Kulance på Dyser/topstykke
-
- Medlem
- Indlæg: 974
- Tilmeldt: 21. feb 2010, 09:50
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nær Århus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Kulance på Dyser/topstykke
For et par uger siden var der et par tråde herinde hvor VW havde skiftet dyser uden beregning og det blev oplyst det nu var ny officiel politik - gælder dette også for 2.0 TDI topstykker?
Desuden: Kan man læse om den udmelding nogle steder, for så er det jo pludseligt knap så risiko fyldt at købe en ældre pumpedyse.
Er der begrænsninger på hvor gammle motor, antal km etc. før VW ikke vil dække?
Desuden: Kan man læse om den udmelding nogle steder, for så er det jo pludseligt knap så risiko fyldt at købe en ældre pumpedyse.
Er der begrænsninger på hvor gammle motor, antal km etc. før VW ikke vil dække?
Truntens: VW up! 1.0 60HK - Deep Black - Continental TS800 - Sommer: OZ Superturismo GT 195/55R16 Michelin Energy
Daddy´s: Mercedes C220d Edition C - Brilliant Blau - AMG Style
Daddy´s: Mercedes C220d Edition C - Brilliant Blau - AMG Style
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 12. jun 2009, 13:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Kulance på Dyser/topstykke
Har du mere info om dette?
VW Golf 7 2.0 TDI DSG R Line ( Reflex Silver )
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4125
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 478 times
Re: Kulance på Dyser/topstykke
det er vidst kun piezo dyser som bruges i tdi 170 pd de dækker, men intet officielt
2020 Audi E-tron 55
-
- Medlem
- Indlæg: 974
- Tilmeldt: 21. feb 2010, 09:50
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nær Århus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Kulance på Dyser/topstykke
Ikke udover der har været et par tråde herinde om det indenfor de sidste ugerlassebm skrev:Har du mere info om dette?
Truntens: VW up! 1.0 60HK - Deep Black - Continental TS800 - Sommer: OZ Superturismo GT 195/55R16 Michelin Energy
Daddy´s: Mercedes C220d Edition C - Brilliant Blau - AMG Style
Daddy´s: Mercedes C220d Edition C - Brilliant Blau - AMG Style
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Kulance på Dyser/topstykke
det er rigtigt nok kun på piezo dyserRealtor skrev:det er vidst kun piezo dyser som bruges i tdi 170 pd de dækker, men intet officielt
men de sidder også i passat og A4 med kun 140hk
golf og touran kører med bosch dyser på 140hk , tak for det
har ikke hørt at der skulle være udvidet garanti på topstykket
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 121
- Tilmeldt: 12. jun 2009, 13:18
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Kulance på Dyser/topstykke
Det er vel ikke dem der sidder i en Altea 2.0?
Eller de er måske slet ikke dækket.
Eller de er måske slet ikke dækket.
VW Golf 7 2.0 TDI DSG R Line ( Reflex Silver )
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 367
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 21:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Mariager
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 1 time
Re: Kulance på Dyser/topstykke
Er det ikke Bosch dyser der sidder i en A4??norn skrev:det er rigtigt nok kun på piezo dyserRealtor skrev:det er vidst kun piezo dyser som bruges i tdi 170 pd de dækker, men intet officielt
men de sidder også i passat og A4 med kun 140hk
golf og touran kører med bosch dyser på 140hk , tak for det
har ikke hørt at der skulle være udvidet garanti på topstykket
Golf 2,0 TDI 2019
Yamaha YZF 1000 Thunderace.
Seat mii -15
Yamaha YZF 1000 Thunderace.
Seat mii -15
-
- Medlem
- Indlæg: 1310
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 32 times
Re: Kulance på Dyser/topstykke
Har en kollega der nu har fået skiftet 2 dyser på hans 170hk 2007 Passat. første gang var der stadig garanti på bilen, her 2 gang slap han også for at betale, og fik at vide at de tog den på kullance, fordi der var fuld service på bilen og den havde gået under 2xx,000km han var i tvilv, om hvad km de havde sagt de dækkede til.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
- toms85
- Nyt medlem
- Indlæg: 358
- Tilmeldt: 6. jan 2010, 17:45
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kulance på Dyser/topstykke
Jeg har fået skiftet dem alle på garanti. De stiller 7års garanti, ingen km begrænsning.
