Dato og tid er 24. okt 2014, 22:15

Svar p√• emne  [ 16 indl√¶g ] 
 Service i Tyskland, ikke s√• billigt endda? 
Forfatter besked
Nyt medlem

Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Indl√¶g Service i Tyskland, ikke s√• billigt endda?
Jeg skal snart have den store 120.000 km. omgang med min Octavia 2.0 TDI.
Så der skal skiftes bremser ved alle 4 hjul + tandrem + bremsevæske.

Jeg har s√• forh√łrt mig i Tyskland om en mulig servicepris ved Kath Gruppen.
De skulle så have 1700 Euro eller 12.500 kr. for den ulejlighed, hvis ligger noget over hvad jeg lige havde forestillet mig.
Billigste VW værksted herhjemme skal have 16.500 kr. inkl. ny vandpumpe. Jeg ved ikke om tyskerne har medregnet vandpumpen i deres tilbud.

Jeg havde nok bare forestillet mig at siden arbejdsl√łnnen er billigere, momsen er billigere, olien er billigere, og det ene med det andet, at s√• ville Tyskerne med lethed kunne banke danskerne p√• prisen.
Reelt set kan jeg når som helst trille ind til Automester og få dem til at lave præcis det samme til samme pris som tyskerne.

Er der andre at sp√łrge i Tyskland t√¶t p√• gr√¶nsen? Eller er resultatet det samme? Jeg kunne m√•ske nok godt forestille mig, at antallet at danskere som s√łger v√¶rkstedsarbejde i Tyskland er steget voldsomt de senere √•r, s√• derfor regner man en "god" pris til danskerne.

4. sep 2011, 13:25
Aktiv medlem
Brugeravatar

Indl√¶g Re: Service i Tyskland, ikke s√• billigt endda?
Azf i Flensborg evt.

Tror desværre også at de tyske værksteder har fundet fidusen, når en dansk kunde kontakter dem.
Synes at prisen dernede er eksploderet de sidste par år.
Kunne v√¶re sjovt at efterpr√łve: Hvis en eller anden kunne ringe og f√• tilbud p√• tysk ;)

Volkswagen -
da weiss man, was man hat.

4. sep 2011, 13:38
Meget aktiv medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: blans - s√łnderborg
Geografisk region: S√łnderjylland
VCDS ejer: Ja
hvis du kan undvære stemplet i bogen vil jeg da godt gi en go pris på det..

4. sep 2011, 13:39
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Geografisk region: Nordjylland
Pr√łv AZF Langballig. det ligger ca. 8 km uden for Flensburg, vil tro at de er lidt billigere.
De er aut. VW og Skoda værksted.
http://www.azf-langballig.de/

4K billigere er da også en slags penge, og hvis du er villig til at bruge uautoriseret service kan de helt sikkert finde den endnu billigere i Tyskland end f.eks Automester herhjemme.

Billede
Rocco'en og Up!'en i Bilgalleri: http://www.bilgalleri.dk/galleri/198083 ... 2_0tsi_dsg http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=236584

4. sep 2011, 13:55
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Geografisk region: √ėstjylland
ClausP skrev:
Pr√łv AZF Langballig. det ligger ca. 8 km uden for Flensburg, vil tro at de er lidt billigere.
De er aut. VW og Skoda værksted.
http://www.azf-langballig.de/

4K billigere er da også en slags penge, og hvis du er villig til at bruge uautoriseret service kan de helt sikkert finde den endnu billigere i Tyskland end f.eks Automester herhjemme.

k√łre flere af de autoriserede vw v√¶rksteder ikk med pris garanti, s√• hvis du for et tilbud i samme post nr. s√• vil de matche det med tilsvarende dele og arbejde.

4. sep 2011, 14:51
Nyt medlem

Geografisk region: K√łbenhavn
Jeg havde samme bil som dig, og jeg gav i 2010 645 euro for lille service men inkl. skift af tandrem samt vandpumpe, hvilket ca. er 4800 kroner. Lig dertil merudgift for stort service + bremser, og så tænker jeg at det lyder lidt dyrt det tilbud du har fået.

Jeg fik gjort det sidste år også hos Kath. Var dog super godt tilfreds med deres arbejde samt service!

