1,2 TSI problemer

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

1,2 TSI problemer

Indlæg af erlingvj » 23. aug 2011, 14:37

Der er efterhånden mange på nettet der klager over de samme problemer med 1,2 TSI: Lysende "EPC" og "K-lampe" efterfulgt af en mere eller mindre død motor og/eller en uvirksom fartpilot.

Her er en af de mange:

"The same thing in Finland with .... 1.2 TSI. Problems do occur. The "yellow engine light " was on for one week right from the first start from the car shop. After two weeks a software update was installed, and the yellow engine light was again on and also the yellow "EPC" light turned on. So now two warning lights are constantly on. A second try for software update didn't work either. Now waiting for replacement of some control device, which would possibly accept the software update. Hopefully they will get these problems fixed after one month of driving.

During this, the constant speed control is not working."
Senest rettet af erlingvj 27. sep 2011, 15:31, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af AU-R8 » 23. aug 2011, 15:12

Generelt set, er det så den rigtige vej at gå med turbo benzin og dieselmotorer. Det sidste er jo nødvendigt.
Jeg har bare på fornemmelsen at de blive dyre i rep. på sigt.
Måske også derfor at Japserne venter lidt.
Jeg ved godt at der kører mange rundt uden problemer.
Men hele trykladningssystemet gør jo ikke motoren mindre kompliceret.

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af Uffe » 24. aug 2011, 06:40

AU-R8 skrev:Generelt set, er det så den rigtige vej at gå med turbo benzin og dieselmotorer. Det sidste er jo nødvendigt.
Jeg har bare på fornemmelsen at de blive dyre i rep. på sigt.
Måske også derfor at Japserne venter lidt.
Jeg ved godt at der kører mange rundt uden problemer.
Men hele trykladningssystemet gør jo ikke motoren mindre kompliceret.
Nu er turbo teknologi ikke en ny ting, VW har bare valgt at smække turbo på en lille bitte benzinmotor.

Hvis de ikke kan få skidtet til at fungere ordentligt, så må de jo tilbage til tegnebordet og gøre det om.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af AU-R8 » 24. aug 2011, 07:11

Trykladning er kendt.
Problemet opstår når man putter det i biler ned til 150 tkr.
En trykladet motor er nu engang mere kompleks og dermed potentielt meget dyrere at rep.
Det har jo altid været sådan at en billig bil gerne skal være billig i service og rep.
Kan jo se at de biler vi har i firmaet er dyrere i service når det er turbodiesel end benzin. Dette set ud fra kr/km.

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af Uffe » 24. aug 2011, 08:31

AU-R8 skrev:Trykladning er kendt.
Problemet opstår når man putter det i biler ned til 150 tkr.
En trykladet motor er nu engang mere kompleks og dermed potentielt meget dyrere at rep.
Det har jo altid været sådan at en billig bil gerne skal være billig i service og rep.
Kan jo se at de biler vi har i firmaet er dyrere i service når det er turbodiesel end benzin. Dette set ud fra kr/km.
Netop derfor skal de tilbage til skrivebordet og gøre det om. Det er jo tåbeligt at få enorme serviceudgifter på bitte små motorer, det giver ingen mening. Forretningscase hermed ødelagt.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
MKay
Medlem
Indlæg: 540
Tilmeldt: 6. dec 2008, 16:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 13 times
Been thanked: 10 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af MKay » 24. aug 2011, 13:14

Jeg vil hellere give emissionsnormer skylden.
Det har ført til EGR og direkte indsprøjtning, partikelfiltre, katalysatorer, lambdasonder og alt muligt der ikke er nødvendig for at få en bil til at køre.

Det er det samme med sikkerhedsnormer. ABS, ESP intelligente bremsesystemer med radar o.lign. Airbags selestrammere osv...

Det ER bare dyrt at køre bil og det bliver ikke billigere.
Til gengæld bliver det hele tiden sikrere og fuglene pipper uden at hoste.
Skoda Octavia 3

Brugeravatar
Morten16v
Aktiv medlem
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hasselager (Århus s)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af Morten16v » 24. aug 2011, 14:47

De motore er noget af det dårligeste der er lave af VW til dato. De hopper i kæderne. De bliver for lange meget hurtig og i værste fald føre det til at motoren går til :(
Porsche Tekniker.

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af Bopjensen » 24. aug 2011, 14:55

Hej Morten

Gælder det for alle TSI modeller eller er det kun specifikt 1.2 TSI du mener.

Jeg har selv tænkt på en 1.4TSI 160Hk eller en 1.8TSI, men jeg er sgu' ved at blive lidt i tvivl.