-
- Medlem
- Indlæg: 974
- Tilmeldt: 21. feb 2010, 09:50
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nær Århus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Kulance på Dyser/topstykke
Super så kan man jo trygt købe en 170HK udgavetoms85 skrev:Jeg har fået skiftet dem alle på garanti. De stiller 7års garanti, ingen km begrænsning.
Truntens: VW up! 1.0 60HK - Deep Black - Continental TS800 - Sommer: OZ Superturismo GT 195/55R16 Michelin Energy
Daddy´s: Mercedes C220d Edition C - Brilliant Blau - AMG Style
Daddy´s: Mercedes C220d Edition C - Brilliant Blau - AMG Style
- Polomaniac
- Nyt medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:08
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 0
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Kulance på Dyser/topstykke
er der ikke nogen der ved om den udvidede garanti gælder for alle VAG gruppens mærker
eller er det kun vw der er i gavehumør
eller er det kun vw der er i gavehumør
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Medlem
- Indlæg: 929
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kulance på Dyser/topstykke
seat gør det sammenorn skrev:er der ikke nogen der ved om den udvidede garanti gælder for alle VAG gruppens mærker
eller er det kun vw der er i gavehumør
Audi A3 Sportback
- kws
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2880
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Randers
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 69 times
Re: Kulance på Dyser/topstykke
præcis der skal være fuld service på.. her gælder service fra tyskland ikke. Jeg var møllen igennem med min Seat. Den havde fuldservicebog sidste service fik jeg lavet ved Seat i tyskland på vej på ferie. Det var iøvrigt 60.000 km service. Da den havde kørt ca 2000 km smed den en dyse. Seat ville ikke skifte den på kulance da der ikke var fuld servicebog på den, trods at der var. De kunne ikke se det service jeg fik lavet i tyskland i deres system. (der stod jo også i servicebogen) MEN det var ikke nok. Derefter opgav jeg Seat og gik til VW og fik nødagtig samme svar fra dem. den manglede fuld DK servicebog før de kunne køre sagen med kulance.
jeg endte med selv at skifte dysen, hvor af i kan se det under guider
jeg endte med selv at skifte dysen, hvor af i kan se det under guider
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 -
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 20
- Tilmeldt: 20. okt 2011, 16:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: hedehusene
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kulance på Dyser/topstykke
jeg køre i en seat altea FR TDi og jeg har nu kæmpet om at få skiftet dysserne i snart 1 år .. den har fuld service bog (alle services undtaget det sidste er lavet hos seat i taastrup, sidste hos toyota i farum) og de har nægtet at betale det ..
det hele startede med at der var en fejl på motoren som ikke blev meld til bilens overvågning osv osv osv .. kunne fulde 3-4 A4 sider om det
men pointen er at de nægtet at skulle betale for dem. hvorfor skulle de det hvis de kan tage den på kulance ? :/
det hele startede med at der var en fejl på motoren som ikke blev meld til bilens overvågning osv osv osv .. kunne fulde 3-4 A4 sider om det
men pointen er at de nægtet at skulle betale for dem. hvorfor skulle de det hvis de kan tage den på kulance ? :/
- ClausP
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3598
- Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 25 times
Re: Kulance på Dyser/topstykke
Nu er kulance jo ikke hverken en reklamtions eller garantiordning.
Men udelukkende velvilje fra forhandler og importørens side.
Hapset fra Gyldendals store ordborg:
kulance, imødekommenhed (modsat smålighed), især i pengesager.
De kan uden grund vælge at give den ene og ikke den anden, og det uden begrundelse.
Der kan være mange årsager som afgør udfaldet om de giver kulance, bla. km og alder, men også om kunden er loyal, eller shopper rundt for at spare.
Men har også hørt at der er blevet sagt nej, fordi at en bil generelt er blevet dårligt vedligeholdt - altså det der ligger ud over serviceeftersyn.
Har sågar hørt om en der blev afvist med en tandrems defekt - fordi han altid har været en brokrøv (payback is a bitch).
