensoren uden at det hjalp, der er ydermere ingen fejlkoder på den. Nogen der har et bud på hvad det kunne være....

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Audi A3 1.6 fejl på motor, men hvad?

Indlæg af Gubbi » 19. aug 2012, 20:21

Det er set flere gange før med den føler, det er heldigvis en forholdvis "nem" motor at have med at gøre

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Besvar

Tilbage til "Motor"