Tror måske at jeg beholder min gode gamle 2.0FSI lidt endnu :-)

Venlig hilsen Bo

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af erlingvj » 25. aug 2011, 09:53

1,2 TSI (105 HK) afløste jo den lidt forældede men meget driftssikre / holdbare 1,6 (102 HK) uden at bilernes pris steg af den grund. VW´s ingeniører fik sandsynligvis til opgave, at lave en afløser til 1,6 (102 HK) der ikke kostede mere, men som bl.a. skulle være forsynet med:
-turbo
-direkte indsprøjtning
-en vandpumpe, der kan afbrydes, når motoren er kold
At nedsætte en motors slagvolumen fra 1,6 til 1,2 er der stort set ingen besparelse i. I ETKA koster en 1,4 FSI og en 1,6 FSI motor fx helt det samme. Så det er helt åbenlyst, at man har sparet på nogle komponenter, for at kunne lave en 1,2 TSI til samme pris som en 1,6.

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af Greden » 25. aug 2011, 11:12

min far har lige købt en seat altea eco 1.2tsi'er og i den forbindelse var jeg med på den første kørertur (han gik fra en 1.6'er) 1.2tsi'eren virker til at have mere overskud.
Kædeproblemet var jeg klar over, fx så har jeg en kammerat som skruer på værksted og de har nu set 2 1.2tsi'er hvor motoren er himlet.
i det ene tilfælde så havde kunden parkeret bilen på en vej der skråner og uden brug af håndbremse, hvilket fik kæden til at strække sig og det kostede en motor.
Det andet tilfælde kender jeg ikke årsag til, men der var også tale omkring kædeproblem.

Man kan da håbe at "fejlen" hvis man kan kalde det det endnu, bliver rettet, evt med et kædekit/hjul.
personligt synes jeg at det er en spændende motor og den kunne nemt komme til at ligge i en bil til konen, hvis hun får arbejde lidt tættere på hvor vi bor.

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af styker » 25. aug 2011, 14:57

Kan man ikke bare konstatere at VW ikke kan finde ud af lave knastkæder, man kan i flæng nævne V5 VR6 2,4V6 1,4Tsi og nu 1,2Tsi.
Så hellere en tandrem man ved hvornår skal skiftes, der er jo ikke meget ved en knastkæde som ikke holder længere end en tandrem også koster mindst 3 gange så meget at få skiftet.
Det kunne være VW skulle spørge Toyota til råds deres VVT motorer kører da snildt 3-400kkm uden at få alverdens problemer.

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af Seth-Enoch » 25. aug 2011, 21:03

Greden skrev:i det ene tilfælde så havde kunden parkeret bilen på en vej der skråner og uden brug af håndbremse, hvilket fik kæden til at strække sig og det kostede en motor.
Blev netop det problem ikke diskuteret en hel del i et andet topic?

Altså om det reelt nu også ER problemet. For som mange sagde, der er sq da også voldsomme kræfter på spil når bilen køre, motorbremser osv..
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Soil
Nyt medlem
Indlæg: 235
Tilmeldt: 13. jan 2011, 19:03
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af Soil » 25. aug 2011, 21:03

Seth-Enoch skrev:
Greden skrev:i det ene tilfælde så havde kunden parkeret bilen på en vej der skråner og uden brug af håndbremse, hvilket fik kæden til at strække sig og det kostede en motor.
Blev netop det problem ikke diskuteret en hel del i et andet topic?

Altså om det reelt nu også ER problemet. For som mange sagde, der er sq da også voldsomme kræfter på spil når bilen køre, motorbremser osv..
Jo. :-)
Nu: Skoda Octavia 1.4 TSI Style Combi
Tidligere: Seat Leon 1.4 TSI

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af Uffe » 25. aug 2011, 21:19

Seth-Enoch skrev: Altså om det reelt nu også ER problemet. For som mange sagde, der er sq da også voldsomme kræfter på spil når bilen køre, motorbremser osv..
Jo - det var mig der angreb teorien om at "sætte bilen i gear og lade den stå på en bakke" skulle smadre en kæde - jeg tror at kæden udsættes for meget større kræfter under normal kørsel.

Men indtil videre er historien om den kæde der går i stykker ved parkering lidt sejlivet, enten er der noget om den, eller også kan folk bare godt lide at have noget skrøbeligt lort holdende som de selv tager skylden for at have ødelagt.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af erlingvj » 27. sep 2011, 15:37

Fra tysk forum:

Fabia 2 1,2 TSI Facelift-Nach 2 Monaten Turbolader kaputt
Hi Leute

Am Samstag bin ich auf der Autobahn mit meinem Fabia 1,2 TSI 105 PS unterwegs gewesen. Tempo ca 120 km/h. Aufmal sprang die gelbe EPC Leuchte an und der Wagen zog nicht mehr. Rechts ran und Motor ausgemacht. Hab dann überlegt, was ich machen soll. Neu gestartet. Immer noch. Wieder aus. 10 Min. gewartet und wieder gestartet. Dann war die Leuchte aus und er zog wieder. Bin dann auch nach hause gekommen. Sonntag genau das selbe Problem.