Det er bestemt en overvejelse man skal gøre inden man bestemmer sig for vælge at uautoriseret service for at spare penge.
Af samme årsag holde jeg altid autoriseret service på min biler, så længe der er mulighed for at få dækket en defekt, der opstår efter garanti udløb.
Ville nok bide mig noget i underlæben, hvis jeg f.eks fik afvist en kulance rep. på et topstykke fordi jeg havde sparet 500,- på et service tidligere.
Men udelukkende velvilje fra forhandler og importørens side.
Hapset fra Gyldendals store ordborg:
kulance, imødekommenhed (modsat smålighed), især i pengesager.
De kan uden grund vælge at give den ene og ikke den anden, og det uden begrundelse.
Der kan være mange årsager som afgør udfaldet om de giver kulance, bla. km og alder, men også om kunden er loyal, eller shopper rundt for at spare.
Men har også hørt at der er blevet sagt nej, fordi at en bil generelt er blevet dårligt vedligeholdt - altså det der ligger ud over serviceeftersyn.
Har sågar hørt om en der blev afvist med en tandrems defekt - fordi han altid har været en brokrøv (payback is a bitch).
Det er bestemt en overvejelse man skal gøre inden man bestemmer sig for vælge at uautoriseret service for at spare penge.
Af samme årsag holde jeg altid autoriseret service på min biler, så længe der er mulighed for at få dækket en defekt, der opstår efter garanti udløb.
Ville nok bide mig noget i underlæben, hvis jeg f.eks fik afvist en kulance rep. på et topstykke fordi jeg havde sparet 500,- på et service tidligere.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 17. apr 2012, 19:12
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kulance på Dyser/topstykke
Er en lykkelig ejer af en Jetta Sport 2,0 TDI 170 HK fra 2008 - Kørt 120.000 km. Alle service overholdt og udført på autoriseret værksted.
I lørdag røg den ene dyse - pris ca. 10.000 kr. Værkstedet vil søge om kulance, og som jeg læser det er der rigtig gode chancer
Krydser alt hvad er krydses kan...
Er der nogen der har erfaringer med om dyse 2, 3 og 4 ryger umiddelbart efter den første dyse, eller?
I lørdag røg den ene dyse - pris ca. 10.000 kr. Værkstedet vil søge om kulance, og som jeg læser det er der rigtig gode chancer
Krydser alt hvad er krydses kan...
Er der nogen der har erfaringer med om dyse 2, 3 og 4 ryger umiddelbart efter den første dyse, eller?
- mobworld
- Medlem
- Indlæg: 587
- Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: DK
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 104 times
Re: Kulance på Dyser/topstykke
Værkføreren på det VW værksted hvor de skiftede min dyse sagde bare :Ludvigsen skrev:
Er der nogen der har erfaringer med om dyse 2, 3 og 4 ryger umiddelbart efter den første dyse, eller?
'Vi ses..'
Har en kollega hvor der røg 1 dyse. 2 dyse røg et par måneder senere. Men udover det, ved jeg ikke noget om hvorvidt man kan forvente at der ryger flere.
mvh
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up
---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up
---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 17. apr 2012, 19:12
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kulance på Dyser/topstykke
Spændende... De sagde at hvis dyse nr. 2 røg, ville de skifte alle de resterende 3...og uden brug af lommeregner er 3 * 10.000 kr. en sjat håndører ! Derfor venter jeg spændt på svaret vedrørende kulance.mobworld skrev:Værkføreren på det VW værksted hvor de skiftede min dyse sagde bare :Ludvigsen skrev:
Er der nogen der har erfaringer med om dyse 2, 3 og 4 ryger umiddelbart efter den første dyse, eller?
'Vi ses..'
Har en kollega hvor der røg 1 dyse. 2 dyse røg et par måneder senere. Men udover det, ved jeg ikke noget om hvorvidt man kan forvente at der ryger flere.
mvh
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: 18. jan 2013, 14:37
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Kulance på Dyser/topstykke
Hej,
Fejlbehæftet Piezo Pumpe Dyser
Jeg er ejer af en A4 fra 07, 2.0TDI 170ps. Jeg havde længe mistanke om at min Piezo Pumpe Dyser var ikke som det skulle være, heldigvis ingen af dem døde lige pluslig, men min brandstofs forbrug var højt og jeg synes heller ikke den ydede som en 170ps maskine.