4. sep 2011, 15:09
Medlem
Brugeravatar

Vi har lige fået skiftet bremser og tandrem + en styrestang??? det kostede 10500,- hos SMC Herning, havde fået tilbud fra tyskland, de var også billigere men kun ca 2000,- så vi valgte den lokale når der ikke var mere at spare

2015 Skoda Octavia 2,0 TDI DSG Elegance Combi, m. L√¶ders√¶der, L√¶derpakke, El f√łrers√¶de m memory, Panoramasoltag, Sportsrat m knapper til radio,tlf,DSG, Sunset, Elbagklap, Bluetooth, Bolero, 230V, Motor kabinevarmer m fjernbetjening, varme i bags√¶der, Xenon, D√¶ktrykskontrol osv osv

4. sep 2011, 16:17
Profil Hjemmeside
Nyt medlem

podo skrev:
Vi har lige fået skiftet bremser og tandrem + en styrestang??? det kostede 10500,- hos SMC Herning, havde fået tilbud fra tyskland, de var også billigere men kun ca 2000,- så vi valgte den lokale når der ikke var mere at spare

Af et SMC værksted at være, lyder det som dagens tilbud.
Jeg har godt nok lidt h√•rdt ved at sp√łrge dem i Herning, da jeg f√łler deres kundeservice ligger p√• et utroligt lille sted.
Hvis det stod til dem, så havde jeg aldrig fået skiftet mit svinghjul, da det udelukkende skyldtes det danske klima, og det kunne jo ikke repareres...
I √łvrigt er jeg hver eneste gang blevet opkr√¶vet penge for udf√łrt arbejde inden jeg har forladt butikken.

4. sep 2011, 17:57
Medlem
Brugeravatar

nielshm skrev:
Af et SMC værksted at være, lyder det som dagens tilbud.
Jeg har godt nok lidt h√•rdt ved at sp√łrge dem i Herning, da jeg f√łler deres kundeservice ligger p√• et utroligt lille sted.
Hvis det stod til dem, så havde jeg aldrig fået skiftet mit svinghjul, da det udelukkende skyldtes det danske klima, og det kunne jo ikke repareres...
I √łvrigt er jeg hver eneste gang blevet opkr√¶vet penge for udf√łrt arbejde inden jeg har forladt butikken.

Ja det var vist et ok tilbud, pressede dem endda ikke ret meget, det er slet ikke den oplevelse vi har af deres kundeservice, ja vi har faktisk ikke noget at klage over, vi fik bare et girokort med, den er ikke betalt endnu, der er stadig 11 dages kredit

2015 Skoda Octavia 2,0 TDI DSG Elegance Combi, m. L√¶ders√¶der, L√¶derpakke, El f√łrers√¶de m memory, Panoramasoltag, Sportsrat m knapper til radio,tlf,DSG, Sunset, Elbagklap, Bluetooth, Bolero, 230V, Motor kabinevarmer m fjernbetjening, varme i bags√¶der, Xenon, D√¶ktrykskontrol osv osv

4. sep 2011, 18:52
Profil Hjemmeside
Nyt medlem

Du kunne evt pr√łve dem her
http://www.autohaus-kaim.de/index.php?id=14
Leck ligger heller ikke ret langt fra grænsen hvor de bor, og ja der er nok noget om at de skruer priserne op for danskere.

Jeg ved fra flere der k√łrer Mazda at dem i Flensburg er blevet temmelig dyre pga mange danske kunder, hvorimod ham i S√ľderl√ľgum stadig er meget billig ogs√• taler han dansk.
Også siger de at ved Mazda er der altid gratis lånebil, godtnok ikke noget prangende typisk en ældre brugt.

Der er jo også et par VW forhandlere i Schleswig som jo ligger ca 25km syd for Flensborg.
Dem skriver de kan kontaktes på dansk
http://www.autohausjordt.de/index.html
Også er der også dem her i schleswig
http://www.luettmer.de/
S√• det er bare at f√• smidt nogen foresp√łrgsler afsted og sammenligne priser med Flensborg v√¶rkstederne.

4. sep 2011, 20:59
Nyt medlem

Jeg må så trække mine grimme ord om SMC i Herning i mig igen.
Det viser sig, at bilen kan k√łre 150.000 km. inden tandremsskift, hvilket de var s√• venlige at g√łre mig opm√¶rksom p√•.
Der har jeg fejltolket servicehæftet, for jeg var sikker på, at udskiftningsintervallet hed 4 år/120.000 km.

Så nu hedder arbejdet bare stor service + bremseskift, hvilket de skal have forholdsvis rimelige 8.400 kr. for.
De relativt dyre tyskere skal have 7.100 kr. for det samme arbejde.
Jeg har ikke h√łrt yderligere fra de andre tyske v√¶rksteder lidt l√¶ngere sydp√•.