Gestern bin ich dann in die Wekstatt gefahren und sie haben dann den Fehlerspeicher ausgelesen. Zeigte auch Fehler an. Das haben sie Skoda gemeldet und eben bekomme ich den Anruf, dass der Turbolader kaputt sei und er ausgetauscht wird. Und das ganze nach 2 Monaten und gerade 3000 km auf der Uhr. Ich bin immer vernünftig gefahren. Daran kann es nicht liegen. Vielleicht doch noch nicht ausgereift das ganze???

MfG
Björn

sni
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 15. aug 2008, 20:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af sni » 27. sep 2011, 20:47

Hej, min kammerat har store problemer med hans 1,2ér. Den er netop kommet fra værksted igen idag. Jeg har lige "klippet" lidt ind fra hans mail:

"Så har vi vores egen bil igen. Det viste sig ikke at være samme fejl igen, men noget med trykladeren ?? VW har nu erkendt de har et problem og alle biler med denne motor bliver indkaldt snarest jf skrivelse af 310811 fra SMC"

Mvh. Søren

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

1,2 TSI problemer

Indlæg af kristian » 27. sep 2011, 21:04

Længere oppe bliver der skrevet at toyota ikke har problemer med vvt motor. De har nu kæmpe problemer med ovale cylindere og for lange kæder


Sent from my iPhone using Tapatalk
Touareg 3,0TDI
Aalborg

zucco
Helt nyt medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 16. jun 2008, 20:51
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af zucco » 27. sep 2011, 21:32

Vi har så sent som idag skiftet kæde på en aktion på en 1.2 liters golf.
Så jeg tror,de skal skiftes efterhånden,som de kommer ind på værkstedet..

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af Uffe » 28. sep 2011, 08:24

Endnu et pletskud fra VW :x :oops: :cry:
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Brugeravatar
MIY
Helt nyt medlem
Indlæg: 22
Tilmeldt: 20. feb 2011, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af MIY » 28. sep 2011, 10:01

Har kendskab af en tilfælde, hvor en ejer var så ulykkelig med sin 1,2 TSI og gav bilen buy-back for en 1,4 TSI, selvom bilen var et par måneder gammel og selvom han mistede en masse penge.
Der findes emne på alle VAG fora i hele Europa om problemer med denne motor.
Octavia II FSI Elegance | black magic | ivory cream | xenon | maxi-dot | RS kofangere | RS udstødning | 8x17" unikt malet Mille Miglia Evo | sort grill | 2-tone læderrat | piano sort | grøne bremsekalipre | clean bagklap | Bolero RCD510

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10871
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af GaSelle » 28. sep 2011, 10:32

kristian skrev:Længere oppe bliver der skrevet at toyota ikke har problemer med vvt motor. De har nu kæmpe problemer med ovale cylindere og for lange kæder


Sent from my iPhone using Tapatalk
Næh. Der var problemer med de første 1.6 og 1.8 VVT-i´ere i Corolla E12, Avensis T22 FL og Avensis T25. Det er flere år siden. Motorerne blev skifter U/B op til 7 år eller 180K km. Måske VW/Skoda/Audi/Seat kunne lære af den service? Kæderne har der aldrig været et generelt problem med.

Jeg kører selv Skoda, og er ikke på nogen måde ansat hos Toyota. Bare lige, inden der kommer et kontraangreb.

Brugeravatar
Mtinus
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 29. maj 2010, 06:59
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: fredericia
Has thanked: 96 times
Been thanked: 30 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af Mtinus » 28. sep 2011, 16:02

Jeg kan da tilføje at jeg lige for nyligt har fået skiftet turbo på min Octavia fl 1.4 TSI fra 2010.
Bilen har kun gået 25.000

Så holdbare er de ikke.
Er dog glad for at det blev gjort på garantien da det ville koste ca. 15 kilo.

Men turboen er åbenbart et generelt vag problem for til de fleste andre vag modeller findes der lige frem reperationskit til turboen....
Mercedes GLB
Konebil: The Beetle 1,2 TSI Design
Tidligere VAG: Passat 2,0, Skoda Citigo, Golf VII 1,6, Golf VII 2,0, Skoda Octavia, Golf V, Audi A3, Golf II

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af Seth-Enoch » 28. sep 2011, 16:10

Jeg kan så bare ikke forstå at folk virker så ligeglade når de får skiftet så dyre stumper på garantien. Er det ikke præcis samme turbo i får i igen? Hvad så hvis den lige holder to år næste gang, så er der ikke mere garanti på jo?