Jeg har undersøgt og fandt ud af at der har været en Lot af piezo pumpe dyser fra Siemens, som var fejlbehæftet. Audi og generelt VW concernen har skiftet det dyser i Englang.
Det drejer sig om specielt Piezo Pumpe Dyser som sidder i 170ps maskiner, det tyder også på at det også kan sidde i nogen 140ps maskiner, men jeg er ikke helt sikker.
Så hvis man har en 2.0TDI maskine fra 06 og opefter med Siemens Piezo Pumpe Dyser, kan man kontakte den nærmeste Audi eller VW forhandler og spørger om ens bil er med i af den tilbagekaldelse. Hvis bilen er med det dyser, bestiller man tid, hvor de åbner ventildækslet og tjekker serienummer/Lot kode på dyser, hvis det er fra den fejlbeheftet Lot bliver dyserne skiftet. Denne operation dækker fabrikken for, så det koster ejeren ikke noget uanset om dyserne bliver skiftet eller ikke skiftet.
Jeg fik skiftet mine alle 4 dyser for nylig, nu trækker min bil som den skal igen og ser ud til at brandstofs økonomi er forbedret. Igen er det helt uden omkostninger for mig.
Dette her altså drejer sig om nogen fejlproduceret dyser, så det har intet med fuld service bog og gøre, det er ikke et krav. Hvis det kræver fuld service bog kontakt Tyskland og klage over de værksteder.
Hvis nogen som allerede har fået skiftet nogle dyser på egen regning, som kan bevise det var fra den fejlede Lot, skal det have alle deres penge retur. Det kan bevises, hvis der stadig sidder nogle originale dyser fra den fejlede Lot.
Jeg håber at dette kan hjælpe nogen forum bruger.
Med venlig hilsen,
Oguzhan
Fejlbehæftet Piezo Pumpe Dyser
Jeg er ejer af en A4 fra 07, 2.0TDI 170ps. Jeg havde længe mistanke om at min Piezo Pumpe Dyser var ikke som det skulle være, heldigvis ingen af dem døde lige pluslig, men min brandstofs forbrug var højt og jeg synes heller ikke den ydede som en 170ps maskine.
Jeg har undersøgt og fandt ud af at der har været en Lot af piezo pumpe dyser fra Siemens, som var fejlbehæftet. Audi og generelt VW concernen har skiftet det dyser i Englang.
Det drejer sig om specielt Piezo Pumpe Dyser som sidder i 170ps maskiner, det tyder også på at det også kan sidde i nogen 140ps maskiner, men jeg er ikke helt sikker.
Så hvis man har en 2.0TDI maskine fra 06 og opefter med Siemens Piezo Pumpe Dyser, kan man kontakte den nærmeste Audi eller VW forhandler og spørger om ens bil er med i af den tilbagekaldelse. Hvis bilen er med det dyser, bestiller man tid, hvor de åbner ventildækslet og tjekker serienummer/Lot kode på dyser, hvis det er fra den fejlbeheftet Lot bliver dyserne skiftet. Denne operation dækker fabrikken for, så det koster ejeren ikke noget uanset om dyserne bliver skiftet eller ikke skiftet.
Jeg fik skiftet mine alle 4 dyser for nylig, nu trækker min bil som den skal igen og ser ud til at brandstofs økonomi er forbedret. Igen er det helt uden omkostninger for mig.
Dette her altså drejer sig om nogen fejlproduceret dyser, så det har intet med fuld service bog og gøre, det er ikke et krav. Hvis det kræver fuld service bog kontakt Tyskland og klage over de værksteder.
Hvis nogen som allerede har fået skiftet nogle dyser på egen regning, som kan bevise det var fra den fejlede Lot, skal det have alle deres penge retur. Det kan bevises, hvis der stadig sidder nogle originale dyser fra den fejlede Lot.
Jeg håber at dette kan hjælpe nogen forum bruger.
Med venlig hilsen,
Oguzhan