6. sep 2011, 06:18
Helt nyt medlem

Hej

Som en anden skriver l√¶ngere oppe i tr√•den, s√• pr√łv lige at h√łre Autohaus kaim ad. Min erfaring siger at de stadig er meget billigere med deres priser.
Sidste år fik jeg lavet stort 120.000 service med bremser samt skift af tandrem og det ville de have 7900,- for.
Jeg har lige bedt om pris på et lille service og det vil de lave for knap 1500,-

Jeg har også en octavia 2,0 tdi

6. sep 2011, 08:08
Helt nyt medlem

Geografisk region: K√łbenhavn
Syntes du hellere skal lægge dine penge I Danmark selvom det lidt dyrere :)!

8. sep 2011, 22:42
Nyt medlem

Nu har jeg samlet lidt priser på servicearbejdet:

Kath Gruppen i Flensborg:
Service + olieskift: 295 Euro
Bremseskift for og bag: 650 Euro
Tandremsskift: 750 Euro
I alt: 1740 Euro = 12.700 kr.

Autohaus Kaim:
Service + olieskift: 330 Euro
Bremseskift for og bag: 605 Euro
Tandremsskift: 680 Euro
I alt: 1615 Euro = 12.112 kr.

VW forhandler "1" i DK:
Service, bremser og tandremsskift: 16.550 kr.
Hvis der kun serviceres og skiftes bremser er prisen 9.250 kr.
(tandremmen skal skiftes om senest 1 år)

VW forhandler "2" i DK:
Service og bremser: 8.450 kr.

Siden jeg gerne lige vil vente med udskiftnnigen af tandremmen, og serviceintervallet tillader det heldigvis, så bliver det uden diskussion et dansk VW værksted.
Jeg vil ikke l√łbe den risiko, at hvis der sker noget med tandremmen inden for det sidste √•r, og jeg har brugt Automester, s√• kommer jeg selv til at h√¶nge 100% p√• en k√¶mperegning.
Tyskernes olieskift er ikke noget at r√•be hurra over, men priser fra 2.250 kr. til 2.450 kr. er der ikke sparet noget, hvis k√łreturen frem og tilbage ogs√• regnes med.

9. sep 2011, 06:29
Aktiv medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: S√łnderjylland
nielshm skrev:
Jeg må så trække mine grimme ord om SMC i Herning i mig igen.
Det viser sig, at bilen kan k√łre 150.000 km. inden tandremsskift, hvilket de var s√• venlige at g√łre mig opm√¶rksom p√•.
Der har jeg fejltolket servicehæftet, for jeg var sikker på, at udskiftningsintervallet hed 4 år/120.000 km.

Så nu hedder arbejdet bare stor service + bremseskift, hvilket de skal have forholdsvis rimelige 8.400 kr. for.
De relativt dyre tyskere skal have 7.100 kr. for det samme arbejde.
Jeg har ikke h√łrt yderligere fra de andre tyske v√¶rksteder lidt l√¶ngere sydp√•.

"Relativt dyre tyskere". Det er da en underlig holdning at have, at tro, at de for√¶rer deres bare r√łv v√¶k syd for gr√¶nsen. 1300 er da ogs√• penge at spare, hvis man alligevel har en fridag, og ikke bor sindssygt langt v√¶k fra gr√¶nsen.

9. sep 2011, 09:03
Helt nyt medlem

Geografisk sted: T√łnder
Indl√¶g Service i Tyskland, ikke s√• billigt endda?
Azf langballig er en afdeling af acf-flensburg og k√łrer derfor med de samme priser som i flensburg. De er til geng√¶ld hurtige p√• aftr√¶kkeren og klemmer bilen ind hvor de kan. Timeprisen ligger p√• 93 euro inkl tysk moms.

Reservedelsprisen i Danmark er bestemt af generalimport√łren. I Tyskland er der ikke tilsvarende prisfasts√¶ttelsesordning, prisen fasts√¶ttes istedet af forhandlerne hvilket ideelt set giver st√łrre pris konkurrence. I praksis ligger de tyske reservedelspriser da ogs√• under de danske, men jo t√¶ttere p√• gr√¶nsen desto mere n√¶rmer prisen sig dansk niveau.

Hvad er jeres erfaringer med timepriser?

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=54.969587,8.771636

11. sep 2011, 19:47
Vis indl√¶g fra foreg√•ende:  Sorter efter  
Svar p√• emne   [ 16 indl√¶g ]