Det kan man da ikke være særlig tryg ved at køre rundt med? :)
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Brugeravatar
sjettal
Medlem
Indlæg: 522
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 6 times

1,2 TSI problemer

Indlæg af sjettal » 28. sep 2011, 18:40

Kæde problemer findes i mange mærker, ikke kun et VAG problem.
Det samme gør sig gældene for turboer.
Det er jo også de samme producenter der levere til de forskellige mærker, og der er krig på priserne, som helt sikkert har indvirkning på kvalitet.
--

Mvh.

Søren

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10871
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af GaSelle » 28. sep 2011, 19:17

MIY skrev:Har kendskab af en tilfælde, hvor en ejer var så ulykkelig med sin 1,2 TSI og gav bilen buy-back for en 1,4 TSI, selvom bilen var et par måneder gammel og selvom han mistede en masse penge.
Der findes emne på alle VAG fora i hele Europa om problemer med denne motor.
Det er næsten at skyde sig selv i foden, for den motor lider også af det. Havde selv en Octavia 1.4 TSI, der blev solgt efter 6X.000 km. Den nåede at få skiftet oliepumpe og en "knastforstiller" pgra. trælse lyde ved koldstart. Motoren kører og trækker fantastisk, og er meget nem, at få til at gå langt på literen - men da Skoda så kørte kampagne på den "gode, gamle" 1.6 i Combi her i foråret, og vi manglede en stationcar, blev det denne sikre løsning for nu.

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

1,2 TSI problemer

Indlæg af kristian » 28. sep 2011, 20:17

GaSelle skrev:
kristian skrev:Længere oppe bliver der skrevet at toyota ikke har problemer med vvt motor. De har nu kæmpe problemer med ovale cylindere og for lange kæder


Sent from my iPhone using Tapatalk
Næh. Der var problemer med de første 1.6 og 1.8 VVT-i´ere i Corolla E12, Avensis T22 FL og Avensis T25. Det er flere år siden. Motorerne blev skifter U/B op til 7 år eller 180K km. Måske VW/Skoda/Audi/Seat kunne lære af den service? Kæderne har der aldrig været et generelt problem med.

Jeg kører selv Skoda, og er ikke på nogen måde ansat hos Toyota. Bare lige, inden der kommer et kontraangreb.
Jeg har arbejdet ved toyota og arbejder med dem til dagligt og har mange 1,6 og 1,8 der ikke kan blive lavet på kulance fordi deres forsvar er at bilerne har været kørt tør for olie.. Nogen af dem bruger rigtig rigtig meget olie


Sent from my iPhone using Tapatalk
Touareg 3,0TDI
Aalborg

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10871
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1900 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af GaSelle » 28. sep 2011, 21:41

Det var jo netop årsagen til reparationerne. Min onkels Avensis fik en ny motor og katalysator på garantien, da den var 7 år og havde kørt 17X.000 km. Det kalder jeg service.

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Indlæg: 3172
Tilmeldt: 12. jun 2008, 10:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af clausvp » 29. sep 2011, 09:49

Uffe skrev:
Seth-Enoch skrev: Altså om det reelt nu også ER problemet. For som mange sagde, der er sq da også voldsomme kræfter på spil når bilen køre, motorbremser osv..
Jo - det var mig der angreb teorien om at "sætte bilen i gear og lade den stå på en bakke" skulle smadre en kæde - jeg tror at kæden udsættes for meget større kræfter under normal kørsel.

Men indtil videre er historien om den kæde der går i stykker ved parkering lidt sejlivet, enten er der noget om den, eller også kan folk bare godt lide at have noget skrøbeligt lort holdende som de selv tager skylden for at have ødelagt.
Historierne med kæderne der hopper over hvis motoren trækkes baglæns er ikke en nyhed.
1,6 105 hk. af de nyeste versioner har samme "feature"....
Det er noget med knastkædestrammerkonstruktionen der er uhensigtsmæssig. Står motoren stille, og altså uden olietryk, så er kæden ikke spændt op og kan derved trækkes over tænderne på tandhjulene.

Så lad endelig være med at skubbe bilen baglæns hvis den er i andet end fri eller bakgear! :roll:

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Indlæg: 4512
Tilmeldt: 26. sep 2008, 20:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

1,2 TSI problemer

Indlæg af kristian » 29. sep 2011, 10:07

Og ikke spænde hjulene når den står i gear


Sent from my iPhone using Tapatalk
Touareg 3,0TDI
Aalborg

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Indlæg: 4099
Tilmeldt: 10. aug 2008, 08:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: 1,2 TSI problemer

Indlæg af Uffe » 29. sep 2011, 12:12

Hvordan klarer motoren så en koldstart?
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km


Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Besvar

Tilbage til "Motor"